Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Omgjøring av LAN - trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har for øyeblikket et lite LAN i huset. I første etasjen står XBOX 360 med et trådløst nettverkskort.

 

I andre etasje har jeg to PC'er samt en Linksys WRT54GS ruter som holder nettverket sammen. ADSL modemet står for øyeblikket i andre etasje, rett ved Linksys ruteren.

 

Saken er den at jeg nå skal gå over til internett via kabel-TV, og montøren var her idag. Jeg har bare uttak til modemet i første etasje, slik at jeg må finne på noe kreativt for å slippe å trekke kabler til andre etasje der PC'ene står.

 

Har noen noen tips? Linksys ruteren må vel plasseres i første etasje ved siden av kabel-tv modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Bolson,

 

Takk for svar. Det høres ut som en plan. Tror du jeg kan bruke X antall trådløse nettverkskort på Linksys'en? Jeg forstår ikke helt hva 1 WAN port betyr. Det høres ut som den bare kan koble til 1 trådløs enhet? Den har jo 4 fysiske porter for kabler iallefall.

Lenke til kommentar
Hei Bolson,

 

Takk for svar. Det høres ut som en plan. Tror du jeg kan bruke X antall trådløse nettverkskort på Linksys'en? Jeg forstår ikke helt hva 1 WAN port betyr. Det høres ut som den bare kan koble til 1 trådløs enhet? Den har jo 4 fysiske porter for kabler iallefall.

8199406[/snapback]

Du kan fint knytte opp de maskinene du har, trådløst, mot Linksysen. Husk bare at alle maskinene deler på de 54 Mb teoretisk båndbredde du har. Ved "normal" surfing og nedlasting vil ikke det være noe problem, men ved overføring av større filer mellom maskinene kan det gå tregt.

 

WAN=wide area network Wanporten er altså porten du kobler til internettlinja på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...