Gå til innhold

Hjelp til valg av ultraportable laptoper


Anbefalte innlegg

Hei.

Som emnetittelen sier.

Er på utkikk etter ny ultraportable laptop. Min 2 år gamle laptopen begynner å bli tung å bære.

Har vært innom prisguide.no og sjekket.

Ser at det finnes et hav med snasne laptoper :love::dribble:

 

Kriteriene mine til laptopen er:

- God batteritid (min 4t)

- God tastatur (vil ikke ha no crappy tast..)

- God byggkvalitet

- God tilgjenglighet til deler, altså muligheter til å kjøpe ekstra stor batterikapasitet (< 9 celler)

sette på større minne o.l.

 

Har disse under kikkerten. Men så er det her problemet ligger.

Saken nå er at hvilke av disse her vil dere ha valgt utifra kriteriene mine??

- Asus W5FM

- Acer Travelmate 3043WTMi

- FSC Amilo Pro V3205

- FSC Amilo Si1520

 

Trenger tips/erfaring fra dere som har disse herlige laptopene :thumbup:

 

Takker for svar på forhånd!!

 

mvh en som vil ha seg en ny ultraportable laptop ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har v3205, og er veldig fornøyd, men du ser ut til å sikte noe høyere. Den har litt flex i tastatur, og ingen opsjon for mer enn 3-3,5 t batteri. Virker solid nok, men noe må jo ha lidt siden den går for halve prisen av andre ultraportable.

 

Har knottet litt på Lenvo 3000, og den gir kvalitetsintrykket, men litt for liten til å sitte i fanget (håndleddstøtte og litt "ustø"). Asus'en og LG lw25 synes jeg gir en bra "fasthet", men har ikke testet mer enn 5 minutter, og kjenner ikke batteriopsjoner. Litt Mac-feeling (på en positiv måte..)

 

Et godt kompromiss virker å være Dell sin lille m1210. Mange eiere av den her i hvert fall, og sikkert verdt en plass på testlisten din.

Lenke til kommentar

Du har helt rett siedon i at ei lenovo-maskin ville passet bra, men som ventle presiserer, kan ikke 2,5 kg kalles ultraportabel. Ei lenovo-maskin som dermot er ultraportabel er X60. Du finner en konifurasjon her.. Hvis du tenker på kriteriene dine, er denne optomal. Byggekvaliteten glitrende, godt tastatur, veldig gode servicemuligheter og opp til 8-9 timers batteritid med større batteri. Ikke verst.

Lenke til kommentar

har selv en Amilio si1520, med core duo(1) 1,66ghz og 512 minne 80HDD. Slet litt med viftestøy, men det var bare å oppdatere Biosen og problemet forsvant. Tastaturet er helt greit, litt flex. av artige funksjoner har det to integrerte mikrofoner på toppen av skjermen, funker godt til Skype. Batteriet er ikke større enn 6-celler. Det holder i 4-5timer, med lav lystyrke.

 

Har hørt mye bra om x60, ville godt for den selv hadde det ikke vært for prisen :hrm:

Lenke til kommentar

Hei.

Takk til alle dere som tok seg tid å svarte. :thumbup:

Har selv tittet litt på Thinkpad x60s. Må innrømme at den er en herlig laptop, men prisen...

 

Hmm.. hva med acer travelmate 3043?? Ser ut som ingen har denne laptopen.. :hmm:

 

Håper på fortsatt på flere gode innspill fra alle dere!! ;)

Lenke til kommentar

Ups.. glemte å nevne budsjettet. :blush:

Takk for at du nevnte det RulleRimfrost. :)

 

Har satt opp budsjettet på maks 14 000,-

Mulig kan legge til en eller to tusing.

Bruksområder:

- Skolearbeid (informatikk, blir endel programmering ja)

- Reise

- Film/serie titting

- Musikk (har anlegg til å koble seg, så akkurat hvordan lyden er fra høytalerne på laptopen er ikke

noe prioritet )

Lenke til kommentar

Noe som bør nevnes i forbindelse med X60 er at den ikke har touchpad... kun styrepinne. For noen (for eksempel meg) blir dette håpløst. Mulig trådstarter ikke ser noe problem med dette da. Ellers overstiger den også budsjettet noe, såvidt jeg ser er billigste utgave omkring 14.900.

Lenke til kommentar
Du har helt rett siedon i at ei lenovo-maskin ville passet bra, men som ventle presiserer, kan ikke 2,5 kg kalles ultraportabel. Ei lenovo-maskin som dermot er ultraportabel er X60. Du finner en konifurasjon her.. Hvis du tenker på kriteriene dine, er denne optomal. Byggekvaliteten glitrende, godt tastatur, veldig gode servicemuligheter og opp til 8-9 timers batteritid med større batteri. Ikke verst.

8195026[/snapback]

Jeg hadde en X40 på jobben og nå har minst harddisken gått dukken. Problemmet med det er at det ikke bare er å skaffe en ny, siden det er en spesiell harddisk som tydligvis er av en type ingen har og det er ikke mulig å finne ut på nettet om ibm/lenovo har denne harddisken lenger heller :thumbdown: . Selv de som fikser PCene hos oss har gitt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...