Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(løst)BIOS problemer, vil ikke boote


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg holder på å sette opp en filserver og i den anledningen så måtte jeg oppdattere biosen får å få til SATA harddisken min. Jeg lastet ned en oppdattering og den "installerte" seg. Men når det skulle starte på nye så vil den boote til windows xp.

 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det men jeg har tatt et bilde. Bilde sier mer en tusen ord, håper jeg.

 

DSC00489.jpg

 

Dette er hovedkortet mitt.

 

Noen som har noe tips til hovrdan jeg kan få pcen min til å virke igjen? Er litt noob på dette.

Endret av nosbak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flashet du med en floppy?

Uansett ville jeg først sjekket om jeg hadde tatt ut alle flyttbare medier. Altså CD/DVD i maskinen, diskett og eventuelt minnepenn.

Fungerer det nå? Har du prøvd å gå inn i setupen for så å endre booten til bare  harddisk?

8191030[/snapback]

 

Flashet med en brent cd som jeg hadde lastet ned den nyeste biosen. Har tatt ut alt av flyttbare medier. Har også prøvd å bare mote med harddisk men får opp det samme.

 

Noen andre tips? Går det an og "reinstallere" Biosen? Hjelper det?

Lenke til kommentar

Ja, men kommer du inn i biosen på datamaskinen din? Du skal kunne bruke DEL knappen eller noe sånn under oppstarten. Ofte DEL eller F1.

Kommer du inn her skal du kunne endre noe som har med boot å gjøre.

Pass på at du setter harddisken som du bruker til Windows som primary og at du har den som første prioritert på listen. Eventuelt sjekk om du har noe på listen.

Det kan være at alle bootmediene står tomme (ikke noe valgt) etter du flashet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...