Gå til innhold

"kø" funksjon i windows filkopiering.


Anbefalte innlegg

Scenario:

Låner en 500gb ekstern disk som har stæsj spredd over hele disken som jeg skal kopiere ting fra. Vanligvis sitter man da og plukker ut det man skal ha og starter kopieringer. Så da sitter man med 99999 vinduer som kopierer og alle tar griselang tid. Sluker ressurser på maskinen/disken og det er kjipt hvis pcen kræsjer/låserseg.

 

Alternativer?:

1: totalcopy og sette pause på alle untatt 1. Men det krever fortsatt at jeg følger med og trykker fortsett hver gang et overføringsvindu blir ferdig

 

2: noen ftp klient programmer kan man bruke lokalt.... og ftp klienter har somregel resume og kø funksjon. Men det er litt tungvindt og fyre det opp bare for filoverføring.

 

Noen som har noen tips? Jeg leter da etter noe enkelt....ala totalcopy.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kø funksjonen er bare starten ;)

 

- kø funksjon

- total størrelse på alle filer og mapper i køen

- antall mb og antall filer/mapper igjen og kopiere

- antall filer og mapper

- pause funksjon

- resume

- lagring av kø / autolagring av kø(tilfelle kræsj feks)

- hastighet justering som totalcopy (ikke veldig viktig sålenge det er pauseknapp)

- redigere køen før og under kopiering (ala ftp)

- den må være liten og minimalistisk.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

http://www.copyhandler.com/ :love:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Copy Handler program is a small tool designed for copy/move files and folders between different storage medias (hard disks, floppy disks, local networks, CD-ROMs and many other).

 

Advantages of the program:

 

* copying data at rates up to 6-7 times faster than standard MS Windows copying (when copying data from one partiton to another on the same physical hard disk);

* allow full-control over the copying/moving process by pause, resume, restart and cancel features;

* fully customizable - over 60 detailed options - from setting language (multiple languages) through auto-resume on error, shutting down system after copying finished to very detailed and technical (customizing copy/move thread - buffer sizes, thread priority, ...) ending on sounds on specific events;

* multiple languages support - and more may appear, since the translation process is quite easy;

* provides detailed informations about copy/move process (currect file, buffer sizes, priority, progress by size and visual bar, status, current and average speed, time elapsed/left, ...);

* can automatically resume all unfinished operations when system starts;

* limiting count of simultaneously processing tasks (copyings/movings) - tasks are set into a queue and are processed in order it was inserted into queue;

* integration with system - adds additional commands to context menus of folders and drag&drop menus;

* this program is open source - just download and use...

Endret av snorre-j
Lenke til kommentar

Dette ser veldig bra ut! :) Når er jeg såklart ferdig med og kopiere det som jeg trengte dette programmet til. Men jeg kommer garantert til og trenge dette programmet igjen om ikke for lenge.

 

Var meget avansert også. Håper den støtter x64 shell da ;) tester det nå.

Lenke til kommentar

copyhandler støttet ikke x64 shell uten videre. Må eventuellt flytte oppføringer fra x86 til x64 registeret da. Hvis det i hele tatt er mulig.

 

Total Commander har jo køfunksjon, og jeg kjenner flere som bruker dette i stedet for Windows Utforsker. Selv er jeg fortsatt ikke helt bekvem med TC, men det har mange fordeler.

8189246[/snapback]

 

 

TC legger seg ikke i shell gjør det? Det hadde vært det beste...

Sist jeg prøvde TC var på i Win95 tiden :D Jeg laster det ned nå for og teste det. Men tror det blir veldig likt FTP klient...og da er jeg egentlig like langt.

Lenke til kommentar
Krever disse filoverføringene mye drag and drop? eller gjelder det enkeltfiler? Du kan skaffe deg Ynhub og dc++ og sette opp en dc server eller laste ned hfs (Http file server)

8189909[/snapback]

 

Da bruker jeg heller FTP klient i lokal mode ;) Copyhandler som snorre-j foreslo er egentlig perfekt da den har menyer i shell. Men den støtter ikke x64 :)

Lenke til kommentar
http://www.copyhandler.com/  :love:

8189033[/snapback]

Dette programmet så veldig bra ut - bortsett fra en vesentlig ting, at det ikke fungerer i Vista, og det ser heller ikke ut som om det utvikles lenger siden siste versjon er et halvt år gammel.

 

Edit: Fungerte visst i vista likevel - måtte registrere shell extension dll først ;)

8190850[/snapback]

 

 

Du kjører 32bit vista da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...