Gå til innhold

Barnevogner situasjon i 50kmt gate. - Ble irritert


sexyback

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg var ute å kjørte ista, i en gate der det er 50km/t som fartsgrense, å fremme i gata ser jeg noen mennesker med barnevogner så jeg bremser ned til 30-35km/t mens jeg ruller forbi fotgjengerene med barnevogn. Dem var på sidene av bilen så, men det var en liten vannpytt der som jeg uheldigvis kom nedi, fotgjengeren fikk ingenting på seg. Men jeg ble beskyldt av henne at jeg råkjørte bortover gata, det samme mente resten av "kjerringene med barnevognene".

 

- Råkjørte jeg her? Nei jeg mener jeg tok hensyn til dem. Hva mener dere? Isåfall, Finnes det i det hele tatt noen konsenkvenser for dette som har skjedd? Kan jeg få prikk i førerkortet vis dem sier jeg råkjørte(noe jeg ikke gjorde) Siden alle sammen der sa jeg gjorde det. Dem mente det var 30km/t fartsgrense der men skiltene viser uttrykkelig at det er 50kmt.

 

Kan jeg få en prikk i førerkortet for dette? Eller noen annet på meg? En jeg kjenner sier jeg kan få prikk i førerkortet for krangling/liten kjefting med fotgjengere.

 

Har jeg gjort noe galt i denne situasjonen? Denne vanndammen som var der var minimal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det med ro, de kan ikke få noen ting på deg.

 

Selv hoppet en dame midt ut i veien forann meg en gang.. Hun mente jeg råkjørte. Jeg lå nok i 25 i 30 sone, men i 1 gir :p Jeg sa at greit.. ring politiet, her har du navnet mitt og skiltnr får du skrive opp selv..

 

Hørte aldri noe..

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvorfor det skal være hans ansvar å betale eventuell rens av stoff eller lignende? Han kan jo ikke stoppe opp og trille bilen forbi heller da. Selv har jeg blitt sprutet på av biler flere ganger, det må man bare regne med når man går rett ved veien mens det regner.

Lenke til kommentar

Man skal jo ta hensyn til de som går langs veien, jeg blir irritert dersom en bil kjører konsekvent midt på det dypeste og spruter ned alle klæra mine så jeg blir klissblaut av vennet og møkkete vei-/dieselstøv. Er det den stor dam/pytt og folk går ved siden av så svinger jeg unna eller bremser helt ned så bilen triller igjennom dammen.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Virker som noen er nervøse her :!: Du kan jo ikke få prikk på grunn av andres beskyldninger om råkjøring, eller om du blir spruta vann på. En annen sak er om du treffer disse mødrene med vognene sine på vårturen sin slik at de blir våte. Tar de da skiltnummeret ditt kan de kreve at du betaler renseriregningen deres.

Lenke til kommentar
Man skal jo ta hensyn til de som går langs veien, jeg blir irritert dersom en bil kjører konsekvent midt på det dypeste og spruter ned alle klæra mine så jeg blir klissblaut av vennet og møkkete vei-/dieselstøv. Er det den stor dam/pytt og folk går ved siden av så svinger jeg unna eller bremser helt ned så bilen triller igjennom dammen.

8192132[/snapback]

 

ja helt enig, men noen ganger regner det og det sprutter uannsett hvor du kjører. Hvis du da kjører på en vei hvor mange går, kan det bli _litt_ kjedelig å kjøre i 10km/t en lengre distanse. Det må jo være lov å bruke litt kjønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...