Gå til innhold

Hvilket protein pulver bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har trent i over et år på trenings studio (styrke), med en ganske lang pause i sommerferien som var (juni - september trente jeg ikke :blush: ) hehe.

 

Men jeg har aldri brukt protein eller noe liknende. Så jeg tenkte at det kanskje var på tide å begynne nå :p Trener ganske aktivt om dagen, 4 kanskje 5 dager i uken, det har jeg gjort i 2 måneders tid nå. Så fant jeg denne

på Proteinfabrikken.no, og tenkte å prøve den, 1 kg med sjokolade smak :yes::p Noen som kan anbefale meg den? Eller bør jeg velge en annen? Har hørt at "Whey Tech" er bedre enn bare "Whey" når man trener styrke.

 

Takk for alle svar :thumbup:

Endret av aXXo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva du velger, hvis du velger Whey Tech (det som jeg bruker til vanlig) så anbefaler jeg at du kjøper et sånt 25% V.I.P card gold hos Proteinfabrikken og så anbefaler jeg at du handler storhandel, du sparer mye penger på det.

 

En storhandel uten vip kort koster 2499 kr inkl. mva.. En storhandel med 25% vip kort koster 1874 inkl. mva. Dvs, du sparer 625 kr hver gang du handler en storhandel. Og kortet er gyldig på ubegrenset tid.

 

MEN, hvis du ikke velger whey tech, så kan jeg anbefale Isolate. Det er en veldig ren type protein med høy biologisk verdi. Den virker raskest av alle typer protein og den har minst fett og laktose. Men ulempen er at den skummer :( Det var nok for meg at jeg følte jeg måtte bytte. Men den er ikke dårlig, det er bare det at den smaker ikke særlig godt + den skummingen (som er litt kvalmt og stygt)

Lenke til kommentar

er sær på smak og 90+ sjokkis smaker som oboy bare du blander den med melk. Men den lukter ikke like godt, så det er bare å ta hele kjeften over tuten på shakeren. Startet nettopp med 90+ og har merket at jeg har fått mer energi etter trening. Vet ikke om det er en psykologisk effekt, men startet nylig så det er for tildlig å si noe om den enda.

Lenke til kommentar

ON 100% whey er desidert det beste proteinet eg har smakt. 90+ havner på en andreplass. Av de andre som er nevnt som eg har prøvd, er proteinfabrikken sitt er greit nok, TN sitt er det eg likte minst.

 

ON`s (sjokoladesmak) tør eg sammenligne med oboy/nesquick. Blander du det i melk er det ufattelig godt (meget lett å blande ut også). Kjøpte en sekk i forrige uke, angrer ikkje et sekund. Det er ikkje 1kg størrelser så vidt eg kan se, bare en sekk med 4.7kg.

http://www.muscleshop.no/productdetails.ph...185&kategori=51

 

Det blei kanskje masse skryt/reklame for dette produktet, men dette er min personlige meining. Ingen sponsing eller noe med i reklambildet ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpe folkens, men jeg tror fortsatt at jeg går for Proteinfabrikken's "Whey Tech". Men har lyst til å kjøpe det i en butikk, noen som vet om jeg kan få tak i det i butikken? Bor i Oslo, bare sånn at dere vet det :p

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpe folkens, men jeg tror fortsatt at jeg går for Proteinfabrikken's "Whey Tech". Men har lyst til å kjøpe det i en butikk, noen som vet om jeg kan få tak i det i butikken? Bor i Oslo, bare sånn at dere vet det :p

8184543[/snapback]

 

De fleste helsekoster fører vel proteinfabrikken tilskudd. Jeg har iallefall sett det på de fleste helsekoster jeg har gått forbi, men prisen er nok en del høyere enn om du bestiller fra nett.

Lenke til kommentar

Proteinfabrikken har en sjappe i krysset storgata/hausmannsgate. Ta buss eller trikk til hausmannsgate, så er du der. 1kg whey tech koster 299, så vidt jeg husker.

 

Prøvde whey tech i januar en gang, men det ble alt for dyrt med 3kg til 700. Nå for tiden spiser jeg 90+ som mange andre, og smaken er upåklagelig, og prisen er vel ganske uslåelig.

Lenke til kommentar
Proteinfabrikken har en sjappe i krysset storgata/hausmannsgate. Ta buss eller trikk til hausmannsgate, så er du der. 1kg whey tech koster 299, så vidt jeg husker.

 

Prøvde whey tech i januar en gang, men det ble alt for dyrt med 3kg til 700. Nå for tiden spiser jeg 90+ som mange andre, og smaken er upåklagelig, og prisen er vel ganske uslåelig.

8185530[/snapback]

Jeg betaler 468,50,- for 3 kg whey tech (dette gjelder storhandel, men jeg handler uansett bare storhandel) :) Som sagt, det går an å få det billig. Men rabattkort gjelder dessverre ikke i butikken, kun over internett.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Proteinpulver med mest kaseinprotein skal være det beste. Kasein tas ikke like kjappt opp som myseprotein og bidrar derfor til å gi en gjevnere strøm som varer lengre. Kroppen trenger jo proteiner i hele restitusjonstiden, proteinsyntesen er faktisk relativt lav rett etter trening. Kaseinprotein er også det som finnes i ost da mysen blir tatt vekk i framstillingsprosessen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Proteinpulver med mest kaseinprotein skal være det beste. Kasein tas ikke like kjappt opp som myseprotein og bidrar derfor til å gi en gjevnere strøm som varer lengre. Kroppen trenger jo proteiner i hele restitusjonstiden, proteinsyntesen er faktisk relativt lav rett etter trening. Kaseinprotein er også det som finnes i ost da mysen blir tatt vekk i framstillingsprosessen.

8188960[/snapback]

 

Hvilke proteinpulver har dette?

Lenke til kommentar
Proteinpulver med mest kaseinprotein skal være det beste. Kasein tas ikke like kjappt opp som myseprotein og bidrar derfor til å gi en gjevnere strøm som varer lengre. Kroppen trenger jo proteiner i hele restitusjonstiden, proteinsyntesen er faktisk relativt lav rett etter trening. Kaseinprotein er også det som finnes i ost da mysen blir tatt vekk i framstillingsprosessen.

8188960[/snapback]

 

Hvilke proteinpulver har dette?

8191404[/snapback]

www.tn.no : pro-90, proZyme (80%kasein 20%myse)

www.proteinfabrikken.no : pure casein, ellers går det stort sett i myse

www.myoshop.no : Biopro 24H, http://www.myoshop.no/shop/shop_vis.asp?id=2&kid=2&pid=1 (80%kasein, 20%myse)

 

Mange andre har det også så det er bare å se etter i innholdsfortegnelsen el.

Lenke til kommentar
ON 100% whey er desidert det beste proteinet eg har smakt. 90+ havner på en andreplass.  Av de andre som er nevnt som eg har prøvd, er proteinfabrikken sitt er greit nok,  TN sitt er det eg likte minst.

 

ON`s (sjokoladesmak) tør eg sammenligne med oboy/nesquick. Blander du det i melk er det ufattelig godt (meget lett å blande ut også). Kjøpte en sekk i forrige uke, angrer ikkje et sekund. Det er ikkje 1kg størrelser så vidt eg kan se, bare en sekk med 4.7kg.

http://www.muscleshop.no/productdetails.ph...185&kategori=51

 

Det blei kanskje masse skryt/reklame for dette produktet, men dette er min personlige meining. Ingen sponsing eller noe med i reklambildet ;)

8183840[/snapback]

Har ON 100% Whey selv dog i jordbær, den smaker så godt at jeg gleder meg til drikke det. Blandes med melk woah :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpe folkens, men jeg tror fortsatt at jeg går for Proteinfabrikken's "Whey Tech". Men har lyst til å kjøpe det i en butikk, noen som vet om jeg kan få tak i det i butikken? Bor i Oslo, bare sånn at dere vet det :p

8184543[/snapback]

Stikk innom Mobech. Møllergata er det vel

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpe folkens, men jeg tror fortsatt at jeg går for Proteinfabrikken's "Whey Tech". Men har lyst til å kjøpe det i en butikk, noen som vet om jeg kan få tak i det i butikken? Bor i Oslo, bare sånn at dere vet det :p

8184543[/snapback]

Stikk innom Mobech. Møllergata er det vel

8201696[/snapback]

Eller Fitness butikken i Skippergata ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...