Gå til innhold

Supreme Commander RTS

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og allerede nå bestemme seg for at Supreme Commander er bedre enn Command & Conquer 3 før sistnevnte en gang er gitt ut blir vel litt teit... jeg synes forresten at Supreme Commander er gørrr kjedelig. Det krever også sinnsykt mye av maskina, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor. Command & Conquer 3 demoen flyter mye bedre (med en haaaauuuug av fiender) enn hva Supreme Commander gjør, og grafikken er minst like god om ikke bedre. A.I.en er også delvis tilbakestående (les: beveger seg ikke i formasjoner men hulter til bulter uten noen form for system, eller rett og slett reagerer ikke på musetrykk som "Go here" og bare blir stående stille. Styrkene kan også ha problemer med å forflytte seg fra et punkt til et annet, spesielt om de må unngå ting som står i veien (les: fjell o.l.)

Når man spiller kan spillet også oppfattes som et hvilket som helst vanlig RTS spill i sirup. Alt går så sakte .... alt taaar såååå lang tid!

Nei, huff. Jeg vet at dette selvsagt er individuellt men, jeg kunne bare ikke la være å påpeke noe av det jeg absolutt ikke liker med det spillet, og jeg er så lei av at det blir skrytt opp i skyene.

8211744[/snapback]

Det som er det fine med meninger ;)

Selv er jeg en gammel traver med lang og god historikk både med Total Annilation og C&C. Og jeg må si at C&C var bedre før. Magien i spillet og hvor gøy det var på lanparty da jeg var mindre. Det tapte seg noe voldsomt, så la oss håpe at versjon 3 er noget bedre... (jeg har ikke testet C&C3, så jeg lar være å kommentere noe ang dette spillet... er nok hype som det er her... )

SupCom er konge. Det gir meg nostalgiske assosiasjoner og frysninger av hvor likt det egentlig var forløperen. Pluss en del andre ting som er vesentlig forrandet. Liker spillet veldig godt og jeg har blitt avhengig på kort tid ;)

Gleder meg til expansion pack og flere experimental units.. Men det er ingen som har svart meg på om 3220 er siste patch...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har den patchen med det nye tillegget "Worldmap" så har du vel nyeste. Men tror ærlig talt at den nyeste patchen het noe annet... men det kan det jo hende at jeg aldri finner ut.

Pcen min har tydeligvis bestemt seg for at den aldri mer vil kjøre windows, så da lurer jeg på om jeg blir nødt til å installere mac. SupCom er fantastisk, men det skulle kunne kjøres på Mac, og det at det er et "game for windows" er eneste grunn til at jeg ønsker å installere det operativsystemet igjen...

Skrevet
Og allerede nå bestemme seg for at Supreme Commander er bedre enn Command & Conquer 3 før sistnevnte en gang er gitt ut blir vel litt teit... jeg synes forresten at Supreme Commander er gørrr kjedelig. Det krever også sinnsykt mye av maskina, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor. Command & Conquer 3 demoen flyter mye bedre (med en haaaauuuug av fiender) enn hva Supreme Commander gjør, og grafikken er minst like god om ikke bedre. A.I.en er også delvis tilbakestående (les: beveger seg ikke i formasjoner men hulter til bulter uten noen form for system, eller rett og slett reagerer ikke på musetrykk som "Go here" og bare blir stående stille. Styrkene kan også ha problemer med å forflytte seg fra et punkt til et annet, spesielt om de må unngå ting som står i veien (les: fjell o.l.)

Når man spiller kan spillet også oppfattes som et hvilket som helst vanlig RTS spill i sirup. Alt går så sakte .... alt taaar såååå lang tid!

Nei, huff. Jeg vet at dette selvsagt er individuellt men, jeg kunne bare ikke la være å påpeke noe av det jeg absolutt ikke liker med det spillet, og jeg er så lei av at det blir skrytt opp i skyene.

8211744[/snapback]

hvis du har tid til å avse 20 sekunder til å lese manualen på disse områdene så lærer du deg hvordan du skal flytte i formasjon og slikt.. men er til dels enig at de kan streamline pathfindingen en del.. men siden jeg ser for meg deg trykke 30 ganger move here så vet jeg at utfallet av dette vil ikke være positivt.. så bruk de mer avanserte move orderene så ser du at det faktisk ikke er så værst.. f.eks inkluder shieldgenerators i formasjonen din så posisjonerer de seg slik at de dekker over hele gruppa osv..

Skrevet

Nå er det snakk om en helt annen teknologi på det skjermkortet du har og det kompisen din har. Hvorav ditt er temmelig godt, og det andre er midt på treet. Men jeg vil tro at det er CPU og RAM som henger igjen mest.

8207125[/snapback]

Da begynner vi å bli litt enig...

Grafikkortet mitt er raskere, men det har ikke så mye mer minne.

Etter å ha lest litt i denne tråden hvor bl.a en med Athlon64 3700, 3GB ram og X1950Pro klager over hastighet er det nok prosessoren som kneler i dette spillet, selv har jeg en C2D 6400, og jeg har absolutt ingen problemer med hastighet.

Skrevet

Saken er, at eg faar ikke taalmodighet nok til aa teste CnC3 demoen engang, er rett og slett for bortskjemt med SupCom's strategiske zoom. I CnC3 demoen, baler eg med aa finne units (hmm, satte ikke eg noen units her), dette skjer aldri i SupCom, der finner eg alt naar eg vil, og det er samtidig lettere for meg aa gi ordre til flere fronter i farten mens eg konstant ponsker ut en plan.

Viss du digger aa spille mot datamaskinenen (AI), er dette kjedelig, og eg vil tro CnC3 er mye bedre paa Campaign. Online er dette mitt dromme RTS, men campaign har eg knapt spilt (4 missions paa cybran, 2 som UEF).

Grunnen til at det lagger uten at du vet grunn, er at alt er simulert, projektiler og alt. Dette tar svaert mye av CPU'en. Vi ser her paa et spills om kommer til aa skalere mange aar frem i tid :D

At ting gaar sakte? Er hardcore action fra 60-90sec online, og det med svaert faa pauser paa bare et minutt eller to.

Skrevet

Nå er det snakk om en helt annen teknologi på det skjermkortet du har og det kompisen din har. Hvorav ditt er temmelig godt, og det andre er midt på treet. Men jeg vil tro at det er CPU og RAM som henger igjen mest.

8207125[/snapback]

Da begynner vi å bli litt enig...

Grafikkortet mitt er raskere, men det har ikke så mye mer minne.

Etter å ha lest litt i denne tråden hvor bl.a en med Athlon64 3700, 3GB ram og X1950Pro klager over hastighet er det nok prosessoren som kneler i dette spillet, selv har jeg en C2D 6400, og jeg har absolutt ingen problemer med hastighet.

8217481[/snapback]

Mener å huske at dette er ganske typisk. Kartene er så store og det er så vanvittig mange enheter som skal tegnes opp. CPU vil nok ha problemer med å henge med hvis det ikke er dualcore og på lave hastigheter. Har selv en E6400, og det funker glatt hos meg. Klart, når jeg har testet med 4AI (HordAI), så hakker det litt ved voldsomt mye action. Da sliter selv den beste CPU og skjermkort.

Og hvis du har spilt Total Annilation som Supreme Commander er basert på, så vil du huske at selv de råeste PC'ene slet kraftig med det spillet når kartene ble store og mange units var blitt laget.

Skrevet

DualCore er nok anbefalt ja, men ein Geforce 7xxx skjermkort med 256 minne er faktisk plenty.

Dette spelet sluker CPU krefter, noe av grunnen er nok klart at det ligger mykje griseprogrammering bak og at dei i tillegg har basert store deler av funkjsonaliteten i spelet på eit scriptspråk som heiter LUA. Hadde alt vore C/C++ så ville det nok kunne ha gått mykje raskare. Men så ville dei gode moglegheitane for modding og vore vekke.

Når det gjelder C&C mot SupCom så er klart SupCom betre, C&C er for dei som liker best all dens nostalgi. C&C er ikkje eit skritt framover i RTS sjangeren.

Misliker og veldig den skippe tier 2 tingen, men det er mest på dei aller største brettene at det er sånn. Håper dei kjem med ein god lausning på det.

Skrevet

Prøvde virkelig å like SC da jeg var kjempefan av TA serien. Til slutt måtte jeg bare gi meg da det rett og slett ble for kjedelig. Finner ikke noe gøy i å styre små prikker rundt på skjermen som man har null og niks forhold til. Hele spillet ble fullstendig upersonlig og kjedelig. Årets desiderte skuffelse. Fysj! :thumbdown:

• 2 uker senere...
Skrevet

Vant nettopp et ranked game som varte i 2 timer og 25 min. Det var to timer med heftige luft- og sjøslag, monkeylord-invasjoner, stealth-angrep og shield-generator-spamming. Begge sider var utrolig agressive og med i kampen hadde vi 10 experimentelle enheter, over 500 fly, rundt 20 t3 battleship, 2 "Disruptor" tungartilleri og et utall ubåter.

Etter mye fram og tilbake over det store kartet måtte fienden gi seg og sendte meg opp fra rank 300 til rundt 230. Det er sånne deilige kamper som gjør spillet verdt kjøpet.

Skrevet
Vant nettopp et ranked game som varte i 2 timer og 25 min. Det var to timer med heftige luft- og sjøslag, monkeylord-invasjoner, stealth-angrep og shield-generator-spamming. Begge sider var utrolig agressive og med i kampen hadde vi 10 experimentelle enheter, over 500 fly, rundt 20 t3 battleship, 2 "Disruptor" tungartilleri og et utall ubåter.

Etter mye fram og tilbake over det store kartet måtte fienden gi seg og sendte meg opp fra rank 300 til rundt 230. Det er sånne deilige kamper som gjør spillet verdt kjøpet.

8301258[/snapback]

Spilte du mot AI?

Jeg har prøvd å spille mot dataen, men da er den møkk dårlig (i hvertfall på normal). -Hvordan stiller du inn spillet?

Skrevet

8301258[/snapback]

Spilte du mot AI?

Jeg har prøvd å spille mot dataen, men da er den møkk dårlig (i hvertfall på normal). -Hvordan stiller du inn spillet?

8302412[/snapback]

Tror nok han/hun (??) spilte online. Men hvis du skal spille mot dataen som er litt tøffere enn Normal AI, så velger du bare en av de andre. Det står beskrevet hvor heftige de er. Men det er ikke før du spiller mot andre mennesker at du møter det uforutsigbare. Man vet aldri hva man møter når man gamer online mot andre. Dataen er lett å spå...

Skrevet
Kan ikke si jeg likte dette spillet noe.

8303345[/snapback]

Jeg likte spillet, så min mening veier opp for din. Tråden lever videre!

Lenge leve SupCom!

Skrevet

I og med at kampen var ranked på SupCom ladderen var det ikke mot en AI nei. Det virker som om de fleste tror at Ladder games ikke er mer enn tech 1 massing og tech 3 assault bots som kommer på slutten og denger alt, men når to jevngode spiller mot hverandre på et litt større map er det utrolig hvor lang tid det kan gå før en må bite i gresset, i mitt tilfelle 2 timer :)

Men merker at det er visse ting som må balanseres, forhåpentligvis i neste patch.

Nevner bare Support Commanders med regen upgrade :whistle:

Skrevet

Kan noen gi meg noen tips mot turtling? Forsvars bygninger er enkle å bygge, har ikke upkeep og slakter alt jeg makter å hive mot de (spesielt med sjold). Har gitt opp på luft angrep siden de sjeldent kommer i nærheten nærme nok til å fyre av.

Det eneste jeg får til å fungere nogenlunde skikkelig er artilleri, men man har ikke det i starten og det er ofte lett å countre. Så, er det noe som slår en som bygger seg inne for så å skaffe seg tungt skyts som blåser meg til filler fra andre siden av kartet? :p

Liker forsåvidt både Supreme og C&C3, men holder med til C&C3 siden forsvars bygningene ikke er like sterke der.

Skrevet

Du kan jo mekke en utpost med skjold og artilleri et stykke utenfor basen hans og pepre ham med t2 artilleri og tactical missile launchers. Ellers er det bare å bruke fantasien. Er det sjø i nærheten av basen hans kan du mekke destroyere og kanskje slagskip. Mobile Missile Launchers kan ofte ta ned t2 point defence på avstand, om ikke det funker kan du lage t3 assault bots eller mobile artillery, osv.

Ladder games handler ofte om å være den første til å mekke t3 siege assault bots, siden de tåler en støyt og eier det meste. Hvis du har store deler av kartet har du også bedre vilkår til å ta ut ressurser hvis du tar i bruk strategiske områder.

Fokuser alltid på å få mer ressurser og bruk dem, samtidig som du oppgraderer og lager mer og mer avanserte units selv. Til slutt bryter de skjoldene sammen.

Skrevet

Noen måter å få god oversikt over hva man skal fyre på utenom radar? Eller er radar best? Føler alltid at jeg sender inn en bøling blinde grevlinger, krevlinger med ett par tonn i rustning og ett arsenal som får Rambo til å sikle, men dog....

Skrevet

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...