Gå til innhold

får ikke koblet 400d til pc


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et canon 400d på onsdag, men får ikke koblet det til pc'n :( Har fått det til på gamle laptop'en, men der har vi ikke lagringsplass så den uaktuell å bruke.

 

Jeg har instalert drivere til kamera, og windows sier at "device" fungerer som den skal. Har prøvd å oppdatere drivere uten resultat. Har også instalert medfølgende programvare. Pc'n jeg skal koble den til er helt ny (ca 1mnd gammel), med fult oppdatert xp.

 

Noen som har noen tips til en som holder på bli gal ? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Huff, så frustrerende!! :no:

 

Jeg har samme kamera og gammel PC med XP. Jeg kobla bare kabelen til PC og kamera så fant XP riktige drivere osv. selv som vanlig. Trengte ikke kjøre noen CD.

 

Kan det være noe galt med PC-kabelen som fulgte med? :cry:

Eller med USB-porten du brukte?

 

Etter en uke kjøpte jeg en billig kortleser, og synes det er lettere og går raskere. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om 400D har denne funksjonen, men det er det på 350D'n. Har du prøvd å endre "Kommunikasjon" (i menyen) til "Pc-tilkobling"? Det var sånn jeg fikk det til å funke med 350D'n :)

8180324[/snapback]

 

-Så det på en "help sak", kommunikasjon valget i menyen er borte på 400D :(

Lenke til kommentar

Rare greier... :roll: Sorry - jeg oppfatta ikke det at du har prøvd en annen maskin... :blush:

 

Jeg vet ikke om 400D har denne funksjonen, men det er det på 350D'n. Har du prøvd å endre "Kommunikasjon" (i menyen) til "Pc-tilkobling"? Det var sånn jeg fikk det til å funke med 350D'n :)

8180324[/snapback]

 

Jeg testa nå med mitt 400D, og det er ikke nødvendig å stille inn noe på mitt - bortsett fra å slå det på, selvfølgelig... Og nå brukte jeg den medfølgende kablene - tidligere brukte jeg bare den gamle Olympus-kabelen, noe som også gikk fint.

 

Du er sikker på at du ikke finner kameraet på Min datamaskin sammen med C: og D: osv.? Hos meg havner den der hvor det står Annet - hvor også skriveren og scanneren kommer opp.

 

Jeg kjøpte en Microdia kortleser til ca. 200,- som er rask og lettvint å bruke. Dessuten slipper du å bruke av kameraets strøm for å overføre bildene til PCen.

 

Får håpe at noen andre klarer hjelpe deg!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjøp en kortleser - det er det enkleste

8180161[/snapback]

 

Det var jo konstruktivt! Jeg har ingen planer om å kjøpe en ekstra dings for å få overført bildene til pc'n....

8180211[/snapback]

Hvorfor ikke? Med en kortleser kan du bare koble den til hvor som helst, og slippe å instalere kamera overalt, viss du feks vil vise bilder på andre sine datamaskiner. Kortleser er raskere, like lett å ta med seg som en kabel, samt det kan ta mange andre typer minnekort viss du feks har besøk av kamerater o.l.

Lenke til kommentar

Kortleser er en ekstra dings som jeg må holde rede på hvor er.... (har dessuten minnekortleser til alle andre typer kort på pc fra før). Kan ikke se for meg at jeg tilfeldigvis føler for å tømme kamara hos andre. Det må da være mulig å få denne pc'n og kamara til å snakke sammen uten at jeg må ha en ekstra dings.

Lenke til kommentar
Det må da være mulig å få denne pc'n og kamara til å snakke sammen uten at jeg må ha en ekstra dings.

8181345[/snapback]

 

Merkelig, assa. Har du et annet kamera du kan kolble til? Det virker jo som det må være noe krøll i nye PCen din som hindrer kontakt, her? Kanskje noen på data-forumet har svar til deg? Og litt rart at du har kortleser i PCen som tar alle andre kort og ikke CF? :no:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre "Scanner and Camera Visard" i Accesiories ?

 

Ellers kan løsningen være å fjerne USB portene i Device Manager, reboote og la PC'n finne igjen USB. Jeg opplevde noe av det samme da jeg koblet til et Canon 20D mens mitt 30D fungerte fra første stund.

 

Ellers er jeg enig med deg. Liker ikke kortleser så jeg bruker kabel.

Lenke til kommentar

Det hender fra tid til annen at folk har problemer med å koble kameraet til én bestemt PC. Har ikke hatt problemet selv, men av de som har fortalt om det, har de løst problemet på en av to måter:

 

1: Formatert og reinstallert Windows-skiten.

2: Kjøpt kortleser (vet du ikke vil kjøpe kortleser, men hvis du ikke vil ha flere dingser, så kan du bytte ut din eksisterende med en som tar CF i tillegg).

 

Kortleser er nyttig for de fleste. Du behøver ikke holde rede på den, for du bare har den koblet til PC'n hele tiden. Blir ikke borte. Også er det raskere å overføre, ofte enklere, du sliter ikke på kamera og kan overføre selv om batteriet på kameraet er flatt.

Lenke til kommentar
Kortleser er en ekstra dings som jeg må holde rede på hvor er.... (har dessuten minnekortleser til alle andre typer kort på pc fra før). Kan ikke se for meg at jeg tilfeldigvis føler for å tømme kamara hos andre. Det må da være mulig å få denne pc'n og kamara til å snakke sammen uten at jeg må ha en ekstra dings.

8181345[/snapback]

 

Fordelen med en kortleser er blant annet at du ikke tapper kameraet for batteri ved overføring. Litt kjipt med tomt batteri på kamera når du skal ta bilder :)

I tillegg er det enklere og lettere med en kortleser.

Jeg synes du høres ekstremt vrang ut når du ikke bare går for det enkleste med en gang. Som Rema reklamen sier: Det enkleste er ofte det beste.

 

Andreas

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et canon 400d på onsdag, men får ikke koblet det til pc'n  :(  Har fått det til på gamle laptop'en, men der har vi ikke lagringsplass så den uaktuell å bruke.

 

Jeg har instalert drivere til kamera, og windows sier at "device" fungerer som den skal. Har prøvd å oppdatere drivere uten resultat. Har også instalert medfølgende programvare. Pc'n jeg skal koble den til er helt ny (ca 1mnd gammel), med fult oppdatert xp.

 

Noen som har noen tips til en som holder på  bli gal ? :blush:

8179698[/snapback]

 

Legg inn ZoomBrowser Ex programmet som fulgte med på cd til kamera. Regner med at dette prog åpner seg selv når kamera blir koblet til pc. Da er det bare å markere bildene du vil overføre eller la alt gå på auto.

Endret av paalwa
Lenke til kommentar
Kjøp en kortleser - det er det enkleste

8180161[/snapback]

 

Det var jo konstruktivt! Jeg har ingen planer om å kjøpe en ekstra dings for å få overført bildene til pc'n....

8180211[/snapback]

 

Greit. Kjøp Mac. Den var uvillig mot dritbillig-kortleseren fra Clas Ohlsson, så du må digge instillingen dens ;)

 

Seriøst - høres ut som noe småvanskelig. Om du har backup av filene dine etc, så er det sannsynligvis lettere å reinstallere enn å bruke 15 timer på feilsøking før du må reinstallere uansett.

 

Du kan evt hente ned en live-cd med linux og se om den er villig til å ha kontakt med 400D'en din. Dersom det funker fra Linux, så er det noe galt med windows-installasjonen din. Dersom det ikke funker med Linux heller, så er det noe galt med enten BIOS'en eller selve maskinen.

Lenke til kommentar
Kortleser er en ekstra dings som jeg må holde rede på hvor er.... (har dessuten minnekortleser til alle andre typer kort på pc fra før). Kan ikke se for meg at jeg tilfeldigvis føler for å tømme kamara hos andre. Det må da være mulig å få denne pc'n og kamara til å snakke sammen uten at jeg må ha en ekstra dings.

8181345[/snapback]

 

Bedre å kjøpe en kortleser og få bildene overført til PC enn at du ikke får overført bildene i det hele tatt syns jeg.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et canon 400d på onsdag, men får ikke koblet det til pc'n  :(  Har fått det til på gamle laptop'en, men der har vi ikke lagringsplass så den uaktuell å bruke.

 

Jeg har instalert drivere til kamera, og windows sier at "device" fungerer som den skal. Har prøvd å oppdatere drivere uten resultat. Har også instalert medfølgende programvare. Pc'n jeg skal koble den til er helt ny (ca 1mnd gammel), med fult oppdatert xp.

 

Noen som har noen tips til en som holder på  bli gal ? :blush:

8179698[/snapback]

Et naivt og vennlig ment spørsmål:

Hvorfor ønsker du å koble kamera til PC når du har minnekortleser på PC'en?

Med den får du overført bildene på en enkel og rask måte.

 

Hvis du ikke virkelig trenger å koble PC og kamera sammen vil jeg råde deg til å bruke energien din på en annen måte.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om trådstarter også har bruk for funksjonen, men å kunne fjernstyre kameraet fra PC-en er en aldeles god grunn til å få i stand en tilkobling. Personlig har jeg liten tro på at det er noe annet enn PC-en selv som er problemet, men en kan alltids være uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...