Gå til innhold

For svak pc for 8800gts?


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å ønske meg ett nytt skjerm kort(Sitter med X1300 :blush: )

Så er min pc for svak for å klare få en bra effekt?

 

Min PC:

 

Hovedkort: Dell ettellerannet?

PSU: Dell ett eller annet?

RAM: 1 GB

Prosessor: Intel Pentium D 2,80 Ghz

 

Kommer ikke på man skal ha med i maskinen så bare spør hva mer dere trenger! :blush:

 

EDIT: Snakker om 8800GTS 320 MB

Endret av LadyKatie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
maskinen  er for svak for det 8800gts ja. du bær nok skaffe det amd x2 eller intel core 2 duo cpu. det inneberer nok nytt hovedkort og minne da. men da får du en bra pc.

8173228[/snapback]

Det er sånn at jeg skulle kjøpe meg en budsjett pc før jul og da ble det en billig Dell :no: Så jeg har ikke så lyst til å mase så mye mer med oppgradering med sånne ting. Skal også ønske meg 2 GB Ram til så jeg sitter med totalt 3 GB:

 

Vil jeg ikke merke noen stor forskjell hvis jeg bytter skjermkort?

Lenke til kommentar
vel. hvis du tenker pcen du har nå. så er den alerede utdatert. men du får jo brukt den liksom. men som jeg skrev så får du bedre ytelse ved å kjøpe 8800gts. men du burde oppgradere resten etterhvert også for å få utnyttet det skikkelig.

8173366[/snapback]

Jeg gidder ikke å kjøpe det aller nyeste! Det er som å kaste tusen lappene ut av vinduet for de synker jo noe farlig fort i pris! Er ikke stort eldre enn 13 år, så det er jo grenser til hva som strekker til med budsjettet.

 

Hvordan kan jeg ta å klokke opp til ett noge lunde tall, med hvilket program?

Lenke til kommentar

Skaff deg 7900GT eller X1900GT på billigsalg. Det er en fin oppgradering til din maskin, men ikke vits i å bruke mer.

 

NB: Det er sjanser for at du er begrenset til AGP, isåfall tror jeg 7800GT er det beste AGP kortet som er ute... men det er det mulig noen andre har bedre oversikt over?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

huh :ohmy: Jeg har selvsagt PCI Express. Selv om jeg ikke er gammel trenger det ikke bety at jeg ikke kan noe som helst! Jeg vil ha et kort som jeg kan ha på min neste maskin som jeg skal kjøpe, skal vare en stund.

 

Hvorfor jeg kjøpte en Dell var fordi jeg ikke kunne noe som helst innen data, men min neste pc skal jeg bygge selv og få en bra pc!

 

 

Så er 8800GTS overkill? (Noe jeg tror jeg har fått svar på)

Lenke til kommentar

Med et 8800GTS kan den hende at du får samme problem som jeg hadde med 7800GTX og P4 3GHz. Maskina lagga i spill uansett oppløsning/innstillinger, trolig, fordi prosessoren var for svak. Du kan jo Evt. kjøpe et nytt og klokkevennlig 775-kort, og klokke den prosessoren du har. Når du skal ha nye deler, beholder du hovedkortet og skjermkortet, og oppgraderer minne og prosessor. 2GB er dessuten nok...

Lenke til kommentar
Du kan jo Evt. kjøpe et nytt og klokkevennlig 775-kort, og klokke den prosessoren du har. Når du skal ha nye deler, beholder du hovedkortet og skjermkortet, og oppgraderer minne og prosessor. 2GB er dessuten nok...

8176733[/snapback]

Kan du sånn omtrent gi meg en pris på hva det vil komme på, og vil jeg da kunne klokke?

 

Skjønte ikke helt den ene: Skal jeg kjøpe nytt hovedkort eller prossesor?

Lenke til kommentar
vel. hvis du tenker pcen du har nå. så er den alerede utdatert. men du får jo brukt den liksom. men som jeg skrev så får du bedre ytelse ved å kjøpe 8800gts. men du burde oppgradere resten etterhvert også for å få utnyttet det skikkelig.

8173366[/snapback]

Jeg gidder ikke å kjøpe det aller nyeste! Det er som å kaste tusen lappene ut av vinduet for de synker jo noe farlig fort i pris! Er ikke stort eldre enn 13 år, så det er jo grenser til hva som strekker til med budsjettet.

 

Hvordan kan jeg ta å klokke opp til ett noge lunde tall, med hvilket program?

8173380[/snapback]

 

hvis du tenker så negativt så kan du like godt slutte med pc hehe.

Lenke til kommentar
vel. hvis du tenker pcen du har nå. så er den alerede utdatert. men du får jo brukt den liksom. men som jeg skrev så får du bedre ytelse ved å kjøpe 8800gts. men du burde oppgradere resten etterhvert også for å få utnyttet det skikkelig.

8173366[/snapback]

Jeg gidder ikke å kjøpe det aller nyeste! Det er som å kaste tusen lappene ut av vinduet for de synker jo noe farlig fort i pris! Er ikke stort eldre enn 13 år, så det er jo grenser til hva som strekker til med budsjettet.

 

Hvordan kan jeg ta å klokke opp til ett noge lunde tall, med hvilket program?

8173380[/snapback]

 

hvis du tenker så negativt så kan du like godt slutte med pc hehe.

8179292[/snapback]

 

Det er ikke å tenke negativt, men økonomisk :thumbup:

Lenke til kommentar
Har nå tenkt til å ønske meg ett nytt skjerm kort(Sitter med X1300 :blush: )

Så er min pc for svak for å klare  få en bra effekt?

 

Min PC:

 

Hovedkort: Dell ettellerannet?

PSU: Dell ett eller annet?

RAM: 1 GB

Prosessor: Intel Pentium D 2,80 Ghz

 

Kommer ikke på man skal ha med i maskinen så bare spør hva mer dere trenger! :blush:

 

EDIT: Snakker om 8800GTS 320 MB

8173098[/snapback]

 

Kjøp deg 1gig med ram og 8800gts, du vil ikke få utnyttet skjermkortet fullt ut, men oppgraderingen vil likevel være fremtidsrettet da du kan oppgradere resten av pc'en senere.

 

Glem alt av overklokking når det gjelder Dell pc'en. Hvis du skal oppgradere til ny prosessor (core duo eller lignende) må du (hvis du ikke har sokkel 775) også kjøpe nytt hovedkort og ny ram (ddr2), det er mulig du også må kjøpe ny strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...