Gå til innhold

For svak pc for 8800gts?


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å ønske meg ett nytt skjerm kort(Sitter med X1300 :blush: )

Så er min pc for svak for å klare  få en bra effekt?

 

Min PC:

 

Hovedkort: Dell ettellerannet?

PSU: Dell ett eller annet?

RAM: 1 GB

Prosessor: Intel Pentium D 2,80 Ghz

 

Kommer ikke på man skal ha med i maskinen så bare spør hva mer dere trenger! :blush:

 

EDIT: Snakker om 8800GTS 320 MB

8173098[/snapback]

 

Kjøp deg 1gig med ram og 8800gts, du vil ikke få utnyttet skjermkortet fullt ut, men oppgraderingen vil likevel være fremtidsrettet da du kan oppgradere resten av pc'en senere.

 

Glem alt av overklokking når det gjelder Dell pc'en. Hvis du skal oppgradere til ny prosessor (core duo eller lignende) må du (hvis du ikke har sokkel 775) også kjøpe nytt hovedkort og ny ram (ddr2), det er mulig du også må kjøpe ny strømforsyning.

8181846[/snapback]

Erdet bare å fjerne tingene i maskinen så deretter å sette det inn i et nytt kabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, du må nok ha nytt hk, ram og CPU.

8182615[/snapback]

Jeg vet at jeg må ha ram, men det sitter jeg med fra før, og hvis jeg kjøper 2 gig ram så sitter jeg med totalt 3 gig ram og mener det skal holde ;) Så er det bare å plukke ut prosessoeren, ram, ja kommer ikke på mer som er i maskinen som jeg kan flytte på!

 

Men vet npen sånn ca. prisantydning for det jeg mangler i min maskin nå? Får nytt skjermkort. Tror jeg tar å kjøper/ønsker meg 8800GTS 320 MB. Har nok ram.

Lenke til kommentar

Du har DDR ram om jeg har skjønt det rett, ddr kan ikke brukes på et hk for ddr2.

 

Kjøp et S775 HK med c2d støtte(ASUS P5B-E Plus), 2GB billig ram, og en E6300.

 

Her er et opsett med PSU, Kabinett og alt.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=44097

 

Prøv å selg pc'en du har nå, spar litt, og kjøp noe lignende. Da vil du få utbytte av GTS kortet. Vil ikke anbefale deg å putte et GTS inn i dellen.

Lenke til kommentar
Du har DDR ram om jeg har skjønt det rett, ddr kan ikke brukes på et hk for ddr2.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=44097

 

Prøv å selg pc'en du har nå, spar litt, og kjøp noe lignende. Da vil du få utbytte av GTS kortet. Vil ikke anbefale deg å putte et GTS inn i dellen.

8192331[/snapback]

Har selvsagt DDR2. Hvor mye tror du noen vil gi for denne maskinen? Ga totalt 7 000 kr for PC rett før jul. Og hvor mye trenger jeg ekstra tror dere?

Lenke til kommentar
Du burde få 60% av orginalprisen, noe som utgjør 4200KR. Du vil nok få mer på finn eller QXL.

 

Du vil vel da trenge en 4-5000KR til.

8197526[/snapback]

Oh, shit, hvor mye er det jeg skal legge i maskinen da? Får 8800GTS, 2 GB RAM til.

 

Ja, det er vel det som er verdt å ta vare på, så hva koster s¨mye?

Lenke til kommentar

LadyKatie, du har ikke fortalt nok om hva du skal oppnå. Hvilke spill spiller du? Er det viktig for deg å kjøre alt på "max settings" ? Har du et erotisk forhold til AntiAliasing og Anisotropisk Filtrering?

 

Hvis svaret er "nei" på de to siste spørsmålene, og "World of Warcraft" på det første, så glem å høre på alle de virkelighetsfjerne nerdene som sier du bare kan skrote den maskinen du har. Det er den enkleste sak i verden å bruke andres penger. :ermm:

 

En grei og fornuftig oppgradering for deg ville være Radeon X1950 Pro til ca. 1400 spenn.

 

Det blir sinnsykt utrolig fantastisk ikke-til-å-tro forskjell i forhold til det du har i dag, og så har du litt penger til overs til soft-is og kald cola nå som det går mot våren. :)

 

Glem dessuten å sette inn 3 GB RAM i maskinen. Ofte så bugger XP slik at den ikke detekterer mer enn 2,5 Giga uansett hvor mye du presser inn. (Med mindre du har XP 64-bit edition eller Vista 64-bit, noe jeg er temmelig sikker på at du ikke har...) Nei, gjør som nevnt over, nøy deg med 1 GB i tillegg til det du har.

 

2 GB (totalt), Pentium D 2,8 GHz sammen med skjermkortet nevnt over er en bra og fin konfigurasjon, og vil kjøre alle dagens spill uten problemer. Men du får ikke kjørt de på "max setting", og det er vel egentlig ikke noe å grine over. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, vet ikke hvordan jeg setter ting på max settings :D Har tenkt til å skaffe meg vista i tillegg. Angående Vista; Vil det gå an å spille CS: Source på vista? Har tenkt til å få en bra så mulig for ca 3 000 så noen som har forslag til noen andre forbedringer?

Lenke til kommentar
LadyKatie, du har ikke fortalt nok om hva du skal oppnå. Hvilke spill spiller du? Er det viktig for deg å kjøre alt på "max settings" ? Har du et erotisk forhold til AntiAliasing og Anisotropisk Filtrering?

 

Hvis svaret er "nei" på de to siste spørsmålene, og "World of Warcraft"  på det første, så glem å høre på alle de virkelighetsfjerne nerdene som sier du bare kan skrote den maskinen du har. Det er den enkleste sak i verden å bruke andres penger.  :ermm:

 

En grei og fornuftig oppgradering for deg ville være Radeon X1950 Pro til ca. 1400 spenn.

 

Det blir sinnsykt utrolig fantastisk ikke-til-å-tro forskjell i forhold til det du har i dag, og så har du litt penger til overs til soft-is og kald cola nå som det går mot våren.  :)

 

2 GB (totalt), Pentium D 2,8 GHz sammen med skjermkortet nevnt over er en bra og fin konfigurasjon, og vil kjøre alle dagens spill uten problemer. Men du får ikke kjørt de på "max setting", og det er vel egentlig ikke noe å grine over.  ;)

8197862[/snapback]

 

OT: Hahahaha, mest geniale oppsummering av en post jeg har sett. Genial konkludering! Og svaret "jeg vet ikke hvordan man stiller til max-settings" toppa hele kaka. Takk for at dere gjorde dagen min bedre! :thumbup:

 

Er forøvrig helt enig med han over, kjøp et nytt skjermkort, og du vil klare deg helt utmerket. Wow vil gå som vann. (Flytende, altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...