Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd når jeg svinger til venstre . Golf 2000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har nettopp kjøpt meg Gold 4, 2000 modell og har lagt merke til at når jeg svinger til venstre kommer det en sterk ulyd. Hørs ut som om noe ligger å skraper innat noe annet, på lavere hastigheter så er denne ulyden ikke like sterk, men når jeg ligger på E18, så høres det ikke helt bra ut. Dette skjer når jeg vrir rattet over midtstilling til venstre og helt ut. Ingenting når jeg vrir rattet til høyre. Noen som har noe anelse om hva dette er? Har hørt noe om skeiv forstilling, bytte hjullager ? Men, siden jeg ikke har allverden greie på bil hadde det vært fint om dere hjalp til så jeg ikke bestiller nye deler også er det ikke det som er feilen.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt å sjekket bremsene dine, høres ut som bremseklossene er slitt ut og kalipen skraper borti skiven. Hadde ett lignende problem på Civicen min.

Skrevet (endret)

Hm.. Takker, skal hjem å sjekke det etterpå. Får inderlig håpe det er det som er problemet. Blir gal av den lyden... :mad:

Endret av cbarwald
Skrevet

Skrapet hos meg for litt siden ved sving til venstre. Det viste seg at det var blitt såpass med rust på kanten av skiva at denne skrapet borti skjoldet. Blei en fin slipet linje i skjoldet. Byttet skive så var det borte.

Skrevet (endret)

Hei..

Sjekket alt dere skrev, men så ingenting galt med verken skiver eller klosser, kikket rundt inni der også, men kunne ikke se noe feil (ikke at jeg har så veldig peiling på bil, men)

Noen som vet om noe annet det kan være? Er liksom ikke akkurat en skrape lyd, men mer en lyd som kan ligne høyt turtall. Til å begynne med trodde jeg at det bare var et høyt turtall, men den kommer kun hver gang jeg vrir rattet til venstre over senter.

Takker på forhånd for all hjelp! :)

Endret av cbarwald
Skrevet

Jeg har nå ihvertfall ikke peiling på bil, bare så det er sagt. Men på beskrivelsen så høres det ut som bilen min, som sliter med slitt hjullager :)

Skrevet
Jeg har nå ihvertfall ikke peiling på bil, bare så det er sagt. Men på beskrivelsen så høres det ut som bilen min, som sliter med slitt hjullager :)

8167320[/snapback]

Ville holdt en"knapp"på dette jeg også.Dette kan holde lenge,men vet aldri.Om det er lager kommer nok lyden permanent etter hvert uavhengig av sving.

Jekk opp bilen slik at du får hjulet fritt fra bakken og kjenn om det er slark,så finner du ut om det er lagret.

Skrevet

Jekk opp framhjula og kjenn etter slakk ved å røske i hjulet i alle retninger. Roter og hjulet og hør/kjenn etter. Et dårlig hjullager er ofte slarkete. Prøv begge sider.

Skrevet

Eller så kan det være speedometervaieren.

En kompis av meg som kjørte golf 2 hadde dette problemet, han bytte speedometervaier så ble den lyden borte.

Skrevet

kan også være drivknute.

Hadde "lignende" problem med min bil, bilen lagde en brummelyd når jeg kjørte framover og forsvant når jeg svingte til venstre.. da var det faktiskt hjullagret på høyre side som var slitt ned.

Kjører man for lenge med gåent hjullager så ender det med at det "skjærer seg" og hjulet går knapt rundt / ikke rundt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...