Gå til innhold

Hva var den siste boka du kjøpte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TBD:

Peters: Heretic's Apprentice - £4.87

Peters: The Potter's Field - £4.87

Peters:The Summer of the Danes - £4.67

Gardner: Make a Fortune Promoting Other People's Stuff Online - £8.53

Brooks: The Elfstones of Shannara - £6.40

Brooks: The Wishsong of Shannara - £6.40

Peters: Seventh Cadfael Omnibus - £10.41

McCaffrey & Scarborough: Third Watch: Acorna's Children - £4.96

 

Akademika:

Langtangen: Python Scripting for Computational Science - NOK519

Kerninghan & Ritchie: The C Programming Language - NOK 279

Davis & Rajkumar: Operating Systems - NOK 659

 

Ganske absurd at en pensumbok koster mer i Norge enn 8 skjønnliterære sendt fra uk.

Lenke til kommentar
Akademika:

Langtangen: Python Scripting for Computational Science - NOK519

Kerninghan & Ritchie: The C Programming Language - NOK 279

Davis & Rajkumar: Operating Systems - NOK 659

 

Ganske absurd at en pensumbok koster mer i Norge enn 8 skjønnliterære sendt fra uk.

 

Jeg har spart betydelige summer ved å kjøpe årets pensum og annen litteratur hos Tanum.

 

Ser f.eks. at Langtangens verk koster 378,- fremfor 519,-

Du slipper å betale porto ved kjøp over 400,-

Lenke til kommentar
Ser f.eks. at Langtangens verk koster 378,- fremfor 519,-

Du slipper å betale porto ved kjøp over 400,-

Samtidig som Davis & Rajkumar var godt over 100 lappen dyrere :D

 

Uansett. Grunnen til at det ble akademika var rett og slett hastverk.

 

Sum hos akademika: 1457

Sum hos tanum: 1338

Sum hos amazon uk (inkl. porto): 1160

 

Hadde jeg bestilt på tanum måtte jeg ventet minimum litt under en uke, for en besparelse på 119 kr. (Med andre ord helt uaktuelt) Amazon hadde (etter mine tidligere erfaringer i år) hatt bøkene her på under 48 timer til en besparelse på 297 kr. Amazon hadde vært valget om jeg ikke denne gangen hadde forferdelig dårlig tid.

 

Uansett synes jeg disse bøkene er fryktelig dyre. Mye takket være at bøkene bare er tilgjengelig i hardcover. Det er helt tydelig for meg at man har gått inn for å tjene penger på slikt.

En av bøkene jeg brukte i fjor var over 600 sider trykket av "Chicago University Press", tydeligvis på billigst måte og kostet under 200 kr på akademika. Det var også mulig å kjøpe en hardcover dersom man ville ha en bok som ikke falt fra hverandre, men hvem trenger det når det er snakk om pensumlitteratur? Jeg irriterer meg over at man blir tvunget til å betale godt over 3 ganger så mye for en stiv perm og glossy sider. Særlig med tanke på at boka jeg sammenlignet med i fjor har et langt mer snevert kundesegment og et langt lavere opplag. Det er tydelig at det er mulig, og at det bare er viljen det står på.

 

Det var dagens lille utblåsing :D

Lenke til kommentar
Sum hos akademika: 1457

Sum hos tanum: 1338

Sum hos amazon uk (inkl. porto): 1160

 

Hadde jeg bestilt på tanum måtte jeg ventet minimum litt under en uke, for en besparelse på 119 kr. (Med andre ord helt uaktuelt) Amazon hadde (etter mine tidligere erfaringer i år) hatt bøkene her på under 48 timer til en besparelse på 297 kr. Amazon hadde vært valget om jeg ikke denne gangen hadde forferdelig dårlig tid.

 

Uansett synes jeg disse bøkene er fryktelig dyre. Mye takket være at bøkene bare er tilgjengelig i hardcover. Det er helt tydelig for meg at man har gått inn for å tjene penger på slikt.

En av bøkene jeg brukte i fjor var over 600 sider trykket av "Chicago University Press", tydeligvis på billigst måte og kostet under 200 kr på akademika. Det var også mulig å kjøpe en hardcover dersom man ville ha en bok som ikke falt fra hverandre, men hvem trenger det når det er snakk om pensumlitteratur? Jeg irriterer meg over at man blir tvunget til å betale godt over 3 ganger så mye for en stiv perm og glossy sider. Særlig med tanke på at boka jeg sammenlignet med i fjor har et langt mer snevert kundesegment og et langt lavere opplag. Det er tydelig at det er mulig, og at det bare er viljen det står på.

 

Det var dagens lille utblåsing :D

 

En god utblåsing, vil jeg tro. :) Med tanke på Amazon er det naturligvis langt mer penger å spare, men jeg tenkte mer på dyrere pensum, det som må oppdrives innenlands.

 

Jeg trekker imidlertid tilbake mine positive spådommer om Tanum: Etter å ha søkt opp et par titler, forstår jeg at det er gjort en del endringer siden sist jeg var innom.

 

Deler av min bestilling:

 

REPSTAD, PÅL:MELLOM NÆRHET OG DISTANSE 218,-

AASE, TOR HALFDAN:SKAPTE VIRKELIGHETER 262,-

 

Dagens priser:

 

Skapte virkeligheter 299,-

Mellom Nærhet og distanse 249,-

 

Dessuten synes prisene på Databaser (Toft Hansen og Mallaug) og Systemtutvikling (Hasle) å ha steget (for å ta noen eksempler).

 

Det er bare forvirrende å forholde seg til butikker som ikke kan holde seg på et bestemt prisnivå. Min bestilling ble lagt inn 21.08.

 

Her er det visst store prisforskjeller, pass på. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har en teori om at det spekuleres i priser for å virke billig visse tider på året og "hekte" kunder. F. eks. den boka jeg nevte som kostet (husker ikke nøyaktig beløp) godt under 200 kr i fjor på akademika koster nå 299 (kurset går ikke dette semesteret). Har opplevd dette mange ganger, også når det gjelder skjønnliteratur.

 

Kjøpte en nyankommet skjønnliterær hardcover tidligere i år. Prisen her i Norge lå rundt 490-550 kr. Listeprisen i UK var £14.99, og amazon solgte den for £7.99. Jeg endte opp med å bestille 8 bøker fra amazon og betalte mindre (inkludert porto) enn den ene boka hadde kostet meg i Norge. Det som er rart er at nå, et halvt år senere har prisen godt ned til det halve her i Norge.

 

Men dette begynner visst å bli ganske off topic, tror jeg skal gi meg nå.

Lenke til kommentar

Tragedier av Sofokles (125 kr), Menneske. Myte. Motiv. Erkebiskop Thomas Becket i historie og diktning av Helge Nordahl og Jan W. Dietrichson (90 kr) og Fra Helvetet til Paradiset. En bok om Dante og hans komedie av Olof Lagercrantz (50 kr) fra antikvaren.no.

 

Historien om O av Pauline Réage (59 kr) og Sosialismen og menneskets sjel av Oscar Wilde (79 kr) fra haugenbok.no.

 

Polaroid Book redigert av Steve Crist (92 kroner) fra capris.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...