Gå til innhold

Ikke noe OLED-tastatur enda


Anbefalte innlegg

Det er flere dyre tastaturer som er 'verdt' pengene. Se f.eks diNovo tastaturet til 1500++. Der betaler man for design og ikke bare for produktivitet. 9k er selvsagt helt hinnsides all fornuft, men 2k kan være en levlig pris for ganske mange.

Litt av poenget med dette tastaturet er at det er dynamisk. Spiller man BF2 så endres alle tastene til piler, granater, comchannel osv. Klart mange syntes det er verdt å betale for. Eller f.eks få alle funksjonstaster i Photoshop opp med beskrivende ikoner på tastaturet. Dette tastaturet tror jeg blir en superhit hvis prisen kommer ned på folkelig nivå.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan være like effektiv på et 150 krones tastatur som et tastatur til 8000 kr.

8168120[/snapback]

 

En PC til 1000 kr kan være like effektiv som en som koster 10 000.

Spørs på bruksområdet.

8168864[/snapback]

Når det gjelder tastatur: generelt.

Men det er uansett forskjell på en PC til 1000 og en PC til 10000.

Lenke til kommentar
Å?

Så det er ikke forskjell på et tastatur til 150 kr og et til 8000?

Du mener at man ikke kan være mer effektiv med et tastatur til 8000 enn et til 150 kr?

8168990[/snapback]

Kort sagt: Ja! Et KeyTronic tastatur til 150 kr vil i praksis gjøre samme jobb som et tastatur til 8000 kr etter min mening.

Lenke til kommentar

Tastaturet kommer bundlet sammen med Duke Nukem Neverever... og lukter Vaporware lang vei... hehe.

 

Syns det hele begynner å bli litt latterlig. De har virkelig ingen begreper om hvor lang tid det tar å utvikle et produkt fra en 3D render og et konsept. Og innen de har laget tastaturet og startet salg av det så har logitech allerede lansert sin utgave av det til 1500NOK og tar hele markedet. Så dette er bare et stort PR stunt fra Art Lebedev sin side. Ukjent om det var hensikten eller ikke, men i dag har det hele blitt litt for dumt. De spiller videre på det som om de fremdeles har et produkt de skal klare å selge og konkurrere med på et verdensmarked mot de store produsentene. Hah! Utsettelse på utsettelse og de har fremdeles ikke noe produkt å vise til. For 6 mnd siden så skrøt de av at de snart skulle ha det klart og at det kom til å koste like mye som en ok mobiltelefon. De har ingen detaljer og eneste de har å vise til er 3D render av et produkt slik de ønsker at det var, men som alle vet så er virkeligheten ofte langt fra drømmene vi har. Men men.. kanskje i 2009...

Lenke til kommentar
Det er mer forståelig hvis man legger 2000 i et skjermkort hvis man skal spille. Et tastatur er et tastatur, og da virker det meningsløst i å legge flere tusen kroner i et tastatur hvor et til 150 gjør samme nytten.

8167640[/snapback]

Poenget er at for meg gjør ikke et tastatur til 150 kroner samme nytten i det hele tatt. Joda, den grunnleggende funksjonaliteten er der, men ikke noe mer. Jeg skriver som nevnt ganske mye daglig, og var nødt til å ha noe som var godt å skrive på. Da får man ikke stort bedre enn DiNovo Edge. Jeg velger å se på det som en investering, blant annet i egen helse.

Lenke til kommentar
Poenget er at for meg gjør ikke et tastatur til 150 kroner samme nytten i det hele tatt. Joda, den grunnleggende funksjonaliteten er der, men ikke noe mer. Jeg skriver som nevnt ganske mye daglig, og var nødt til å ha noe som var godt å skrive på. Da får man ikke stort bedre enn DiNovo Edge. Jeg velger å se på det som en investering, blant annet i egen helse.

8170509[/snapback]

Sånne fancy tastatur kan ha en viss nytte i Windows med tanke på hurtigtast-tull. Jeg personlig mener at slike hurtigtaster bare gjør mer skade enn nytte. Et tastatur skal være helt rent for fancy effekter. Og i andre operativsystemer spiller det overhodet ingen rolle hva slags tastatur man bruker. Ja, et KeyTronic tastatur til 150 er faktisk ganske gode å skrive på. Når jeg bruker PC, benytter jeg meg ganske mye av tastatur, så jeg har faktisk belegg for det jeg sier. Og til opplysning, så studerer jeg datateknikk på NTNU, så jeg er borti datamaskiner til daglig.

Lenke til kommentar

Å diskutere hvilke tastatur som er best er jo som å diskutere hvilken bil som er best.

 

Noen mener en merche eller audi til 800K er en grei investering i velvære og status, spesielt om du kjører mye. Andre mener at en kia til 100K gjør nytten, og faktisk er god å kjøre (ikke at jeg fatter det men)

 

Uansett så blir det totalt feil å si at keytronic til 150kr er det eneste tastaturet som er verdt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Uansett så blir det totalt feil å si at keytronic til 150kr er det eneste tastaturet som er verdt å kjøpe.

8170983[/snapback]

Nå har disse tastaturene en tendens til å holde seg gode ganske lenge. Mitt forrige varte i over 7 år før jeg måtte bytte. Men jeg må si det er sørgelig at de nå har blitt vanskelige å oppdrive.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Sånne fancy tastatur kan ha en viss nytte i Windows med tanke på hurtigtast-tull. Jeg personlig mener at slike hurtigtaster bare gjør mer skade enn nytte. Et tastatur skal være helt rent for fancy effekter. Og i andre operativsystemer spiller det overhodet ingen rolle hva slags tastatur man bruker. Ja, et KeyTronic tastatur til 150 er faktisk ganske gode å skrive på. Når jeg bruker PC, benytter jeg meg ganske mye av tastatur, så jeg har faktisk belegg for det jeg sier. Og til opplysning, så studerer jeg datateknikk på NTNU, så jeg er borti datamaskiner til daglig.

8170774[/snapback]

Konklusjon: Vi har ulik smak. :) Jeg kjøpte ikke tastaturet for hurtigtastene sin del. Jeg kjøpte det ikke i det hele tatt faktisk, jeg fikk det i julegave.

Lenke til kommentar
Konklusjon: Vi har ulik smak. :) Jeg kjøpte ikke tastaturet for hurtigtastene sin del. Jeg kjøpte det ikke i det hele tatt faktisk, jeg fikk det i julegave.

8171017[/snapback]

Vet det, du sa det tidligere. Men det er mange som jeg vil si kaster bort penger på et tastatur man sannsynligvis ikke trenger.

Lenke til kommentar
Jeg så prisen på et protools tastatur en gang, et helt vanlig tastatur, men med knapper som var tilrettelagt for bare protools, og det kosta FLESK, så om du vil ha spesiallaget tasatur til feks flere lyd og bilderedigeringsprogrammer så er ikke 9000 og forakte. Men for den vanlige mannen i gata som bare vil ha et tastatur til litt spill og word er det vel mest cool effekten som er verdt å ta med seg.

8161456[/snapback]

 

90 euro, rett fra produsenten? Jeg synes da ikke det er grusomt dyrt for et slikt arbeidsverktøy.

Endret av BrunoStergodt
Lenke til kommentar
Konklusjon: Vi har ulik smak. :) Jeg kjøpte ikke tastaturet for hurtigtastene sin del. Jeg kjøpte det ikke i det hele tatt faktisk, jeg fikk det i julegave.

8171017[/snapback]

Vet det, du sa det tidligere. Men det er mange som jeg vil si kaster bort penger på et tastatur man sannsynligvis ikke trenger.

8171085[/snapback]

 

Ja, og mange kaster bort penger på tobakk, alkohol, narkotika, biler, m.m. Poenget ditt er? Du kan få samme lærdom fra biblioteket som du kan få fra NTNU, hvis du leser lenge nok. Skal jeg da begynne å mase på deg om at du kaster bort penger?

Lenke til kommentar

90 dolla for et tastatur du KUN kan bruke på et program (med mindre du ikke ser på tastene da). Og det var dyrere da jeg så på prisen. over 1000 kroner faktisk. Men om du skal ha et slikt tastatur til mer enn bare protools, så blir det fort 200 og 300 dollar... og det blir 1200 dollar etterhvert... Såklart krever det at de leverer programvare som gjør at dette tastaturet støtter disse programmene da. For ikke å snakke om at det er tøft med et tastatur som er laget av oled skjermer. Og også at prisen garantert vil synke en del rimelig kjapt etter lansering.

Lenke til kommentar
Ja, og mange kaster bort penger på tobakk, alkohol, narkotika, biler, m.m. Poenget ditt er? Du kan få samme lærdom fra biblioteket som du kan få fra NTNU, hvis du leser lenge nok. Skal jeg da begynne å mase på deg om at du kaster bort penger?

8171145[/snapback]

Uansett hvor lenge man måtte sitte og lese på et biblioteket, så kan ikke det erstatte en utdannelse man tar ved NTNU hvis målet er å tilegne seg kunnskap tilsvarene en siv.ing. NTNU-studenten får papirer på at man har fullført en utdannelse, personen som sitter og leser på et bibliotek vil sitte med masse kunnskap personen ikke får brukt, fordi de fleste relevante jobber krever at man har en utdannelse å vise til. Så man kaster ikke bort penger ved å gå på NTNU. Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Man kaster heller ikke bort penger på ntnu, for det er nemlig gratis. Om du tenker at du bruker ett år mindre om du går på skole og får veiledning, og jobber et år så har du faktisk tjent mye mer enn en som leser 12t i døgnet på biblioteket.

8171224[/snapback]

Så sant som det er sagt. Og det er mye mer sosialt, ikke minst. Treffe mennesker er faktisk ganske viktig.

Lenke til kommentar

ikke bare treffe studenter, men treffe fremtidige kontakter som kanskje like viktig som selve utdanningen!

 

nok om det... tastaturet er er levedyktig, og det er andre dyre tastatur som dinovo også.. har faktisk vurdert det selv, men bruker bare laptop så det er litt dyrt å kjøpe for at det skal stå på kontoret og støve. og grunnen til å dvt kjøpe det er at det ligner på nettop laptop tastatur.

Lenke til kommentar
90 dolla for et tastatur du KUN kan bruke på et program (med mindre du ikke ser på tastene da). Og det var dyrere da jeg så på prisen.

 

 

?

 

Du kan da fint bruke tastaturet til alle andre programmer du måtte ønske. Det eneste som er forskjellen, er at shortcuts til Pro Tools er skrevet med små bokstaver under/ved siden av de vanlige bokstavsymbolene, samt at grupper av redigeringsfunksjoner er samlet under forskjellige fargekoder. Det er ganske mange shortcuts å huske i hodet, så et slikt tastatur er et meget godt hjelpemiddel for en Pro Tools-operatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...