Gå til innhold

trenger hjelp til en slags kalkulator


Anbefalte innlegg

Leker med en ide om å mekke sammen en slags kalkulator.

 

For eksempel en mat-kalkulator.. Brukeren plotter inn hva han/hun har av ingredienser (egg, sukker, melk, mel etc).

Deretter trykker brukeren søk og får opp mulige retter hun kan tilberede.

 

Noen som vet om noe slikt finnes? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da bør du vel ha en database hvor du lagrer alle rettene samt hvilke ingredienser som trengs, og når personen velger hvilke ingredienser de har, søker du bare i databasen etter retter som inneholder de ingrediensene personen oppga.

 

Har du noe erfaring med PHP og MySQL, eller vil du at noen skal lage koden for deg?

Lenke til kommentar
Da bør du vel ha en database hvor du lagrer alle rettene samt hvilke ingredienser som trengs, og når personen velger hvilke ingredienser de har, søker du bare i databasen etter retter som inneholder de ingrediensene personen oppga.

 

Har du noe erfaring med PHP og MySQL, eller vil du at noen skal lage koden for deg?

8153676[/snapback]

 

Har så si ingen erfaring med php og databaser.

Hadde sett for meg en slags template som jeg selv kan fylle opp med "ingredienser" og "retter".

:)

Lenke til kommentar

Ja, har støtte for det meste på webhotellet mitt :)

 

Tanken var å ha en drop down meny som man skal kunne adde ingredienser/verdier for da å regne ut hvilke ting man kan lage.. :yes:

 

Holder på med en hobby som krever en god del forskjellige materialer. Så om jeg hadde fått dette til kan det forenkle en hel del!

 

For at jeg skal binde denne flua: 227.jpg

så må jeg ha addet inn at jeg har følgende materialer til rådighet:

 

Krok: str. 10-12

svart bindetråd

påfuglherl

flat sølvtinsel

svart hanehackle

 

 

 

Beklager men har null peiling på dette så jeg håper på det beste!

Lenke til kommentar

Beklager men har null peiling på dette så jeg håper på det beste!

 

Da må du lære deg PHP og MySQL.

Jeg vil anbefale en lettlest bok av Svend Andreas Horgen som heter Webprogrammering i PHP. ISBN 82-05-32983-4.

 

I boka tar han deg igjennom lett programmering, litt databaser, noe objektprogrammering og hacking som f.eks sql-injection.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...