Gå til innhold

Bilde av rådyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg synes rådyrets plassering i bildet er god, ramma er jo forseggjort (har du laget den selv?), men det er litt uskarpt, dessverre. Kanskje fordi det er et lite utsnitt av et mye større bilde (dårlig oppløsning) , eller fokusen ikke sitter der den skal.

Hva tror du?

Men ellers et fint julekort!

 

Mvh,

Tore Stabell Kulø

Lenke til kommentar

Ramma er laget i et tilleggsprogram som jeg har kjøpt til photoshop såkalt plugin, programmet heter photoframe pro 3. effekten/ramma jeg har lagt inn på bildet er en rammetype jeg måtte kjøpe i tillegg til det programmet.

 

Du har nok rett med at det er et utsnitt av et større bilde, jeg har i photoshop tatt ut et 10x15 cm utsnitt. Detter fordi avstanden er stor og dyret ble veldigt lite på det større bildet.

 

Jeg har brukt et Canon 5D m 2 x extender og linsa EF 70-200 IS USM på dette bildet, alt står forøvrig på auto da jeg ikke mestrer de manuelle innstillingene ennå.

 

Sitter faktisk i bilen og tar dette bildet med motoren igang, snakket med lokalbefolkningen og de sa at dyra ikke vil stikke av hvis motoren var i gang, de er vant til biler men ikke mennesker.

Endret av eivind04
Lenke til kommentar

Et veldig fint bilde. Både komposisjon og motiv sitter som et skudd. Jeg synes den ramma gjorde seg bra også. Bildet er litt uskarpt, og kanskje kunne dette ha vært kamuflert ved å gjøre bildet litt mer kornete. Er også litt usikker på blåtonen, synes den gjorde bildet skittent.

Lenke til kommentar

Fint bilde. Tenkte først at dette var ett godt eksempel på hvor bra de kan høre når man ser at dyret ser rett på fotografen på opp mot 250 meters hold. Men leste så at du satt i bilden med motoren i gang.. Jeg har også hatt lyst til å ta en tur ut i skogen for å prøve å finne noen slike, men regner med at det er litt vanskelig å snike seg inn på dem. Noen som vet om de som jakter disse dyrene posterer eller sniker etter dem?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet et fint bilde, selv om det kun egner seg til julekort-størrelser (litt uklart motiv og en del CA). Men ramma, som egentlig passer fint til bildet, lager rare artifacter i bildet (partier nær rammen er lysere og mindre blå-aktig enn resten)

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Har testet å skrive ut bildet på et blankt fotopapir og et som er litt mattere. Bildet ble faktisk veldigt mye bedre på litt matt papir (tror det heter canon semi gloss)

 

Det som er brunt inne i bildet er det faktisk ramme effekten som gjør, ellers er det kritthvitt snø, synes bildet ble mye finere med litt mer farge innenfor ramma, men det er min smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...