Gå til innhold

Druid eller Warrior

Anbefalte innlegg

Skrevet
Parry og block er også en veldig fin måte å ikke få rage på.

8192245[/snapback]

Selvom begge jo faktisk gir rage da :ermm:

8193148[/snapback]

Hm nei, rimelig sikker på at du bare får full rage av slaget når DITT slag blir parryet av den du slår på, ikke når du parryer et slag fra noen andre. Skyt meg om jeg tar feil :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Parry og block er også en veldig fin måte å ikke få rage på.

8192245[/snapback]

Selvom begge jo faktisk gir rage da :ermm:

8193148[/snapback]

Hm nei, rimelig sikker på at du bare får full rage av slaget når DITT slag blir parryet av den du slår på, ikke når du parryer et slag fra noen andre. Skyt meg om jeg tar feil :hmm:

8196427[/snapback]

Quote wowwiki:

Parry Functionality

Swing Timer

An important piece of information that should be noted is that successfully parrying an attack will reduce the delay before your next attack. The reduction amount is a flat 40% of your normal swing time. The delay cannot be reduced to less than 20% of your weapon’s base swing delay.

For example, let’s say you are using a 3.4 speed two-hand weapon. You attack at time 0. You parry an enemy attack at time 0.5. Your parry reduction value is 40% of 3.4 which is 1.36 seconds. Instead of attacking at time 3.4 you will now attack at time 3.4 – 1.36 which is 2.04 seconds. If you parry with 0.68 seconds or less remaining in the delay to your next attack then no reduction would take place. If 2.04 to 0.68 seconds remain in your delay for this example then the delay gets reduced to exactly 0.68 seconds, since that is the minimum for this weapon.

Rage Generation

When a Warrior or Bear-form Druid makes an auto-attack that gets Parried, the warrior/bear still gains the full amount of Rage that he would have gained if his attack had landed as a normal hit for full damage.

This does not appear to be the case with miss, dodge, block, or glancing blow attack-results -- just parries.

Endret av Smeagoldfish
Skrevet
dodge er også en veldig fin måte å ikke få rage på ;)

8192159[/snapback]

og jeg står ved det jeg opprinnelig sa, dodge er en veldig fin måte å ikke få rage på, merkelig hvordan ingen tanks noensinne har siktet mot maks dodge.

Skrevet

Uansett bedre å dodge 10kdmg og gå glipp av litt rage, enn å dø (eller nesten dø)

Forstår ikke hvorfor enkelte er så redd for å ha lite rage.

Skrevet
Da suger guildet

8201066[/snapback]

For noe tull.

Det finnes flere kamper der man fort kunne wipe dersom tanken mista aggro, og det hadde ingenting å si om guildet var bra eller dårlig som sådan.

Diverse bosskamper i BWL som et godt eksempel, f.eks. om noen dro aggro fra tanken og det endte med at hele caster/healer-siden ble flamma ned og halvparten døde.

Skrevet

Ja, men når har en tank noen gang hatt rage problemer? Dodge, parry er fantastisk nyttig om det skjer til rett tid. Tank tar en crit, så parry? Reddet til heal kommer.

I naxx tider var det jo flere og flere tanks som gikk over fra crusader til 15agi pga armor or dodge, istedetfor crusader som hjelper på å lage aggro.

Eneste problemet tanks vanligvis har er vel å greie å bruke all rage'n de får ut i kampen.

Skrevet (endret)
Du vil ikke veie opp.. Block kan holdes oppe 100% av tiden, noe som helt mitigerer crushing blows.

8164270[/snapback]

Har du tanka Prince?

Han slår fooort i phase 2 :(

Men som mange her har sagt før, når du tanker heroic eller 10+ man, har du mer enn nok rage på bosser, mye av trashet slår også veldig hardt.

Og det kan faktisk være vanskelig å bruke opp all rage, men så er det jo heller ikke så viktig å bruke all ragen bare for å bruke den heller da.

Holder du aggro og mitigater så mye skade som du kan, så gjør du jobben din.

Dps kan de 6 dps-klassene ta seg av.

Endret av TaigaH
Skrevet

så lenge jeg har tanka, fra MC til karazhan, har jeg aldri opplevd rage mangel. men som 2h-dps(good old times) har rage vært et lite problem, men det løser man ved og gå fury

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...