Gå til innhold

Druid eller Warrior

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal rerolle. Og klarer ikke finne ut om jeg skal rolle druid eller warrior?

Holder vell en liten knapp på druid, tank,dps,caster,healer siden den er en hydrid.

Men warrior er jo heller ikke domt, tank,dps. Så noen som kan hjelpe meg/Gi meg noen tips? Og hvordan yrke er kjekt til dem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt druid, nettopp fordi druid er en hybridklasse og kan hoppe inn og ut av forskjellige roller. Du vil ikke ha noen problemer med å finne group siden du kan tanke ganske bra, heale ganske bra og gjøre god dps.

Har ikke peiling på yrke, men skinning og LW kan jo være fint å ha.

Skrevet

Hvis du leter etter yrke så god GUDS skyld aldri spørr på det offentlige forumet. De beviser bare at det er lettere å se sine egne ulemper og andres fordeler. Men, mulige proffs er: LW med Skinning, Mining med Jewelcrafting, er ikke helt sikker på engineering pga av restriksjoner i shapeshift. Enchanting med hva som helst. Alchemy er ikke så nyttig siden du ikke kan drikke healthpotions og lignende i shapeshift.

Hvis du vil tanke end-game, gå warrior. Hvis du vil tanke casual går begge. Heale går druid. DPS så går begge, men svært få velger druid eller warrior til DPS, rett og slett fordi tank og healer er vanskelig å finne mens random DPS classes er lett.

Skrevet

Druids.

- En god druid overgår warriors imo, men i enkelte tilfeller "må" man ha warriors. Men vil uten tvil si at jeg foretrekker druids som tank.

- Er du druid tank har du feralspec, en helt fin spec til å grinde med vil jeg si. Har en venn som tar ned alt veldig kjapt og healer seg når det trengs.

- En druid KAN også fungere som healer hvis du har gear. Så når det er nødvendig er det bare å hoppe over til tank, hvis tanken du healer dør :p Fungerer som bare det ^^

- Du kan gjøre dps og, men du vil alltid bli foretrukket som enten healer eller tank. Noe du fungerer veldig bra som uansett ;)

Warriors er greie, men hvis du er tank har du protection spec, og da er grinding/alt annet et slit å gjøre.

Skrevet
Druids kan tanke som warriors, gjer dps som dps klasser, og heale som prest og paladin.

Lett valg imo.

8147680[/snapback]

Sånne holdninger som er helt feil :no:

Om en druid speccer feral så kan den tanke og DPS. Fortiden så ligger jeg over mages, locks og avogtil over rogues når det gjelder DPS. I tilleg så har jeg ett ekstra sett med gear, men det er vanskelig å heale når du ikke er specca resto (snakker av erfaring)

Skrevet
Druids kan tanke som warriors, gjer dps som dps klasser, og heale som prest og paladin.

Lett valg imo.

8147680[/snapback]

Om en druid speccer feral så kan den tanke og DPS. Fortiden så ligger jeg over mages, locks og avogtil over rogues når det gjelder DPS. I tilleg så har jeg ett ekstra sett med gear, men det er vanskelig å heale når du ikke er specca resto (snakker av erfaring)

8147957[/snapback]

Eg ser ikkje korleis din post får fram at min holdning er feil.

Klart det er ein enkel holdning og det er meir til det, men feil? At talents og sånt kjem med er vel sjølvsagt. Vennligst forklar.

Skrevet

druid helt klart, med mindre du bare vil ha pure tanking, en warrior er bedre en druid maks mot maks, bare se på foreksempel kungen i magtheridon, ingen druid kan måle seg mot han. men unansett ville helt klart gått for druid mye bedre klasse allround mindre spillt. soloer bedre får like lett grupper.. tanker bedre i 5 manns instancer og er uhyre morsomere og spille. umulige og slå en mot en..

Skrevet (endret)

Lett valg imo.

8147680[/snapback]

8147957[/snapback]

Eg ser ikkje korleis din post får fram at min holdning er feil.

Klart det er ein enkel holdning og det er meir til det, men feil? At talents og sånt kjem med er vel sjølvsagt. Vennligst forklar.

8148447[/snapback]

åkei, du og dere non-druids tror vi druids mestrer tanking, DPS og healing samtidig.

Men det gjør vi ikke.

Feral spec: Tank, DPS

Resto spec: Healing

Oomkin spec: Pvp ftw :p

Du kan bare gjøre en ting om gangen, ikke flere...

Ser ofte klageposts på wowforumet som lyder som om vi har treeform + moonkinform + full tank og dps abillity samtidig, noe som er feil :p (liten overdrivelse)

Endret av storken
Skrevet (endret)

Det var ikkje det eg skreiv.

Eg sa vi KAN.

Eg sa ingenting om at vi kan gjer alt samtidig. Eg sa heller ikkje at vi er betre, men at vi kan gjer det like bra.

Eg veit veldig godt korleis druid classen virker.

Endret av TheOneAsk
Skrevet

Tja druid burde du ta om du vil gjøre litt mikset ting(som gjenntatt mange ganger før), men personlig syntes jeg warrior var på en måte litt gøyere og spille(har da ikke levlet noen av dem så veldig høyt, men satser på warrioren som er 23atm).

Det letteste du gjør er jo rett og slett det og prve begge deler litt ;) evt låne accounten til en kammerat som har en av delene sånn at du får testet det litt.

Skrevet

Og si at en druid er bedre tanks en warriors, blir litt feil etter min mening. Samtilge prot warriors jeg har hatt som tanks (med noen untakk så klart, finnes dårlige spillere blant alle klasser), har vært bedre tanks en feral druids.

Som shadow priest merkes det svært godt hvor bra tanken holder agro, i allefall hvis man ikke har en buffadin med seg. (for salvation). En prot warrior er i nesten alle tilfeller en bedre tank (imo).

Har for øvrig ikke hatt en feral eller boomking druid utdpse meg enda. Men enkelte mages/locks har gjort det (spessielt der aoe spiller en stor rolle).

Skrevet

Selvsagt er en prot-warrior en bedre tank enn en feral druid.

Og at en feral druid er en BEDRE tank enn arms\fury warr. tror jeg ikke alle sier seg enige i, og isåfall: Hvor lenge tror du det varer ?

Ubernerf neste patch, samt warrior-buff. And we all saw it coming.

Og det skulle bare mangle.

Skrevet

Druid er talent basert... du er ikke en god main healer på noen måte når du er feral spec, du er ikke en god dpser om du er full restro, (du kan ikke gjøre annet enn å heale i tree form) , som moon kind er du fult basert på DPS over kort periode.. altså pvp

Skrevet (endret)
Selvsagt er en prot-warrior en bedre tank enn en feral druid.

Og at en feral druid er en BEDRE tank enn arms\fury warr. tror jeg ikke alle sier seg enige i, og isåfall: Hvor lenge tror du det varer ?

Ubernerf neste patch, samt warrior-buff. And we all saw it coming.

Og det skulle bare mangle.

8149973[/snapback]

Vi har blitt nerfa.

Endret av storken
Skrevet (endret)

Ville valgt Druid uten tvil.

Gå for Skinning og LW.

Hvorfor? En druid er slik det er nå en bedre klasse en warrior til tanking pre endgame. (Ikke prot spec warriors på single targets der blir vi slått) Selv etter nerfen tåler vi stygg mye juling, og kan samtidig gi en rimelig bra dps. Druid har kanskje bedre crowd controll på mobs enn warriors også. Skal du tanke som warrior og være skikkelig tank krever det prot. spec. Dessverre gimper du deg da skikkelig dps messig, man får ikke i pose å sekk som warrior. Derimot gjør du det som druid. En Feral spec vil gi deg anstendig tanking, og bra dps i catform.

Når du lvl opp vil en druid ha kortere nedetid enn en warrior. Det er bare å kaste en heal i ny og ne, gå i catform og kjøre på igjen.

Jeg startet i Outland på lvl 55 med min druid. Drepte Hellboars på lvl 58-59 helt til jeg dinga lvl 58. På den tiden fikk jeg 375 skinning og 330LW. (Velg Elemental da du får valget om du kjører Feral)

I løpet av denne tiden behøvde jeg ikke sette meg ned å drikke en eneste gang pga combat. Daua kun to ganger pga en Fel Reaver kom litt nærme hehe.

Poenget mitt med å fortelle deg dette er at det ikke hadde vært mulig med en warrior på samme tiden. Det ville også vært rimelig hardt for en warrior å ta ned mobs 4 lvl over seg selv. Det var som kniv i smør med druiden selv med gear fra rundt lvl 38 til 40. Eneste itemet jeg hadde som var litt up to date var Feral chesten fra druid questen. Hadde jeg kjørt maks twink med enchants ville det gått enda fortere. Helgen som var nå spilte jeg ca 20 timer og gikk opp fra 55 til 60.

Åja, jeg har spilt en warrior i 97 dager så jeg vet hva jeg snakker om.

Lykke til. :)

Endret av Darkrevan
Skrevet

Og det kom vel ikke som noe sjokk? Man burde ikke kunne være hybrid klasse og samtidig være bedre til noe enn en av "kjerne" klassene. Druid kompisen nevnte at han bruke å komme litt vel høyt på damage meter når han tanka, for ikke å nevne at en feral druid er mye mer fleksibel enn en protection warrior.

Det er jo heller ikke som druids har blitt nerfa så mye at de ikke kan tanke lengre, de greier seg fortsatt fint. Men man må kanskje heale oftere enn hver tredje trash mob...

Skrevet
åkei, du og dere non-druids tror vi druids mestrer tanking, DPS og healing samtidig.

Men det gjør vi ikke.

Feral spec: Tank, DPS

Resto spec: Healing

Oomkin spec: Pvp ftw :p

Du kan bare gjøre en ting om gangen, ikke flere...

8148674[/snapback]

Jeg har en venn som er druid og feral specced, og han healer mer enn godt nok i fem manns instancer. Så hvis vi ser bort fra endgame raiding, så vil jeg si at druid mestrer tanking, DPS og healing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...