Gå til innhold

Healer reroll, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg vurderer og fixe opp en ny 70 på en server sammen en kompis, denne gangen ønsker jeg og spille en eller annen slags healer, siden jeg har null erfaring med healere så lurte jeg på om noen kunne gi meg noen personlige erfaringer.

Eneste kravet er og kunne levle opp rimelig for solo, så jeg trenger en class som har muligheten til og soloe bra.

Er også en fordel om man ikke må skaffe så veldig annerledes gear for og respecce fra healing build til en eller annen solo/pvp build.

Endret av donsai
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, du har fire klasser å velge mellom.

Paladin/Shaman/Priest/Druid.

Utifra de klassene vil jeg anbefale Shaman/druid hvis du vil soloe bra oppover.

Edit: Selv har jeg en Paladin i level 48, som har vært helt ok og levle.

Sørg for at du skaffer figuren bra gear oppover, ellers går det så treigt at du kommer til å drømme om å rerolle.

Endret av jhj
Skrevet
Hei jeg vurderer og fixe opp en ny 70 på en server sammen en kompis, denne gangen ønsker jeg og spille en eller annen slags healer, siden jeg har null erfaring med healere så lurte jeg på om noen kunne gi meg noen personlige erfaringer.

Eneste kravet er og kunne levle opp rimelig for solo, så jeg trenger en class som har muligheten til og soloe bra.

Er også en fordel om man ikke må skaffe så veldig annerledes gear for og respecce fra healing build til en eller annen solo/pvp build.

8145057[/snapback]

Veldig vanskelig å få i både pose og sekk, slik den klassen du beskriver der skal være.

Shamaner er fine til både pvp og pve, og speccer du elemental slipper du å bytte gear hele tiden.

Desverre er shamaner den dårligste healerklassen, og da faller jo mye av poenget bort.

Paladiner har noen helt vanvittige muligheter for å gjøre ting solo, men desverre må du bytte på utstyret hele tiden dersom du ønsker å bytte fra melee til healing.

Prest er min anbefaling her.

Klassen er veldig ettertrakta til nesten alle formål som krever healing, de har en bra evne til å soloe ting (ikke helt på høyde med paladin, men fortsatt bra) og under levling trenger du aldri å bytte ustyr for å plutselig skifte fra dps over til healing.

I tillegg er det en fryd å heale som prest når du blir litt vant med det, nettopp fordi klassen byr på så veldig mye mer enn de andre klassene som stort sett bare har en eller to healingspells å forholde seg til. :)

Skrevet

Hvilken klasse skal kompisen din spille?

Det er enkelte kombinasjoner som er bedre enn andre. F.eks rogue+druid, paladin+shadowpriest, shadowpriest+warlock.

Skrevet
han er 70 allerede, rolla priest i går er lvl 17nå

8151316[/snapback]

Tror ikke du kommer til å angre.

Veldig ettertrakta klasse, veldig utfordrende og spennende muligheter for healing i instancer, samt veldig god klasse for grinding.

Trenger ikke å specce holy eller å ha healing gear for å heale i instancer heller.

Enjoy. :)

Skrevet

Anbefaler paladin ;) som jeg ser det nå er det den beste healing classen for tiden, og du snakket om å kunne pvp som healer, joda holy spec er konge i pvp også ;) du overlever lenge og du kan heale helt sykt +at du kan få inn en god del skade.. Om du velger priest og speccer for healing kan du ikke gjøre annet enn å heale, samme gjelder druid

Skrevet
Veldig vanskelig å få i både pose og sekk, slik den klassen du beskriver der skal være.

Shamaner er fine til både pvp og pve, og speccer du elemental slipper du å bytte gear hele tiden.

Desverre er shamaner den dårligste healerklassen, og da faller jo mye av poenget bort.

Dårligste healing class, jaha. På hvilken begrunnelse har du det i fra ?

OT: Priest er vel utrolig morro, Shadow eller holy :)

Skrevet
Anbefaler paladin ;) som jeg ser det nå er det den beste healing classen for tiden, og du snakket om å kunne pvp som healer, joda holy spec er konge i pvp også ;) du overlever lenge og du kan heale helt sykt +at du kan få inn en god del skade.. Om du velger priest og speccer for healing kan du ikke gjøre annet enn å heale, samme gjelder druid

8151335[/snapback]

Prøvde meg i går som main healer i et party for Durnholde, og må si jeg følte meg handicappa uten alle de fine spellene til presten min.

Fin raidhealing på paladiner, men uten en dugelig aoeheal eller manaeffektiv stor healing blir det tøft.

Paladiner er ikke den beste healingklassen.

Skrevet

8151438[/snapback]

Fordi de ikke har særlig manaeffektive heals, og ingen nisje de kan oppfylle som andre klasser allerede allerede ikke har oppfylt.

Og du nekter vel ikke for at paladiner, druider og prester er bedre healere enn shamaner?

Da er det bare en konklusjon igjen, nemlig at de er den dårligste healingklassen.

Skrevet

8151438[/snapback]

Fordi de ikke har særlig manaeffektive heals, og ingen nisje de kan oppfylle som andre klasser allerede allerede ikke har oppfylt.

Og du nekter vel ikke for at paladiner, druider og prester er bedre healere enn shamaner?

Da er det bare en konklusjon igjen, nemlig at de er den dårligste healingklassen.

8151519[/snapback]

Da må du ha hatt utrolig dårlig erfaringer med de shamanene du har møtt.

Har en manareg på ca 200. har mana tide, mana shield. mana totem, og forhåpenlig vis skal blizz fixe vår mana reg enda bedre. (tar det med en klype salt)

Vi kjører med en 2 shammy's hvert raid. Jeg som er full restro blir satt i main tank group kjører ES på main tank + healing stream som tikker 145hp hvert andre sekund. Preist og druids kjører vi i dps grupper. Jeg kan ta hånden på hjerte si at jeg healer bedre en druid atm. holder godt etter med priest. Dog jeg kan ikke si noe om Paladins ennå ettersom vi ikke har noe som er lv70 ennå.

Har i flere tilfelle hørt flere guilds lar preist gå shadow og restro shammy's + paladins gjøre healinga. Dette er da min erfaring, vet ikke hva erfaring du har med shaman's. :)

Skrevet

Har en manareg på ca 200. har mana tide, mana shield. mana totem, og forhåpenlig vis skal blizz fixe vår mana reg enda bedre. (tar det med en klype salt)

Vi kjører med en 2 shammy's hvert raid. Jeg som er full restro blir satt i main tank group kjører ES på main tank + healing stream som tikker 145hp hvert andre sekund. Preist og druids kjører vi i dps grupper. Jeg kan ta hånden på hjerte si at jeg healer bedre en druid atm. holder godt etter med priest. Dog jeg kan ikke si noe om Paladins ennå ettersom vi ikke har noe som er lv70 ennå.

Har i flere tilfelle hørt flere guilds lar preist gå shadow og restro shammy's + paladins gjøre healinga. Dette er da min erfaring, vet ikke hva erfaring du har med shaman's. :)

8151787[/snapback]

Hva dere gjør i guildet deres er forsåvidt helt irrelevant.

Jeg skal innrømme at shamaner er gode pvp-healere, men desverre har de ingen nisje de kan oppfylle når det kommer til raids.

Paladiner har den desidert mest manaeffektive, raske healingen.

Druider har de mest manaeffektive tunge healene og HoT'ene som finnes.

Presten med sin allsidighet som er like god på raske, tunge og aoe heals.

Shamaner har ingen nisje som ikke allerede er oppfylt, beklager.

Men du leser tydeligvis innlegget mitt feil.

Jeg sier at shamaner er den dårligste healingklassen som finnes av de fire, men det betyr ikke at de er dårligere healere totalt sett.

Det er bare det at de andre har sin nisje som de oppfyller langt bedre enn noen shaman kan klare, og da faller argumentet om å ha shamaner med som healere bort... ja annet enn som "random healer" så klart.

Skrevet

8151787[/snapback]

Hva dere gjør i guildet deres er forsåvidt helt irrelevant.

Jeg skal innrømme at shamaner er gode pvp-healere, men desverre har de ingen nisje de kan oppfylle når det kommer til raids.

Paladiner har den desidert mest manaeffektive, raske healingen.

Druider har de mest manaeffektive tunge healene og HoT'ene som finnes.

Presten med sin allsidighet som er like god på raske, tunge og aoe heals.

Shamaner har ingen nisje som ikke allerede er oppfylt, beklager.

Men du leser tydeligvis innlegget mitt feil.

Jeg sier at shamaner er den dårligste healingklassen som finnes av de fire, men det betyr ikke at de er dårligere healere totalt sett.

Det er bare det at de andre har sin nisje som de oppfyller langt bedre enn noen shaman kan klare, og da faller argumentet om å ha shamaner med som healere bort... ja annet enn som "random healer" så klart.

8152151[/snapback]

Skal være enig i det du sier. Tok bare guild erfaring som et eksempel.

Kansje det er på tide at blizzard kansje gir oss en HOT, utnom ES og healing stream. Men som en "random" healer gjør vi oss utmerket. :)

Skrevet

har samme erfaring hos shamans, de skal være forsiktig med å bruke alt annet enn heals hvis de skal holde healign gående over tid. :p

selv er jeg av så dårlig erfaring at å bare bruke en shaman som healer i 5 mans, er nei. da går jeg ikke. som offhealers er de helt grei, og totems kommer godt med.

Skrevet (endret)
har samme erfaring hos shamans, de skal være forsiktig med å bruke alt annet enn heals hvis de skal holde healign gående over tid. :p

selv er jeg av så dårlig erfaring at å bare bruke en shaman som healer i 5 mans, er nei. da går jeg ikke. som offhealers er de helt grei, og totems kommer godt med.

8152199[/snapback]

Nå er ikke 5man i outland så utrolig vanskelig når du har en god gruppe.

Har solo healet alle 5man's i outland. Har healet solo Rampart i heroic :)

Da har jeg ca +1200 i heal. Dette er ikke med pug's men med guild. Tank, mage, warlock, shadowpriest, og meg som shaman. Men helt vanlig 5man i outland er ikke noe problem, selv om du er bare halvrestro.

Endret av xanth0s
Skrevet

jeg har vel bare vært uheldig! :)

sier såklart ikke at det er vanskelig, men i mitt hode så kan vi drive med fin flyt med en priest eller palladin igjennom hele instancen, aldri kritisk uansett hvor mange tabber du gjør (oi der aggroet vi den gruppen også gitt..) mens med en shaman så er det betraktelig svakere..

Skrevet (endret)
jeg har vel bare vært uheldig! :)

sier såklart ikke at det er vanskelig, men i mitt hode så kan vi drive med fin flyt med en priest eller palladin igjennom hele instancen, aldri kritisk uansett hvor mange tabber du gjør (oi der aggroet vi den gruppen også gitt..) mens med en shaman så er det betraktelig svakere..

8152262[/snapback]

Skal være enig at man føler seg tryggere med en priest eller paladin som healer :)

Endret av xanth0s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...