Gå til innhold

Flere skjermer fra Samsung


Anbefalte innlegg

Går det an å få skjermene i en mer matt og kanskje også lysere utførelse, sånn at ergonomien tas vare på?

 

Om en velger å kjøre på D-Sub kontakten, er det da HDCP på den inngangen også? Kan en unnvike å ha HDCP aktivt på DVI kontakten når en bruker de digitale signalene?

 

Er det noen begrensninger med HDCP skjermer i forhold til hvilket operativssystem en velger å kjøre med? Dette har garantert vært diskutert før. Men det er vel kanskje ikke før nå at vi vil få et ras av HDCP skjermer. Ihvertfall føles det som det skal ta av nå. Og da er det jo mange mange flere som faktisk har nytte av å vite hvilke begrensninger HDCP eventuellt gir for brukeren.

8142727[/snapback]

 

 

High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) funker vel bare på digitale grensesnitt (DVI/HDMI), og har ingen ting med D-Sub-kontakten (analogt grensesnitt) å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) funker vel bare på digitale grensesnitt (DVI/HDMI), og har ingen ting med D-Sub-kontakten (analogt grensesnitt) å gjøre.

8147726[/snapback]

Det stemmer. For øvrig er det endelig kommet softwareløsninger som lar deg spille av HDCP-materiale uten å ha HDCP-hardware. Og godt er det, for som vanlig er det de som kjøper som blir rammet, mens piratene slipper unna. DRM i et nøtteskall, men det er vel litt utenfor temaet.

 

Personlig synes jeg oppløsningen er litt for lav på 22", men det er vel kanskje smak og behag.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg oppløsningen er litt for lav på 22", men det er vel kanskje smak og behag.

8147898[/snapback]

Det kan du si, men nå er vel standard oppløsning for 22" den samme som 20". Sånn sett er det vel ikke så veldig poeng å kjøpe en 22" fremfor en 20" så sant man ikke skal bruke den mye til film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
24" har sunket ganske mye, og med flere modeller på markedet ville de ha sunket enda mer. For 5 år siden ville man aldri trodd at 20" ville bli vanlig. Jeg er sikker på at det vil vokse fremover også.

8143226[/snapback]

 

Samsung 226BW hos Netshop / 3,495,-

 

Samsung 244T hos Netshop / 9,995,-

 

Jeg vil nå si at prisen på 24" fremdeles er ganske stiv i forhold til 22" ..

Den dagen Samsung kommer med en 245BW/245T eller noe i den retningen,

gjerne til fem tusen kroner eller mindre, da kjøper jeg garantert.

 

Hvis de kan presse prisen på en så pen 22" ned så langt, så burde vel ikke en tilsvarende 24" modell være så veldig unaturlig.

Lenke til kommentar
24" har sunket ganske mye, og med flere modeller på markedet ville de ha sunket enda mer. For 5 år siden ville man aldri trodd at 20" ville bli vanlig. Jeg er sikker på at det vil vokse fremover også.

8143226[/snapback]

 

Samsung 226BW hos Netshop / 3,495,-

 

Samsung 244T hos Netshop / 9,995,-

 

Jeg vil nå si at prisen på 24" fremdeles er ganske stiv i forhold til 22" ..

Den dagen Samsung kommer med en 245BW/245T eller noe i den retningen,

gjerne til fem tusen kroner eller mindre, da kjøper jeg garantert.

 

Hvis de kan presse prisen på en så pen 22" ned så langt, så burde vel ikke en tilsvarende 24" modell være så veldig unaturlig.

8210493[/snapback]

Du får allerede 24" med DVI til under 6000, så å linke en til 10k blir litt feil

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
24" har sunket ganske mye, og med flere modeller på markedet ville de ha sunket enda mer. For 5 år siden ville man aldri trodd at 20" ville bli vanlig. Jeg er sikker på at det vil vokse fremover også.

8143226[/snapback]

 

Samsung 226BW hos Netshop / 3,495,-

 

Samsung 244T hos Netshop / 9,995,-

 

Jeg vil nå si at prisen på 24" fremdeles er ganske stiv i forhold til 22" ..

Den dagen Samsung kommer med en 245BW/245T eller noe i den retningen,

gjerne til fem tusen kroner eller mindre, da kjøper jeg garantert.

 

Hvis de kan presse prisen på en så pen 22" ned så langt, så burde vel ikke en tilsvarende 24" modell være så veldig unaturlig.

8210493[/snapback]

Du får allerede 24" med DVI til under 6000, så å linke en til 10k blir litt feil

8214990[/snapback]

 

 

Nå er det nå engang slik at man får stort sett det man betaler for.

Har du en link til skjermen du sikter til forresten?

 

Jeg synes da at en såpass seriøs aktør som Samsung (som i tillegg lager bra skjermer), hvis de kan presse prisen på en 22" ned til 3.300,- så burde det gå an å få en 24" til 4.000,- eller så :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...