Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort sa bang!


Anbefalte innlegg

Min Hiper sa også pang etter ca 1 år, men det har i ettertid vist seg å skyldes ustabilt strømnett i blokka.

Hiper psu skal visst være veldig følsomme mot sånt, uten at jeg har noen bevis på dette, men var uansett bare å sende inn den ødelagte og få ny..

Dette void klistremerket på min ble skrapt bort da jeg satt inn psu første gang, men dette var ikke noe problem så lenge alt var komplett da det kom i retur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med att denne kan brukes på alt fra 100v til 240v, med de effektene, så er det begrenset hvor mye overspenning den tåler :) Kan være at disse er mer følsome enn andre. Jeg har flere steder vært på steder hvor strrømnettet nesten gnistrer bare du ser på det. Elektronikken i dag blir mer og mer følsom med elektroniske spenningsregulatorer i ladere osv. Så første regel er at strømnettet holder mål, både med tanke på stabiltiet i spenning, ingen feil, og at kursen har den kapasiteten som trengs.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Nå har det vært såpass mange solgte av denne, at noen som det oppstår feil må en nok regne med. Nå vet vi ikke om det er feil på utstyret/ukorrekte monteringer rundt om som også har ført til deffekter/feil eller overbelastninger. Feil på strømnettet inn har også en del å si på primærsiden når det er såpass stor effekt.

Et annet problem jeg har sett, er strømforsyninger med relativt lavt vifte rpm, som hiper har, gjør at relativt hyppig renblåsing av støv er nødvendig (avhenger selvsagt av om givelser også) , da viften ikke har nok kapasitet til å kjøle, om komponentene får et tykt teppe med støv.

 

Det er heller ikke så dumt å forsikre seg om at spenningen generelt sett i huset er innefor normalverdi, dvs 230V +-10% og at den ikke varierer veldig. Spenningsfall og spenningsøkning ettersom effektrevende utstyr slås av og på innen sammekurs, kan skade ømfintelig utstyr, selvom en PSU bør tåle det på primærsiden :)

 

Det er som alltid, at de som har feil skriker om det, og de som er fornøyde, er stort sett stille og happy med det. Men, kjedelig er det med feil uansett.

bra sakt!

min er nå 3 år gammel, ble kjøpt 10.10.2005, og har fungert perfekt hele tiden

dette er Hiper Type-R Blå (HPU-4B580)

har hatt X800 XT, X1800 XT 512MB, 5 harddisker, X2 3800, osv

har nå 7 harddisker, X1800 XT 512MB, AMD Athlon X2 5000+, 4GB DDR2 (2x2GB)

 

eneste som er at ene vifta begyner å bråke ellers er voltage riktig i følge specs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...