Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Tastaturet skriver feil! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Satt og så film her en dag, og så hadde jeg tastaturet i fanget for å styre alt derfra mens jeg satt i soffaen. Så var jeg uheldig å trykte på ett eller annet så nå er tastaturet helt fucka!! Når man trykker space kommer kalkulatoren frem, når jeg trykker p skriver den c, v=o, L=5 osv. :cry:

Jeg har dette tastaturet!

Siden den ikke har noen Fn knapp for det meg bare til å sjønne enda mindre. :hmm:

Endret av Mikey89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt og så film her en dag, og så hadde jeg tastaturet i fanget for å styre alt derfra mens jeg satt i soffaen. Så var jeg uheldig å trykte på ett eller annet så nå er tastaturet helt fucka!! Når man trykker space kommer kalkulatoren frem, når jeg trykker p skriver den c, v=o, L=5 osv.  :cry:

Jeg har dette tastaturet!

Siden den ikke har noen Fn knapp for det meg bare til å sjønne enda mindre. :hmm:

8135398[/snapback]

 

en mulighet er at du har skiftet språkinnstillingene dine på tastaturet, slik at dataen tror du for eks har et tysk tastatur. gå inn på innstillinger for tastatur, finn fram til språkinnstilinnger og skift til norsk. gi meg feedback på om dette hjelper a;)

Lenke til kommentar
Siden ingenting på tastene lager de tegnene de egentlig skulle lage, klarer jeg ikke å finne noen knapp for å for å skifte språkinstillingene. Men har hatt det tastaturet i over ett år å har aldri lagt merke til noen knapp for å skifte språkinstillingene heller.. :hmm:

 

Hjelp!! :(:cry:

8136022[/snapback]

 

du må gå inn på kontroll panel > velg: regional and language options (regional og språkinnstllinger) > sørg for at alt står på norsk bokmål under "regional options" og under "advanced". jeg har et engelsk os (xp pro eng), så prøv å oversett selv. du finner ut av det. mest sannsynlig står noen av innstillingene på et annet språk enn norsk. velg norsk, og problemet bør løse seg.

 

si ifra om du fikset det;)

Lenke til kommentar
Jeg syns at dette var veldig rotete endring til endring i språkinnstilling å være. Spesiellt siden de "internasjonale" tegnene er endret på. Og når space åpner kalkulatoren virker det som noe veldig merkelig er på gang.

8136195[/snapback]

 

haha.. såpass jah. da vet jeg ikke.. så lenge språkinnstillingene på regionale innstillinger står til norsk og bokmål skal tastaturet funke i henhold til knappene. lykke til:P

Lenke til kommentar
hehe, ikke for å være dum men det kan være en mulighet at du har trykket på num loc xD!

8136240[/snapback]

Har tenkt på det, men klarer ikke å finne num lock oppi alt dette rotet..

 

Det er ingen land som bruker mellomromstasten til kalkulator!

 

foreslår at du tar ut batteriet, trykker på connect og ser hva som skjer

8136374[/snapback]

Prøvde det du sa men det funka ikke :thumbdown:

 

Fortsett å komme med forslag, selv er jeg helt blank på hva som kan fikse det!

Lenke til kommentar
er det sånn at når du skriver ?/+ så blir det -/_ for det skjer til meg når jeg spiller cs, dod, wow og diablo II, noen som vet hvordan jeg kan ordne slikt!

8136540[/snapback]

Nei, alt er bare hulter til bulter.. blant annet er backspace på alt gr, og med 6 på numpaden så slår jeg av maskinen.. Tror ikke det er noe system i det akkurat. Skal prøve å skaffe ett annet tastatur for å se om det funker.

 

I mellomtiden, fyr løs med forslag!

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at du kan få virus som skaper slike problemer, kan dette stemme?  :hmm:

8136791[/snapback]

Skal prøve å kjøre en virus scan!

 

Kan du ha klart å søle noe i tastaturet under bruk ?

8136957[/snapback]

Nei, har ikke sølt på det, mistet det i gulvet, eller fysisk skadet det på noen måte som jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Har vært borti det samme, at mange taster ble bytta om!

Løsningen for meg var å koble til tastaturet på nytt ( via connect knappene på tastatur og mottaker).

 

Verdt et forsøk om du ikke har slått det i stykker.. hehe.

Si ifra om det funker for deg også da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...