Gå til innhold

Creative Nomad Jukebox Zen, 20GB noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-11 00:05, skrev jevel:

Hva skal man si her da?


Ja den er noe, ja det følger med power.


Skal du først kjøpe, så anbefaler jeg iPod, men Zen er et godt valg hvis du ikke har råd til iPod.


-KJ



 

Jeg mener at zen er et bra valg i forhold til iPod ikke bare pga. prisen.

 

Zen har støtte for to ting som iPod ikke har:

 

-USB

 

-WMA

 

I tilegg kommer det en fjernkontroll til Zen som har radio, diktafon, opplyst display og sikkert noe mer...

 

De fleste bryr seg jo om pris og en 20GB iPod koster 5000kr (!)

 

Zen har 20GB og koster 3200kr (creative sier at veiledende pris er 3999kr men hvis du leter litt i forskjellige internett butikker finner du den mye billigere) og hvis du skal ha fjernkontroll blir det jo litt ekstra.

 

Men så er jo iPod litt lettere og jeg tror den er mindre og.

 

Designet på zen er utrolig fint men ingen ting kan måle seg med iPod.

 

Så hadde prisen vært ubetydelig hadde jeg klart gått for iPod, men prisen er ikke ubetydelig så derfor bestilte jeg zen.

 

Og så bestiller jeg fjernkontroll senere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 16:49, skrev megavolt:

Quote:


Den 2002-12-11 00:05, skrev jevel:

Hva skal man si her da?


Ja den er noe, ja det følger med power.


Skal du først kjøpe, så anbefaler jeg iPod, men Zen er et godt valg hvis du ikke har råd til iPod.


-KJ



 

Jeg mener at zen er et bra valg i forhold til iPod ikke bare pga. prisen.

 

Zen har støtte for to ting som iPod ikke har:

 

-USB

 

-WMA

 

Nå vet jo ikke jeg hvor viktig det er for deg, men jeg har da noen album i wma og det er jo fint og kunne slenge zen på innerlomma og ha meg seg 20Gig (divX!) som man _vet_ at passer på alle PC'er (som har USB-port) også de som ikke ikke har firewire.

 

I tilegg kommer det en fjernkontroll til Zen som har radio, diktafon, opplyst display og sikkert noe mer...

 

Denne vil foreløbig bli solgt som ekstrautstyr og kommer en gang i februar.

 

De fleste bryr seg jo om pris og en 20GB iPod koster 5000kr (!)

 

Zen har 20GB og koster 3200kr (creative sier at veiledende pris er 3999kr men hvis du leter litt i forskjellige internett butikker finner du den mye billigere) og hvis du skal ha fjernkontroll blir det jo litt ekstra.

 

Men så er jo iPod litt lettere og jeg tror den er mindre og.

 

Designet på zen er utrolig fint men ingen ting kan måle seg med iPod.

 

Så hadde prisen vært ubetydelig hadde jeg klart gått for iPod, men prisen er ikke ubetydelig så derfor bestilte jeg zen.

 

Og så bestiller jeg fjernkontroll senere når det kommer som ekstrautstyr.

 

Kan poste en ny melding her om hva jeg synes om den når jeg har fått den.

 

[ Denne Melding var redigert av: megavolt på 2002-12-11 16:56 ]

Lenke til kommentar

Har hatt Zen nå i 2 uker, og den er bare helt genial. Ikke for stor til å ha meg seg i lomma på buksa som noen har påpekt. I tillegg til å ha USB og å være billigere har den også en annen viktig ting: det er mulig å dille med playlister, bla gjennom ting, osv osv - MENS den spiller. Det kan ikke iPod, og jeg veit at jeg ville fått helt angst hvis dette ikke var mulig...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 21:14, skrev Valemon:

Har hatt Zen nå i 2 uker, og den er bare helt genial. Ikke for stor til å ha meg seg i lomma på buksa som noen har påpekt. I tillegg til å ha USB og å være billigere har den også en annen viktig ting: det er mulig å dille med playlister, bla gjennom ting, osv osv - MENS den spiller. Det kan ikke iPod, og jeg veit at jeg ville fått helt angst hvis dette ikke var mulig...


 

Nei, nei!

 

Ikke si noe mer om den!

 

Klarer snart ikke vente mer! :smile:

 

 

Foresten så har den også en kontroll som lar deg stille på hastigheten på det som blir avspilt. (sånn pitch-greier at man kan ta det saktere og fortere). Kansje ikke så nyttig funksojn, man blir jo lei av å høre på smurfestemmer osv...

 

Men hvis man skulle finne på å jogge med den er det sikkert bra og kunne sette opp hastigheten for å forhåpentligvis jogge etter samme tempo :grin:

 

Noe jeg ikke kommer til å gjøre da, men hvis jeg løper for å rekke bussen er det sikkert kjekt og ha! :grin:

Lenke til kommentar

Har Zen jeg også! Venta lenge før jeg fikk den, men den som venter på noe godt..

Kjøpte den for 3.400 på Mpx.no.

 

Har likevel et par ting å utsette på den:

*all skrift som som volum,power osv som er på sidene, kan man fjerne med fingrene.. Så nå er det ikke noe skrift igjen på den chrom`a delen, utenom Creative logoen.

*Problemer med overføring via usb (tror dette er pga en irq konflikt i pc`n min.

*Tror ikke batteriet varer 12 timer, som de så fint reklamerer for..

 

Er det noen her som har lignende erfaringer, eller har jeg bare vært litt uheldig med den jeg fikk?

Har sjekka muligheten til å bytte den, hvilket ikke skulle være noe problem.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med USB-overføring selv. Har også merket at batteriet ikke er helt sjeft, men det virker som om det som spiser opp mest er når du "tanker" den. Husk også at i disse dager med -15 grader vil man også merke at batterikapasiteten blir dårligere pga temperaturen. Det spørs selvfølgelig hvor du har Zen'en når du er ute og går, men det er muligens et poeng.

 

Til alle som skriver "kjøp Zen hvis du ikke har råd til iPod" vil jeg bare si at det ikke var avgjørende for meg, og jeg tror ikke det var det for alle andre som kjøpte Zen heller :smile: Zen er etter min vurdering den bedre dingsen. Prøver ikke å starte noen diskusjon om dette, vil bare gjøre et poeng av det :smile:)

 

Håper ingen av dere fryser ihjel på gåturer med Zen i lomma :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 21:56, skrev Gorthaur:

Har Zen jeg også! Venta lenge før jeg fikk den, men den som venter på noe godt..

Kjøpte den for 3.400 på Mpx.no.


Har likevel et par ting å utsette på den:

*all skrift som som volum,power osv som er på sidene, kan man fjerne med fingrene.. Så nå er det ikke noe skrift igjen på den chrom`a delen, utenom Creative logoen.

*Problemer med overføring via usb (tror dette er pga en irq konflikt i pc`n min.

*Tror ikke batteriet varer 12 timer, som de så fint reklamerer for..


Er det noen her som har lignende erfaringer, eller har jeg bare vært litt uheldig med den jeg fikk?

Har sjekka muligheten til å bytte den, hvilket ikke skulle være noe problem.



 

*Tror ikke batteriet varer 12 timer, som de så fint reklamerer for..

-----------------------

 

Vil bare påpeke at den angitte bateritiden bare er _maks_ tid. Og den pleier aldri stemme... Med andre ord vil man aldri få 12 timer i praksis. Så jeg tar bare slike ting som en veiledende bateritid.

 

Men likevell; takk for opplysningen!

 

Det er sikkert nok bateri uansett...

 

Det med skrift som forsvinner pga. fingrene hørtes ikke bra ut :sad: ...

 

Du har vel ikke litt fete fingre vel :grin: :grin: :grin: ???

 

Neida, båre kødda...

 

Får håpe det ikke skjer med min (som jeg får i posten snart :smile: ), og hvis det skulle skje så håper jeg på at det ikke er så ille.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-13 22:00, skrev megavolt:

Quote:


Den 2002-12-11 21:56, skrev Gorthaur:

Har Zen jeg også! Venta lenge før jeg fikk den, men den som venter på noe godt..

Kjøpte den for 3.400 på Mpx.no.


Har likevel et par ting å utsette på den:

*all skrift som som volum,power osv som er på sidene, kan man fjerne med fingrene.. Så nå er det ikke noe skrift igjen på den chrom`a delen, utenom Creative logoen.

*Problemer med overføring via usb (tror dette er pga en irq konflikt i pc`n min.

*Tror ikke batteriet varer 12 timer, som de så fint reklamerer for..


Er det noen her som har lignende erfaringer, eller har jeg bare vært litt uheldig med den jeg fikk?

Har sjekka muligheten til å bytte den, hvilket ikke skulle være noe problem.



 

*Tror ikke batteriet varer 12 timer, som de så fint reklamerer for..

-----------------------

 

Vil bare påpeke at den angitte bateritiden bare er _maks_ tid. Og den pleier aldri stemme... Med andre ord vil man aldri få 12 timer i praksis. Så jeg tar bare slike ting som en veiledende bateritid.

 

Men likevell; takk for opplysningen!

 

Det er sikkert nok bateri uansett...

 

Det med skrift som forsvinner pga. fingrene hørtes ikke bra ut :sad: ...

 

Du har vel ikke litt fete fingre vel
:grin:
:grin:
:grin:
???

 

Neida, bare kødda...

 

Får håpe det ikke skjer med min (som jeg får i posten snart :smile: ), og hvis det skulle skje så håper jeg på at det ikke er så ille.

Lenke til kommentar

 

*Tror ikke batteriet varer 12 timer, som de så fint reklamerer for..

-----------------------

 

Vil bare påpeke at den angitte bateritiden bare er _maks_ tid. Og den pleier aldri stemme... Med andre ord vil man aldri få 12 timer i praksis. Så jeg tar bare slike ting som en veiledende bateritid.

 

Men likevell; takk for opplysningen!

 

Det er sikkert nok bateri uansett...

 

Det med skrift som forsvinner pga. fingrene hørtes ikke bra ut :sad: ...

 

Du har vel ikke litt fete fingre vel :grin: :grin: :grin: ???

 

Neida, bare kødda...

 

Får håpe det ikke skjer med min (som jeg får i posten snart :smile: ), og hvis det skulle skje så håper jeg på at det ikke er så ille.

 

Hei igjen!

 

Pølsefingrene mine er kanskje litt feite, men det er da grenser :smile:

Ringte Creative for to dager siden, og la fram mine problemer.

Fikk en umiddelbar beskjed om å sende den tilbake til Mpx, slik at de kunne sende meg en ny en.

Positivt at det gikk så greit :wink:

 

Når det gjelder overføringen, så var de ikke helt sikker på hva årsaken var, men vi får håpe at det også løser seg med den nye spilleren.

 

Gi en tilbakemeld dersom du opplever det samme da!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Nå har jeg endelig fått den!

 

Tok ganske lang tid før de fikk den inn på mpx, men når jeg først fikk den var den bra, og jeg fikke den litt billigere også; bare 3175kr!

 

Jeg har ikke merket noe til at noe skrift forsvinner, og det virker som det sitter ganske bra.

 

Uansett kan jeg knappene utenatt nå.

 

Jeg skvatt nesten litt da jeg åpna den og tok den ut, den var jo dritstor i forhold til hva jeg trodde...

 

Men det er vel bare sånn det er på creative sine reklame-bannere osv. at det er en stoor hand der holder spilleren som får spilleren til å se liten ut.

 

Men det er ikke noe ulempe, det var bare at jeg hadde trodd at den var så mye mindre som gjorde at jeg synes den så så stor ut.

 

Ellers synes jeg den er veldig bra:

 

-firewire! (overførte 8,5 Gig på sånn ca 15min - 25min (husker ikke... , det gikk ihvertfall fort, særlig WMA siden det bare tar halvparten av det mp3 gjør)

 

-masse muligheter til å søke og sortere etter artist, playlist, album, genre osv...

 

-Konge rullehjul man også kan trykke inn

 

-stort, bra og tydelig display med veldig høy oppløning og bra blått stilig bakgrunnslys

 

-Bra Equlaizer (jeg vet at det er feil skrevet :( ) og noe andre EAX-greier med masse romeffekt og annet stæsh

 

-Kjekk bæreveske

 

-Mulighet for og legge nye sanger til playlisten _mens_ sanger blir spilt og mulighet for å lage egne playlister

 

-dritstort minne

 

-Ganske fint design

 

-Rimelig pris (hvis man tenker på at det er 20Gig)

 

Den sorterer ting etter sånn TAG-info i mp3'er så skal det bli noe særlig orden og hvis muligheten for å søke eller browse igjenom artister og album også videre skal være bra så må man ha dette i orden.

 

Jeg brukte 4-5 timer på å gå igjenom mange album før jeg instalerte og førte over.

 

Foresten så synes jeg at Playcenter 3 suuuger. Hater det programmet, men heldigvis går det greit og overføre sanger uten noe stress. Men det er vel opp til en hver om man liker det programmet eller ikke.

 

 

Eneste ulempen er vel at for noen kan denne bli litt stor. Leste en test der det sto at menysystemet var litt rotete og tok litt tid og venne seg til. Jeg synes det var greit menysystem fra første sekund jeg, så han som skrev den testen må isåfall ha ment at det var "rotete" og "vansklig" (og at det tok litt tid og venne seg til) i forhold til den fantastiske iPod som omtrent har blitt en målestokk for HD-baserte (og alle andre) mp3-spillere.

 

Det er jo lett og forstå hvorfor.

 

Men jeg valgte heller Zen fordi den er 1000kr billigere (egentlig 2000kr hvis man skal sammenligne med 20Gb versjonen av iPod), du har mer kontroll og mer frihet over hva som blir spilt, i tilegg til at den støtter WMA og USB.

 

Fant foresten ut at jeg kunne oppgradere firmware'en, har alderede kommet to oppdateringer (hvor den nyeste selfølgelig også inneholder det som er i den forige). Merket ikke mye forskjell, men det er jo greit og vite at muligheten er der.

 

Er visst også mulig og skifte startup-logoen (hvis ikke det bare er for Jukebox 3 da), men jeg har ikke funnet det ut enda.

 

Tilslutt vil jeg også legge til at øretelefonene som fulgte med ikke var så dårlig som jeg hadde forventa.

 

Fungerer faktisk greit nok, men jeg skal likevell kjøpe noe bedre.

 

tenker jeg kjøper KOSS PortaPro, og KOSS The Plugg i tilegg hvis ikke den er så dyr (går mye med lue nå om vinteren, så da kan det være greit)

 

Skal også investere i fjernkontrollen når den kommer. Håper bare ikke at den blir så dyr :( Men jeg skal nok ha den uansett

Lenke til kommentar

Jeg står fast i valget om jeg skal ta en MD eller en HD Basert Mp3 spiller :-?

Frister veldig med 1/2 Mp3 samlingen med seg på tur. Skal nemmelig til Polen snart, og da er det fint med en 20GB mp3 spiller så jeg har MYE og velge i. Er jo litt redd for at Zen er litt for stor til og gå med i lommen?

Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Jeg står fast i valget om jeg skal ta en MD eller en HD Basert Mp3 spiller  :-?

Frister veldig med 1/2 Mp3 samlingen med seg på tur. Skal nemmelig til Polen snart, og da er det fint med en 20GB mp3 spiller så jeg har MYE og velge i. Er jo litt redd for at Zen er litt for stor til og gå med i lommen?

Hva vil dere anbefale?

 

Hadde samme problem som deg, visste ikke hva jeg skulle velge... men så tenkte jeg meg om. Hva ønsker jeg av en bærbar spiller?

1.Mye plass. Dette får du ikke med MD ( eventuelt gå med flere MD , men det blir vel uaktuelt). Bare se på prisene til andre MP3 spillere på markedet, med 124MB minne , noen koster nesten like mye som en Zen (Creative). Ipod`en er også ganske dyr i forhold.Design bryr jeg meg ikke noe særlig om ( sier det sikkert fordi jeg ikke har råd til en Ipod :lol: )

 

2.God lydkvalitet.

 

3.Lav pris.

 

4.Grei batteritid.

 

ALt dette får du med en Zen, derfor bestilte jeg min idag :D , gleder meg sinnsykt til jeg får den! Dessuten tenkte jeg å bruke den som en ekstern harddisk, hvis det skulle bli behov. Prisen er jo også ganske grei...blir litt blakk likevel, men det får være! Ha en god kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...