Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link 624 problem med gateway


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"får ikke reinstalla reoutern" .

 

Nei det kan være vanskelig men om du resetter routeren ved å holde inne reset-knappen i minimum 15 sekunder så skal ihvertfall routeren være klar til å kunne reinstalleres .

 

Er det snakk om noen slags installasjonscd som er i bruk har og som ikke fungerer ? Kan det interne nettverkskortet ditt av en eller annen grunn blitt deaktivert .

 

Hvordan logger du på routeren ... Jeg skjønner at du ikke kan det akkurat nå men hvordan logga du på når du satt den opp første gangen .

Lenke til kommentar

Jeg bruker CD ja. Får beskjed om at kabel fra pc til router ikke er koblet til ved installasjon. Har resatt router som du skrev.

 

Logger på ved å bruke 192.168.0.1 i nettleser... Status led blinker konstant på routern. Ellers er andre LED som de skal være. Lampe på for TP,Power,WAN.

 

 

Nettverkskortet må jo fungere siden jeg kan kjøre PC ---> modem??

 

 

sliter som sagt med gateway ip adressen som jeg ikke får

Endret av posse
Lenke til kommentar

Men om du logger på routeren så er det igrunn bare å velge WAN eller Internet instillinger for deretter å velge hvilken type kobling du trenger for at routeren kommuniserer med modemet fra din ISP .

 

Problemet ditt med "gateway ip adressen som jeg ikke får" har desverre for din del ikke noe med routeren eller denne sin installasjonscd å gjøre .

 

Gateway ip er den ip som routeren din har og som tidligerer nevnt så er denne fortsatt 192.168.0.1 .

Lenke til kommentar

Eneste ruten jeg får opp når jeg skal logge inn på routeren (192.168.0.12) er FIRMWARE UPDATE... Prøver å oppdatere menne da låser alt seg og jeg får melding i status feltet til Tilkoblingen " Nettverkskabel frakoblet"

 

 

Når jeg bruker 192 . 168 . 0 .1 I innstillningen til tilkoblingen sier windows at det er en IP KONFLIKT PÅ NETTVERKET så jeg får ikke tildelt IP!

Lenke til kommentar

Oki det hadde altså hjulpet voldsomt å fått vite litt om hvilken ISP du har og hvilket modem du har .

 

Videre så forteller du at det allerede finnes en enhet med adressen 192.168.0.1 på nettverket ditt noe peker muligens mot modemet ditt .

 

Du snakker om at du får opp en "firmware update" hva nå det er på 192.168.0.12 adresse . Hva var ipadressen som var den første som ble tildelt på nettverket ditt før , eller hvilken adresse fikk pc`n din om denne var koblet rett i modemet ?

 

Men normalt skulle man kunne løse dette påloggingsproblemet ved å sette adressen til 192.168.1.1 på DI-624 og velge dynamiske settings på WAN . Men da må du koble fra kabelen fra modemet inntil du har skiftet adressen på routeren ....

Lenke til kommentar

Konge: Når jeg er koblet til routeren så skriver jeg 192.168.0.1 i adresse vinduet. Da får jeg ikke opp noen innlogginskjerm. Bare ett vindu der jeg må update firmware på routern..

 

 

Kan du si åssen jeg endrer routern sin IP da?

 

 

IP adresse jeg fikk tildelt uten bruk av Router KUN bruk av modem er : 84.202.236.44

 

 

FORESTEN! : Alt har funket fint helt til strømmen gikk her om dagen... Da funket INGENTING!

Endret av posse
Lenke til kommentar

Oki da må noe ha gått veldig galt med den DI-624 routeren din .

 

Det skal komme opp en innlogging ved bruk av 192.168.0.1 uansett så fremt man ikke har noen ipkonflikt . Kan du prøve resette en gang til ved bruk av knappen på baksiden i minimum 15sekunder ?

 

Nå vet jeg ikke hvilke modem Canal Digital Kabel TV AS oppe i Tromsø bruker men det skal da fungerer med en trådløs router så fremt denne er frisk .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...