Gå til innhold

Western Digital USB 120GB passport problem.


Anbefalte innlegg

Jeg har en Western digital passport 120 GB USB disk som jeg har problemer med.

Når jeg plugger kabelen til maskinen så kommer det frem at maskinen har funnet disken. Men problemet er at jeg ikke finner disken i utforskeren. Har prøvd med mange forskjellige løsninger men tror det må ha blitt noe problemer med partisjonenene.

Noen tips på hva jeg kan gjøre.

Kan jo sende den inn men regner med at da er all d ata som er på disken tapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mulig å hente ut data når det blir slikt, men det er ikke enkelt, tar litt tid, og man mister ofte filnavn. Sitter faktisk å kjører gjennom en gammel bærbarharddisk med samme problemet nå. har holdt på i 3 timer og den er hallveis gjennom disken, som er på 20GB

 

Bruker ett linux-program som heter magic rescue - det redder allt som er reddbart av bilder, video, musikk og word-dokumenter, men desverre så mister man filnavn med det :/

 

 

Edit: sendte deg en pm. svar hvis du er intressert.

Endret av jzono1
Lenke til kommentar

har du prøvd følgende: høyreklikk "Min Datamaskin" -> "Diskbehandling". Fra menyen til venstre velg "Diskbehandling" og se om disken din vil vises i vinduet til høyre. Hvis den er der, kan du prøve å endre stasjonsbokstav til en ledig stasjon og da vil den komme opp i Utforsker.

Lenke til kommentar
har du prøvd følgende: høyreklikk "Min Datamaskin" -> "Diskbehandling". Fra menyen til venstre velg "Diskbehandling" og se om disken din vil vises i vinduet til høyre. Hvis den er der, kan du prøve å endre stasjonsbokstav til en ledig stasjon og da vil den komme opp i Utforsker.

8135323[/snapback]

Det er riktig å gjøre det som blir nevnt her, men før man utfører noe som helst, er å se/lese feilmeldninger som kommer opp.

Ofte er løsningen knyttet til denne feilmeldningen, eller gir utgangspunkt for feilsøking.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd med min datamaskin og diskbehandling, men hardisken vises ikke der. Har også prøvd med Partition manager og Partition table doctor og får da beskjed feilmeldind "Partition table on harddisk 4 error" og at jeg kan gå in setup i cmos å gjøre forandringer.

Men da dette ikke er en IDE disk men en USB disk så vet jeg ikke hvordan jeg kan komme inn der å gjøre forandring.Det er jo sikker en IDE disk som ligger inn i kabinettet men da må jeg bryte seglet på diskkabinettet å da er vel garantien borte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var på WD sine sider og lastet ned et teste program.

Western Digital Data LifeGuard Diagnostics - DLGDIAG for Windows v1.09.01.

Når jeg kjører dette så får jeg feilmelding.

Dette er loggen for testen.

 

Test Option: QUICK TEST

Model Number:

Unit Serial Number:

Firmware Number:

Capacity: 0.00 GB

SMART Status: Not Available

Test Result: FAIL

Test Error Code: 11-Cable Test::Read diagnostics sector error!

Test Time: 10:52:36, March 27, 2007

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...