Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med et bilde?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bildeserie som jeg kunne tenke meg å få gjort om til svart/hvitt.

Bildene ble tatt før jeg rakk å stille inn kameraet skikkelig så de ble ikke så veldig bra. Kan noen hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å få dem bedre? Hadde vært veldig takknemmelig :thumbup: Må også fherne personene som sitter i bakgrunnen, dette er vel enklest med kloneverktøyet...?

Jeg har photoshop cs, kan endel, men er ingen racer... Tusen takk!

Endret av pictureperfect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det blir enklest om du kutter ut barna og plasserer dem over på en helt ny bakgrunn, istedenfor kloneverktøyet. Trykk Ctrl+Shift+U for å gjøer det til svart/hvitt. Hvis du vil justere kontrasten kan du gå til Layer-> New Adjustment Layer og velge enten Curves eller Levels (hvis du bruker en engelsk versjon). :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Å legge barna på en ny bakgrunn var et veldig godt forslag. Jeg syns kanskje lassoverktøyet er best til dette.

Det med å gjøre det om til svart/hvitt, blir det bra nok når man bruker ctrl/shift+U??

Når man skal fremkalle altså... Trengs vel ihvertfall en del etterjusteringer som du sier med kontraster etc...

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Du kan eventuelt bruke Channel mixer til svartkvittkonverteringa, anten direkte som justering (Image --> Adjustment --> Channel mixer) eller som justeringslag (klikk på den knappen som er ein sirkel, halvt svart, halvt kvit, nederst i layerpaletten). Hak av for Monochrome, og juster spakene slik at du får eit bra resultat.

 

Redigert: Desaturate (Ctrl+Shift+U) gjev gjerne ikkje so gode resultat, so du vil mest sannsynleg trenge etterjusteringar om du bruker den.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...