Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem løst, ødelagt minnebrikke...


Anbefalte innlegg

Jeg lasta ned risk your life 2 og da det var lasta ned ( ikke warez! ) og jeg skule instalere dette spillet fikk jeg vite at noe var galt, valget var ignorer, avbyt eller prøv på nytt. jeg valgte prøv på nytt tre ganger, og det funka ikke så jeg tokk ignorer( :wallbash:).

da dette heller ikke funket, tokk jeg avbryt, det var da det skjedde, internett ble ille treigt og jeg tokk restart og gikk fra maskinen.

 

Når jeg kom til bake var det blå skjerm hvor jeg fikk beskjed om at det hadde oppstått en feil, og om jeg ikke hadde fått denne meldingen før skulle jeg restarte igjen, men hadde jeg fått den før skulle jeg kontakte forhandleren(tror jeg).

Jeg restarta og fikk nå svart bakgrunn og en tekst om at igjen hadde oppstått en feil, jeg kunne velge om å starte som vanlig, gå via sikkerhets modus og lignende, og starte med de instillingene som fungerte sist. Jeg tokk sisstnevnte.

 

men da kom igjen den blå feilmeldingen, og jeg restarter og får den svarte feilmeldingen, går inn ved hjelp av sikkerhetsmodus, men får den blå feilmeldingen.

 

Og det vil ikke fungere å reboote, fordi jeg kommer ikke inn i widows i det hele tatt..

 

Hvis dette ikke er helt gresk for dere, plz hjelp, det er hele familiens data og episoden er litt kjip. :thumbdown:

 

Dere som lurer på hvordan jeg kan skriver her er det fordi jeg sitter på en annen data..

 

Axl F

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå var den første feilmeldingen den svarte versionen. og jeg valgte start med det som funket sist gang. Men kom til blå feilmelding :

 

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME (dette står etter standard: oppdaget problem, windows avsluttes for å gindre skade på maskinen).

 

Det står at jeg skal kontrolere om all programvare/maskinvare er riktig instalert. hvis problemet medvarer skal jeg deaktivere/fjerne nylig instalert programvare.

Deaktivere BIOS - minnelalternativer som buffring eler skygging.

Hvis du må bruke sikkerhetsmodus restarter du maskinen etc.

 

Teknisk info:

 

*** STOP:0x000000ED (0X86FE9E0, 0xC000009C, 0x00000000, 0x00000000)

 

 

Jeg vet ikke om sistnevnte info er viktig, men kan altdids ta det med, takk for kvikk respons grebnord :thumbup:

 

Axl F

Lenke til kommentar

hva vil en 40-tråders UDMA si, får beskjed om å bytte denne med en 80 tråders UDMA

 

Den ber også om å starte på nytt med gjennoppretning, det vil si at jeg slipper å miste all data?

 

det er litt sent å holde på med dette nå, jeg får fortsette med dette i morra, men skal jeg sette in CD-rommen fra start, for jeg kommer jo ikke lenger enn disse feilmeldingene

 

Axl F

Lenke til kommentar

hva vil en 40-tråders UDMA si, får beskjed om å bytte denne med en 80 tråders UDMA

 

Den ber også om å starte på nytt med gjennoppretning, det vil si at jeg slipper å miste all data?

 

det er litt sent å holde på med dette nå, jeg får fortsette med dette i morra, men skal jeg sette in CD-rommen fra start, for jeg kommer jo ikke lenger enn disse feilmeldingene

 

Axl F

Lenke til kommentar

Tror problemet ditt skyldes virus som har ødelagt bootsektoren på hdd. Du kan prøve å boote med winxp-cd'n og velg repair vha. gjenopprettingskonsollen. Der kan du forsøke å lage en ny bootsektor.

 

Ut over dette er det nok en formatering og reinstallering av Windows som er løsningen. :(

 

(Du bør egentlig ikke forvente annet en trøbbel når du laster ned warez)

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Kan jo gjenta meg selv for trådstarters skyld så det ikke blir noen beskyldninger om warez.

 

Spillet er gratis:

http://itpro.no/fil/979.html

8127778[/snapback]

 

jeg skjønner ikke hva det hjelper meg om at jeg vet at spillet er gratis? :(

 

Axl F

8127797[/snapback]

 

Noen sier du driver med warez. Da får du ikke hjelp på dette forum, men spillet er gratis. Det er en opplysningn til andre, ikke til deg.

Lenke til kommentar
Ingen ting skjer, samme hva jeg gjør kommer den blå feilmeldingen til slutt :(

 

(sukk) må jeg bytte deler inne i dataen? :O

 

Axl F

8127821[/snapback]

 

Nei antageligvis ikke. Det er nok blitt en feil på windows installasjonen.

 

Dersom du ikke får spørsmål om å "starte fra cd" under oppstart av pc'en må du nok stille inn "boot order" i BIOS'en slik at pc'en sjekker cd-rom før den booter fra harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...