Gå til innhold

Utrolig treg hastighet i Utorrent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette skal i Nettverk, men jeg tok det her. Jeg bruker Utorrent å er ikke fornøyd med hastigheten.

Hastigheten pleier å ligge på 2kb/s, hvorfor gjør den det?

Har Topcom Xplorer 871BT. Vet man kan åpne noen porter for å få hastigheten til å gå raskere, men dette får jeg ikke til.

Takker for alle svar jeg håper å få :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan gå inn på http://portforward.com/ for å få hjelp til å få åpne den porten du bruker i Utorrent.

Jeg måtte ha fast intern IP adresse for at portforwardingen skulle virke her. Har ASUS router.

Ellers kan det være veldig lite seedere på det du laster ned, eller at det er mange som laster ned iforhold til seedere.

Endret av Sempron
Skrevet

Har samme modemet som trådstarter og uTorrent fungerer fjellstøtt og kjapt så lenhge det er nok seedere på filene jeg laster ned.

12GB på 3 dager ser jeg ikke på som noe ille på linja mi.

Skrevet

Har du åpnet porter? Isåfall hvordan gjorde du det?

Vet jeg må finne ip, skrive den inn i en nettleser. Så skrive inn brukernavn å passord, deretter virtual settings. Når man har kommet dit så trykker man på noe annet, så skriver man hvilken port man skal åpne osv, men dette fungerer ikke.

Skrevet (endret)

Hastigheten avhenger selvsagt av antall seedere og leechere.

Akkurat nå ligger jeg på 100kb/s men har ligger opp mot 300 til tider.

Linja jeg har er online 3000/300.

Har selvsagt begrensa uthastigheta til 25kb/s (glemte å nevne det).

Begrenser du ikke uthastigheta vil nedlastingene gå tregt.

Endret av perpyro
Skrevet

På den 12GB fila låg hastigheten på rundt 70kb/s under nedlastinga.

Er i hvertfall stor forskjell fra å skulle lastet ned en slik fil over P to P nettverk.

Kanskje jeg ikke er så godt vandt men det er myyyyye fortere en 2kb/s.

Skrevet
Så jeg må begrense uthastigheten? Hvordan?

8122170[/snapback]

Ja du må begrense uthastighet. Ellers vil du kvele linjen din og innhastighet blir treg.

network.jpg

Gå til Preferences og Network-

Står " Global maximum upload rate"på 0 er den på maks. Sett denne noe som passer din linje.

Skrevet
Ok, tusen takk for svar.

Men jeg har en helt basic telenor linje som jeg betaler 300 kr,- for i mnd. Hva vil passe meg best?

8123011[/snapback]

ADSL Mini opptil 1500/300 kbps 299,-

Da ville jeg prøvd med 15-20 KB opp i begynnelsen.

Skrevet (endret)

prøv å gå på preference -> Bittorrent og setter "Global maximum number of connections" på 99999 og "Maximum number of connected peers per torrent" til 99999.

hvis de allerede ikke står på så mye. Det funka for meg.

edit: monga med quote

Endret av graslauk
Skrevet

Hastigheten på ein nedlasting vil variere. Heilt i begynnelsen vil den ta seg ganskje kjapt opp, på slutten derimot kan den gå svært treigt og faktisk stoppe heilt opp. Årsaken er at i starten hadde du muligheten til å laste ned frå dei fleste sidan dei har den delen av filene. Når du derimot er kome opp i 90% er det kanskje 5-6 som har meir enn deg, du vil då være avhengig av at dei gjer deg ein god hastighet. I begynnelsen kunne du kanskje lasta ned frå 40 stykk.

Skrevet
Hastigheten på ein nedlasting vil variere. Heilt i begynnelsen vil den ta seg ganskje kjapt opp, på slutten derimot kan den gå svært treigt og faktisk stoppe heilt opp. Årsaken er at i starten hadde du muligheten til å laste ned frå dei fleste sidan dei har den delen av filene. Når du derimot er kome opp i 90% er det kanskje 5-6 som har meir enn deg, du vil då være avhengig av at dei gjer deg ein god hastighet. I begynnelsen kunne du kanskje lasta ned frå 40 stykk.

8123236[/snapback]

åjaa sånn sett... det tenkte jeg ikke på :D

Skrevet
Har Topcom Xplorer 871BT.

8121525[/snapback]

Har samme modemet som trådstarter

8121768[/snapback]

Beklager at jeg innvadere tråden litt, men har du det modemet i bridge perpyro?

Grunnen at jeg lurer er atjeg kjenner til 2 stk som ikke får til å bridge det. Det går tilbake til vanlig modus etter save and exit.

Mvh kenbjork

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...