Gå til innhold

dele harddisk i 2- usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Her er planen:

Jeg har tenkt å dele harddisken i 2. Jeg har en Western digital 200 gb. Den har Windows XP OS med 80 gb ledig. Så tenkte jeg og dele opp harddisken og å ha XP på ene delen og Ubuntu på andre. Men så har jeg aldrig gjort dette før og er usikker, vet ikke engang om det går :p

Så vist det er noen smartinger her, vet dere hvilket program som skal brukes, isåfal - nøyaktig hvordan? Hadde blitt evig gla om dette hadde gått og noen kunne hjelpet meg. :)

på forhond, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage partisjoner med foreksempel Partition Magic. Er ikke sikker på hvordan det er å partisjonere disker som det er lagret data på men..

Skrevet
Du kan lage partisjoner med foreksempel Partition Magic. Er ikke sikker på hvordan det er å partisjonere disker som det er lagret data på men..

8121438[/snapback]

Nei akkurat! Må den være formatert osv? :S Vi får se da, jeg bare partisjonerer den nå jeg, så får vi se åssn det går.. om harddisken klikker eller ikke, wish me luck ;D

Skrevet
Det skal fungere med Partition Magic, men du må ta backup i tilfellet noe går til helsike.

8121604[/snapback]

Yap, står noe i readme filen om at jeg skulle bruke et program som hette PowerQuest Drive Image til backup :)

Skrevet

Problem løst, Sitter nå med Linux Ubuntu!

Lånte en 20 gig av storebror å innstallerte på den istedet.

Tusen takk for tips og hint anyways :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...