Gå til innhold

AMD Socket 939 vs AM2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
se for eksempel her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2795&p=15

 

denne 2495kr

er bedre en

denne 5553kr

8119913[/snapback]

 

hehe, fint grunnlag for en sammenligning.. en AMD Athlon 64 X2 5600+ er jo tilsvarende den FX prossessoren og koster 2500,- så det der var ren propaganda, intel sine extreme utgaver er jo heller ikke billige akkurat :!:

 

jeg ville valgt utifra hvilken prossessor som gir mest ytelse per krone og strømforbruk. vet ikke hvordan strømforbruket til intel c2d ligger ann..?

Lenke til kommentar
men nå ville jeg valgt Socket 775 på grunn av Intel Core 2 Duo

8119897[/snapback]

Akkurat nå er det ofte et godt valg ja.

 

NB. Merk at jeg skriver ofte og ikke alltid. Intel har ennå ikke noen gode prosessorkjøp under 1300 kr, og i prisklassen 1300-2500kr er det en del oppgaver der AMDs X2 gir mest for pengene. Prisklassen over 2500 kr synes jeg er for dyr i forhold til hva man får for pengene. Med tanke på framtidige oppgraderinger så vil jeg si at sokkel AM2 er en langt tryggere sokkel. AM2 kommer trolig til å være fullt kompatibel i ca 2 år fremover, mens dagens hovedkort med LGA775 kommer til å miste kompatibilitet med nye prosessorer allerede fra høsten av på grunn av høyere FSB. Intel vil trolig ikke lansere noe raskere enn X6800 og QX6700 med 1066FSB. Dvs. at ytelseforskjellen fra E6600 og opp til det maksimale hovedkortet støtter ikke vil øke noe i framtida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...