VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hei! Jeg har et ilte problem.. Helt ny i Olly, og skal endreee litt, så møtte jeg på et problem: Hvordan endrer jeg teksten jeg har merket med ring rundt?¨¨¨ Takk for hjelp ^^, Edit: Sent på natten /tidelig på morran, litt trøtt, litt skriveflei Edit2: Hvis jeg ønsker å lage en .exe fil ut av det "patchede" programmet, eller det jeg har endret på, hvordan gjør jeg det? Håper ikke dette strider i mot forumets regler? Endret 10. mars 2007 av VisualStudio
GeirGrusom Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 "a" endrer dataen. Jeg tror den lagrer det rett i exe fila, men jeg er ikke sikker.
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 (endret) "a" endrer dataen. Jeg tror den lagrer det rett i exe fila, men jeg er ikke sikker. 8119831[/snapback] Nå er jeg ikke helt med her Hva skal jeg gjør for å endre den? trykker jeg Space kommer jeg bare til "assemble" vinduet, jeg skal ikkke legge til kommentar, men jeg skal endre den lille teksten som står der, step-by-step hvordan gjør ejg det? Edit: Den lagrer ikke i exe fila, den bare debugger... Endret 10. mars 2007 av VisualStudio
VisualStudio Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 Ingen? Problemet mitt er jo, hvordan jeg endrer denne teksten, og hvordan jeg bygger det endrede programmet. Takk (:
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 For å endre teksten, så står det f.eks. PUSH 7C942990 når du velger assemble. Kopier adressen:7C942990 høyereklikk, og velg Goto->Expression Trykk Ctrl+V og enter da kommer du til der den delen er deklarert Trykk Ctrl+E og du kan endre den teksten. Pass på at teksten ikke er lengre en den var i utgangspunktet. For å lagre, velger du Copy to Executable->Modifications
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Hmm, det var mange funky hotkeys. Må nok bli litt mindre museavhengig i OllyDbg ser jeg
VisualStudio Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 For å endre teksten, så står det f.eks.PUSH 7C942990 når du velger assemble. Kopier adressen:7C942990 høyereklikk, og velg Goto->Expression Trykk Ctrl+V og enter da kommer du til der den delen er deklarert Trykk Ctrl+E og du kan endre den teksten. Pass på at teksten ikke er lengre en den var i utgangspunktet. For å lagre, velger du Copy to Executable->Modifications 8127123[/snapback] Du er genial Jeg har ikke testet enda, jeg er ikke hjemme, men skal sjekke i kveld. Takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå