Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med jenter? Ingen aning :S


Gjest Sjenert?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjenert?

Jeg har så og si ingen jentevenner, ikke hatt noen ordentlig kjæreste. Jeg føler aldri at jeg klarer å bli noe godt kjent med noen av det motsatte kjønn, fordi jeg virkelig ikke aner hva jeg skal gjøre for å holde en samtale gående.

 

Dette gjelder skole, fest, msn, hva som helst.

 

Kan noen gi noe tips for å holde en samtale ? Vi vil som regel ikke ha noen stor felles interesse og jeg er ikke i vitsemodus hele dagen :dontgetit:

 

-gutt18

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør, men ikke grav? :) De fleste snakker gjerne om seg selv og sine interesser. Kanskje dere finner noe felles allikevel? Musikk, filmer, bøker, tv serier og andre generelle ting får ofte igang samtaler / diskusjoner.

 

Men hvis du vil bli bedre kjent, og ikke bare "holde samtalen gående", så vis at du er interessert i å bli kjent med jenta. Spør om hva hun liker, hva hun driver med (hobbyer o.l.), uten å bli for personlig til å begynne med. Men ikke glem å få frem hvem du er heller.

 

Får jeg spørre hvorfor dere generelt ikke vil ha noen felles interesser? Kanskje det kan være grunnen til at du ikke klarer å holde samtalen, fordi dere er for ulike? En mulighet er jo å prøve å få kontakt med folk som er interessert i det samme som deg, de er gjerne litt lettere å snakke med ;)

Lenke til kommentar

Anira har et godt poeng i dette med å holde samtalene generelle i begynnelsen av "forholdet". ( Når jeg sier "forholdet" så mener jeg både venne-forhold og forhold som har litt mer interesse. ;) ) Husk at hvis du vil ha et venneforhold med ei jente er dette nesten det samme som å ha et venneforhold som med en gutt, men jenter krever at du er litt mer imøtekommende og smilende. (Jeg mener ikke å si at jenter er mer kravstore (i og med at det for to dager siden var kvinnedagen), men jenter har litt større krav i forhold til gutter enn gutter har til andre gutter.)

 

Alltid vær interesert og smilende om du får dette til. Jenter elsker å opfatte at de blir tatt på alvor, er interesange og kan gjøre andre glade, så dette er KRITISK!

 

Men det viktigste rådet noen kan gi er: VÆR DEG SELV!

(Dette betyr; hør på andre, og gjør som de sier så lenge du ikke trenger å vike fra dine egne meninger.)

 

(jeg har hatt mye hell med denne fremgangsmåten og har over ti-tallet GODE jente-venner, som jeg henger med hver helg eller oftere. :thumbup: )

Lenke til kommentar
Spør, men ikke grav? De fleste snakker gjerne om seg selv og sine interesser.

8119150[/snapback]

Bare ikke gå i fella å bare snakke om seg selv hele tiden. Snakk heller med henne om hennes interesser. Er hun interessert/nysgjerrig på deg vil hun naturlig nok spørre deg tilbake hvor det blir mer naturlig å svare for seg som blir å snakke om seg selv.

 

Det er utrolig kjedelig å sitte og snakke med en person om personen selv. Hele tiden. :)

Lenke til kommentar

Snakker med jenter på samme måte som med gutter. Deler faktisk min ekstremt dårlige guttehumor med de, og jeg har fortsatt venner. Så, bare vær deg selv du, ikke tenk ut samtaleemner o.l. men ta ting som de kommer.

 

 

Smil til verden, og verden vil smile tilbake. Gråt til verden, og du vil gråte alene.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Snakker med jenter på samme måte som med gutter. Deler faktisk min ekstremt dårlige guttehumor med de, og jeg har fortsatt venner. Så, bare vær deg selv du, ikke tenk ut samtaleemner o.l. men ta ting som de kommer.

 

 

Smil til verden, og verden vil smile tilbake. Gråt til verden, og du vil gråte alene.

8153163[/snapback]

ehem.. har eit par gutte-venner som mine jente-venner ikke kan fordra. Netopp fordi di snakker om gutte-ting, som dataspill, action filmer, osv i tillegg raper dem i tryne å synst det er sinnsykt morsomt. så ikke bli for "guttete" :p

Lenke til kommentar

Nå er det jo forskjell på å gjøre "gutteting" og å rape og fise i hytt og gevær.

Folkeskikk skal man ha uansett hvilket kjønn tilbringer tiden med.

 

Det med action-filmer, og spill er veldig individuelt.

Møtte i forrige uke ei jente som jeg snakka litt med. Det viste seg at hun digga metal som bare juling, noe jeg absolutt ikke hadde trodd da hun ikke ser ut som en slags rebel på noen måte, men kler seg pent og er ganske søt. Hun som begynte å snakke om meta, faktisk.

Lenke til kommentar
Nå er det jo forskjell på å gjøre "gutteting" og å rape og fise i hytt og gevær.

Folkeskikk skal man ha uansett hvilket kjønn tilbringer tiden med.

 

Det med action-filmer, og spill er veldig individuelt.

Møtte i forrige uke ei jente som jeg snakka litt med. Det viste seg at hun digga metal som bare juling, noe jeg absolutt ikke hadde trodd da hun ikke ser ut som en slags rebel på noen måte, men kler seg pent og er ganske søt. Hun som begynte å snakke om meta, faktisk.

8154343[/snapback]

jojo, klart det :) men ville ikke ha satsa på at jenter flest er så veldi intrisert i World of Warcraft og "tøffe action filmer" kan fort bli litt kjedeli da. :)

Lenke til kommentar
Musikk er alltid et godt samtaleemne, fordi alle har en relasjon til det.

Fine med musikk er at du finner fort ut hvordan de er alt etter hvordan musikk de hører på. Men selvsagt, ingen regel uten unntak.

8165258[/snapback]

Musikk er en bra måte å lære personligheten til folk. Men å starte en samtale med noen som har helt motsatt musikksmak, er ikke alltid så smart. Da tror jeg egentlig filmprat kan være smartere.

 

CrazyKimmi=):

Vel, nå har jeg sett flere jenter som biter hode av stakkars gutter som prøver å få kontakt, og avslutter det hele med å rope "æææh, for en ekkel freak", så stakkaren ikke bare er gjort til latter foran dem, men foran alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...