Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i XP. Sort skjerm. Låst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stasjonær pc. Kommer ikke inn i Windows XP. Kommer så langt som til svart bakgrunn og Windows-logo og den blå "statusbaren" som går fram og tilbake for å vise at det jobbes. Altså like før brukerkontoene med blå bakgrunn. Alt virker helt normalt til brukerkontoene skal komme opp, men skjermen blir bare helt svart.

For å gjøre det kort: Mistenker ikke virus. Sunt og oppdatert system. Ikke innstallert noe nytt like før havari.

Har prøvd å starte i sikkermodus, alle variantene, uten resultat.

Tanken er å reinnstallere, men vil helst unngå dette hvis mulig.

Har prøvd alternativet "reparer XP" med original XP-CD som fulgte med pc. Men da får jeg beskjed om å angi administrator-passord. Kan ikke huske å ha opprettet noe administrator-passord tidligere. Har uansett prøvd å skrive inn passord det kan tenkes at jeg ville brukt dersom jeg hadde opprettet et. Etter 3 forsøk får jeg beskjed om å starte på nytt igjen.

Så vidt jeg vet er det som standard ikke opprettet passord. Dersom jeg ikke taster passord, men bare trykker enter, kommer noe slikt som dette opp:

C:\WINDOWS

Noen som har ideer? Isåfall på forhånd tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk begge to.

Absolutt verdt et forsøk. Og hvis det ikke fungerer, så blir det reinstallasjon.

Go helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...