Gå til innhold

mer mas om evolusjonsteorien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk deg at relativt svarte og brune mennesker sprer seg over hele jordkloden.

Så etter *mange* år så er plutselig en god andel mennesker i nord lysere i huden enn resten, der hvor det er best å være lys fordi man trenger det lille sollyset som finnes...

8167685[/snapback]

 

Mener du med dette å si at folk med mørk hud trenger mindre lys?

Lenke til kommentar
Mener du med dette å si at folk med mørk hud trenger mindre lys?

8167974[/snapback]

 

Du har mange spørsmål om dette emnet. Hvorfor tar du deg ikke en tur til biblioteket og sjekker ut en bok om biologi? Det er helt sikkert mange her på forumet som kan anbefale deg en god lærebok.

 

 

 

Eller er det morsommere å kverulere?

Lenke til kommentar
Så denne gruppen i ørkenen var heldig og utviklet alle de egenskaper de trengte?

Nei, det skjedde ganske brutalt: De som hadde egenskaper som gjorde at de tilpasset seg bedre overlevde, og hadde større sjanse til å spre genene sine videre. De som ikke var like bra tilpasset hadde mindre sjanse for å videreføre genene sine.

 

Skjedde dette med en gang de kom ut i ørkenen? Det må det jo ha gjort, ellers ville de tørstet i hjel. Eller var de tørst i millioner av år før IQen sa :"finn vann"?

Nå har folk i flere uker og i utallige tråder prøvd å forklare deg hva evolusjon går ut på, og likevel klarer du å ikke ta til deg grunnleggende informasjon om emnet?

 

Hvorfor stiller du fortsatt slike banale spørsmål, når folk har forklart det til deg utallige ganger?

 

Du vil rett og slett ikke lære, vil du vel?

 

 

Det Torswin snakker om kalles Lamarckisme og er oppfatningen om at ervervede egenskaper blir nedarvet til neste generasjon.

Jeg kan ikke se at han har nevnt dette med et ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Det Torswin snakker om kalles Lamarckisme og er oppfatningen om at ervervede egenskaper blir nedarvet til neste generasjon. Som Jesse sier er dette en påstand som har blitt forkastet for lenge siden. Dagens evolusjonsteori ble utviklet av Darwin, som forklarer at det er mutasjoner som gjør at enkelte individer blir mer motstandsdyktige/tilpasset enn andre. For at bærplukkerne skal bli høyere, må det derfor forekomme en mutasjon i genene deres, og som senere gjorde alle dem høyere gjennom naturlig utvalg.

8166382[/snapback]

Men så tenkte jeg at jeg ikke skulle blande inn gener siden det ville gjort at det hadde blitt vanskeligere å forstå da. Prøvde egentlig å få ned til det nivået en mamma sier til sin 6 år gamle sønn. :p
Lenke til kommentar

Folkens... Jeg har sagt det før, og jeg vil helst slippe å si det igjen: Don't feed the trolls!

 

Det er vel åpenbart at Jesse bare kødder med dere? En virkelig kreasjonist ville gitt opp dette forumet for ukesvis siden, siden folk her faktisk har peiling. En virkelig kreasjonist ville stillt seg på Karl Johan med en bibel og en ropert. (True story)

Lenke til kommentar
Mener du med dette å si at folk med mørk hud trenger mindre lys?

8167974[/snapback]

 

Folk med mørk hud trenger ikke mindre lys,men de er antageligvis adaptert til områder med sterk sol fordi altfor mye sol er skadelig.

 

Når sol treffer huden, vil det dannes vitamin D i kroppen.

 

En mørkhudet som flytter til Norge, vil trenge mer sollys enn en lyshudet fordi han absorberer mer av sollyset, for å produsere lik mengde vit. D.

 

Om man virkelig trenger sollys, vil da variere med hvor mye vit. D man får gjennom kosten.

Endret av AndrusMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...