Gå til innhold

TEST: Fem 22-tommere


Anbefalte innlegg

Ellers ser jeg ikke helt greia med 22-tommere sånn de er i dag, oppløsningen er "lav" fordi de er WS, og de bruker stort sett TN-panel. Kjøpte en FS med høyere oppløsning og S-IPS for under 3k, plass til mer på skjermen og bedre bildekvalitet. Riktignok har en 20 FS bare 90% av størrelsen til en 22 WS, men det er jeg villig til å betale for gunstigere form, bedre oppløsning, og bedre bildekvalitet.

 

AtW

8112583[/snapback]

Er enig med deg der, oppløsningen blir for lav på 22"WS (Og 20" WS). Du får jo faktisk 23"WS med 1920x1200 nå etter det jeg har sett, noe som kun var forbeholdt 24". 1200 i høyden ser jeg på som minimum på en brukbar skjerm. Så jeg hadde lett gått for en 20" (4:3) 1600x1200 med IPS-panel i stedenfor en av disse 22"...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Denne testet skulle kommet for noen måneder siden når jeg kjøpte min 22". :hrm: Og hvorfor testet dere ikke Asus sin 22"?

 

 

Men uansett, jeg gikk for Asus sin når den kom ut. Glad for det :green:

Lenke til kommentar

Her er testet flere for sammenligning:

http://www.behardware.com/articles/647-1/w...-2-to-5-ms.html

 

Litt skuffet over at samsung vant, da det var den jeg egentlig visste mest om på forhånd, god skjerm med masse baklys.

 

Ellers er 22" skjermene billigskjermer først og fremst, det er serlig ett billig CMO TN panel som har vært benyttet. Disse er først og fremst for de som vil ha en stor billig skjerm, med lav Ms verdi.

 

Øyvind:

Ser du på Behardware blir jo Asus kritisert sterkt for dårlig bilde, men den har ihvertfall lite etterslep.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Asus skjermen, så er den litt lyssvak. Men jeg har også en 20" Apple Cinema skjerm, og den er ikke bedre. Den mest lyssterke skjermen jeg har hatt, er litt dyrere Dell skjermer.

 

Det var kanskje litt offtopic, men jeg er godt fornøyd med min Asus skjerm. Fungerer sabla godt til Windows Vista :w00t:

Lenke til kommentar

Riktignok har en 20 FS bare 90% av størrelsen til en 22 WS, men det er jeg villig til å betale for gunstigere form, bedre oppløsning, og bedre bildekvalitet.

 

AtW

 

Gunstigere form? Personlig synes jeg det er perfekt med en widescreen til f.eks. programmering.. Kan ha to vinduer i bredda osv.. :)

Lenke til kommentar

Riktignok har en 20 FS bare 90% av størrelsen til en 22 WS, men det er jeg villig til å betale for gunstigere form, bedre oppløsning, og bedre bildekvalitet.

 

AtW

 

Gunstigere form? Personlig synes jeg det er perfekt med en widescreen til f.eks. programmering.. Kan ha to vinduer i bredda osv.. :)

8118354[/snapback]

 

Jeg scroller adskillig mer opp-ned enn sidelengs, det andre vinduet bruker jeg den andre skjermen til :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt den store greia med widescreen, selv om jeg kan se nytten hvis du ofte jobber med f.eks 2 dokumenter ved siden av hverandre.

 

Når jeg kjøpte meg ny skjerm nå nylig (gikk fra 19" crt til Lg 1928 og er veldig fornøyd med den. Krystallklart bilde og 2 ms responstid er gull. Eneste ankepunktet er at den skulle hatt mulighet for litt høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt den store greia med widescreen, selv om jeg kan se nytten hvis du ofte jobber med f.eks 2 dokumenter ved siden av hverandre.

 

Når jeg kjøpte meg ny skjerm nå nylig (gikk fra 19" crt til Lg 1928 og er veldig fornøyd med den. Krystallklart bilde og 2 ms responstid er gull. Eneste ankepunktet er at den skulle hatt mulighet for litt høyere oppløsning.

8134581[/snapback]

 

Jobber du mye med design og/eller programmering, så er widescreen gull verdt. Spesielt med tanke på designbiten. Sitte med Adobe Photoshop, Illustrator eller InDesign på en liten skjerm er et mareritt. Men som sagt, så er det avhengig av bruken - til mitt bruk så er widescreen et must

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt den store greia med widescreen, selv om jeg kan se nytten hvis du ofte jobber med f.eks 2 dokumenter ved siden av hverandre.

 

Når jeg kjøpte meg ny skjerm nå nylig (gikk fra 19" crt til Lg 1928 og er veldig fornøyd med den. Krystallklart bilde og 2 ms responstid er gull. Eneste ankepunktet er at den skulle hatt mulighet for litt høyere oppløsning.

8134581[/snapback]

 

Jobber du mye med design og/eller programmering, så er widescreen gull verdt. Spesielt med tanke på designbiten. Sitte med Adobe Photoshop, Illustrator eller InDesign på en liten skjerm er et mareritt. Men som sagt, så er det avhengig av bruken - til mitt bruk så er widescreen et must

8134674[/snapback]

 

Nå er gjerne ikke "en liten skjerm" alternativet når du skal kjøpe en ny skjerm, men en FS i samme prisklasse, og dvs en 20-tommer, med skarve 5% mindre oppløsning sideveis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Aalton: 225BW er ekstremt god, men 226BW er enda bedre.

Det er 2ms responstid(vs 5 på 225), 1000:1 i kontrast (700:1 på 225), og en meget bra magicbright funksjon som gir deg 3000:1 i kontrast. Men noe du er nødt til å passe på om du skal gå for 226BW, er om det er A panel eller S panel. Du finner masse info om denne skjermen på denne forumposten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...