Gå til innhold

Intel Core 2 - Musikk Produksjon


Anbefalte innlegg

Hei igjen, hatt mange tråder nå kanskje, men endelig har jeg bestemt meg for å kjøpe en komplett maskin.

 

Satt sammen et AMD oppsett her, syns det virker kraftig nok. Maskinen skal ikke brukes til spill, men tok et ok skjermkort så den har muligheter for det.

 

Valgte en kraftig prosessor fordi jeg kjører en del VSTIER som krever en del CPU bruk.

Noe som burde endres på oppsettet? Skal ikke overstige 8000kr.

 

har også noen spørsmål anngående CPU viften som medfølger prosessoren. Er den ok nok? Tenkte på støy osv, skal ikke klokke denne her i første omgang, men muligens senere ved behov.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43520

Endret av jaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser helt grei ut den, men det lønner seg vel å satse på intel c2d nå om dagene. har ikke så mye peil på lydkort da men kan anbefale creative x-fi serien de kortene er ekstremt gode!

8126866[/snapback]

 

Tja, intel er en del dyrere da? Jeg har sjekke ut, syns det virker litt dyrt i forhold til AMD sine. Tror amd gjør jobben greit.

 

Når det gjelder lydkort tror jeg dette her er mye bedre til lydproduksjon, ved tanke på ms osv, asio drivere ++

 

Men ikke noe peiling på det skjermkortet? Noe å satse på?

Lenke til kommentar
til lydproduksjon er det vel blødende likegyldig hvilket lydkort du kjøper med maskinen, da du mest sannsynlig vil kjøpe noe slikt i tillegg: http://www.digidesign.com/index.cfm?

8127018[/snapback]

 

Hehe morsom du, det der er nok en del dyrere enn hva jeg kommer til å ha råd til med det første. En kamerat av meg har kjøpt seg noe av det digi opplegget, og en mac pro.

 

Jeg holder meg til flstudio7 enda, og venter med protools!

Lenke til kommentar

Skjermkortet er sikkert OK, det positive er at varmlufta går ut bakplata :thumbup: og ikke blir "resirkulert" inne i kabinettet.

Skaffa HIS X1950Pro for 3 måneder siden, kjøleløsninga var hovedgrunnen til at det blei et HIS kort, varmlufta ut bak, ellers er PC'en vannkjølt.

Handler neppe noe til maskina hos Pixmania, selv om det var en vare i HW sin handlekurv derfra, se litt på shop omtaler så ser du grunnen til min skepsis til de..

Lenke til kommentar
Skjermkortet er sikkert OK, det positive er at varmlufta går ut bakplata :thumbup:  og ikke blir "resirkulert" inne i kabinettet.

Skaffa HIS X1950Pro for 3 måneder siden, kjøleløsninga var hovedgrunnen til at det blei et HIS kort, varmlufta ut bak, ellers er PC'en vannkjølt.

Handler neppe noe til maskina hos Pixmania, selv om det var en vare i HW sin handlekurv derfra, se litt på shop omtaler så ser du grunnen til min skepsis til de..

8127129[/snapback]

 

Ja, jeg syns kjøle løsningen på skjermkortet virket bra, en av grunnen til at jeg valgte det. Også syns jeg ikke at prisen var så gal.

 

Skal jo ikke bruke maskinen til spill generelt, men musikk så skjermkortet er ikke det viktigste i kassa.

 

Når det gjelder pixmania, så skal jeg ikke handle noe der i fra, blir amentio tenker jeg.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke skal spille spill overhodet, vil jeg anbefale et skjermkort som er rimeligere og produserer mindre varme.

 

F.eks. DETTE.

 

Det står "512 MB", men skjermkortet har i praksis enten 64 eller 128 MB, og "låner" resten av systemminne ved behov (les: spilling).

 

Likevel, du kan kjøre toskjermsoppsett, som kan være veldig greit under musikkproduksjon, og du får et skjermkort som er lydløst, billig og nesten ikke produserer varme.

Lenke til kommentar
Dersom du ikke skal spille spill overhodet, vil jeg anbefale et skjermkort som er rimeligere og produserer mindre varme.

 

F.eks. DETTE.

 

Det står "512 MB", men skjermkortet har i praksis enten 64 eller 128 MB, og "låner" resten av systemminne ved behov (les: spilling).

 

Likevel, du kan kjøre toskjermsoppsett, som kan være veldig greit under musikkproduksjon, og du får et skjermkort som er lydløst, billig og nesten ikke produserer varme.

8127181[/snapback]

 

Takk for det, men fyrer like greit av med en skjermkort som duger. Har som regel noen kamerater her i helgene, da blir det litt spilling for moro skyld så trenger et kort som jeg kan dra noe av de samme spilene som dem.

 

Orker ikke sitte her å slite med fps drop i kabal :D

Lenke til kommentar
Ser ut som et greit oppsett, men jeg ville ikke hatt Hiper PSU i min maskin. Sats på OCZ eller Enermax, husk at PSU-en er den viktigste komponenten i maskinen din. Jeg hadde også lagt i de ekstra kronene og valgt C2D.

8127218[/snapback]

 

Hvorfor ikke bruke hiper? Jeg har en OCZ psu i denne maskinen jeg sitter på nå. Det er en 450W modstream. Meget fornøyd med denne, men skal selge den her å kjøpe den nye.

 

Men vansklig å få solgt dette her så det er en av grunnene til at jeg ikke har råd til C2D

Lenke til kommentar
Ser ut som et greit oppsett, men jeg ville ikke hatt Hiper PSU i min maskin. Sats på OCZ eller Enermax, husk at PSU-en er den viktigste komponenten i maskinen din. Jeg hadde også lagt i de ekstra kronene og valgt C2D.

8127218[/snapback]

Jeg som trodde Hiper hadde godt rykte på seg!

 

Ang Core 2 Duo - prismessig så ligger AMD så godt an nå, at jeg er ikke så sikker på det som jeg var for en måned siden. Ytelsesmessig så ligger X2 5000-prosessoren stort sett "neck and neck" med en Core 2 E6400. Prismessig kommer man litt under, dersom man tar både hovedkort og CPU i betraktning med AMD.

 

EDIT: jaco - dersom du skal spille litt spill dann og vann, så har du gjort det riktige valget mht. skjermkort! :yes:

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å kjøre intel oppsett denne gangen også, har alltid kjørt intel. Men det kan vel ikke være så utrolig mye forskjell.

 

Jeg har ikke råd til å legge ut flere lapper for å få intel oppsett, så derfor går jeg for AMD. Om jeg ikke får solgt denne pcen med vannkjølinga, som står i signaturen.

 

edit: Er ikke meningen å prøve og selge via forumet, vet det ikke er lov :)

Endret av jaco
Lenke til kommentar

Har jobbet en del overtid denne uken her, så da blir det intel basert system alikevell som dere anbefaller her inne.

 

Går for den minste prosessoren også et gigabyte DS3 kort. Hørt at det klokker greit, ogsiden jeg har vannkjøling fra før av, burde jeg gå langt.

 

Høres det ut som et godt råd?

Lenke til kommentar
Har jobbet en del overtid denne uken her, så da blir det intel basert system alikevell som dere anbefaller her inne.

 

Går for den minste prosessoren også et gigabyte DS3 kort. Hørt at det klokker greit, ogsiden jeg har vannkjøling fra før av, burde jeg gå langt.

 

Høres det ut som et godt råd?

8156035[/snapback]

Core 2 E4300 klokker veldig godt. Det er et veldig godt valg.

Lenke til kommentar
Har jobbet en del overtid denne uken her, så da blir det intel basert system alikevell som dere anbefaller her inne.

 

Går for den minste prosessoren også et gigabyte DS3 kort. Hørt at det klokker greit, ogsiden jeg har vannkjøling fra før av, burde jeg gå langt.

 

Høres det ut som et godt råd?

8156035[/snapback]

Core 2 E4300 klokker veldig godt. Det er et veldig godt valg.

8176403[/snapback]

 

Det høres bra ut. Men om jeg legger til noen kroner også velger den på 2ghz, klokker den også godt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...