Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke gå tilbake fra vista til xp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem! Jeg innstalerte vista home premium (lovlig med lisens)

men synes det er så få litt eldre spill og programmer som fungerer med vista, at jeg tenkte å gå tilbake til xp igjen.

 

så jeg gikk inn i bios, satte cdrom som boot nr1, trykker en tast for å starte fra cd-rom, så kommer jeg så langt at det står: finner ingen harddiskstasjoner på maskinen. Dette var ikke noe problem første gang jeg innstalerte xp, når jeg ikke hadde vista, da fant jeg begge diskene med engang.

Det skal ikke være nødvendig med diskett med sata drivere på dette hovedkortet, og forresten har jeg ingen diskettstasjon heller. :(

jeg har også prøvd å starte xp cden i vista, men da er det ikke mulig å trykke på feltet "innstaler windows xp"!

 

Noen som kan hjelpe?

 

 

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar deg råd, kan du kjøpe deg en ny harddisk og installere XP på den.

På den måten kan du ha både XP og Vista. Det skal bare være å velge hvilket OS du vil bruke når du starter maskinen.

 

Hvis ikke kan du jo alltids prøve å sette i CD en, og restarte maskinen, så skal du få opp spørsmål om du vil installere Windows elelr starte OSet som allerede ligger på disken.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hvis du tar deg råd, kan du kjøpe deg en ny harddisk og installere XP på den.

På den måten kan du ha både XP og Vista. Det skal bare være å velge hvilket OS du vil bruke når du starter maskinen.

 

Hvis ikke kan du jo alltids prøve å sette i CD en, og restarte maskinen, så skal du få opp spørsmål om du vil installere Windows elelr starte OSet som allerede ligger på disken.

8108974[/snapback]

 

Har fremdeles dette problemet, de to alternativene dere kommer med gidder jeg ikke å prøve engang, det virker ikke som om dere forstår problemet?

jeg får ikke til å formatere, fordi jeg aldri kommer så langt i innstalasjonen, jeg kommer dit det står: finner ingen harddiskstasjoner på datamaskinen... blablabla.

så må jeg starte på nytt igjen..

 

noen som vet hva jeg må gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...