Gå til innhold

Hvor blir det a rææva mi? O_O


Anbefalte innlegg

Hei!

 

hehe, litt dumt, men, jaja..

Jeg får høre av jentene i klassa at jeg er blitt så tynn, at jeg mister rææva mi :cry:

Jeg trener veldig mye, men må det for å holde meg i form ;)

har 7 fotball treninger i uka, og 2 gym timer + 1-2 kamper.

Jeg er 15år(fylte nesten akkurat), spiser normalt 1brødskive til frokost, 2 på skolen, middag. Har hørt at detta er veien man øker forbrenninga mye.

Men erdet mulig å forstyrre forbrenninga, uten at jeg spiser mindre, trenger mat, vuttu :p og kanskje ikke mister resten av den rææva som er igjen :p

 

 

-Bakka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm..

Jeg er jo bare 15. Men pleier en 15åring å spise så veldig mye mer a?

8102205[/snapback]

 

Jo oftere du spiser, jo høyere forbrenning. Prøv å spise hver tredje time, ca 6 ganger til dagen.

 

(Når kroppen får mat ofte, innstiller den seg på å forbrenne mye, men hvis du spiser så ekstremt lite og sjelden som du gjør, setter den seg i "sparemodus" (Hvis jeg er helt på viddene, ber jeg om å bli rettet ;) )

 

Dessuten forbrenner du helt sikkert mer enn du tar opp, spesielt siden du trener en del. Det sier seg selv at hvis du tar opp mindre en du bruker, vil du naturligvis gå ned i vekt.

 

edit: Hvor mye veier du forresten?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Hmm..

Jeg er jo bare 15. Men pleier en 15åring å spise så veldig mye mer a?

8102205[/snapback]

Jo oftere du spiser, jo høyere forbrenning. Prøv å spise hver tredje time, ca 6 ganger til dagen.

8102408[/snapback]

 

Det der er en myte. Han kan gjerne spise med så store mellomrom han gjør, så lenge han spiser nok (mer).

 

EDIT: http://www.treningsforum.no/article.php?id=165

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
Hmm..

Jeg er jo bare 15. Men pleier en 15åring å spise så veldig mye mer a?

8102205[/snapback]

Jeg gjorde ivertfal det da jeg var 15 (er 16 nå). Spiser 6 måltider hver dag hver 2-3 time og mye mat :love:

 

3 brødskiver og middag er ALT for lite.

 

Det der er en myte. Han kan gjerne spise med så store mellomrom han gjør, så lenge han spiser nok (mer).

8103253[/snapback]

Er jo fanken meg umulig å få nok energi gjennom dagen gjennom 3 måltider selv om hvor mye man spiser. På bulk spiser jeg mye hver 3 time og hvis det går lengere tid blir jeg fort sulten. På deff spiser jeg mindere, men like ofte og blir ikke sulten hvis jeg følger tidene strict.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Kjør en firedobling av det du spiser nå, + få inn så mye proteiner og sunne fettsorter du kan i kosten din. Karbohydrater er og viktig. Da spiser du middels mye. Etterhvert kan du trappe opp mer.

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du klarer å leve på det greiene der engang jeg.

 

Masse mat er jo nøkkelen til å være sunn i sinn og sjel også.

Eksempelvis er lunsjen min i kantina på skolen helt essensiell for resten av dagen, både humørmessig, læremessig osv osv osv ut i evigheten.

 

Er kjekt å spise hvis man skal trene også.. trenger jo energi for å utføre arbeid!

 

Så lenge du spiser riktig til en viss grad (det er ikke så fryktelig vanskelig egentlig) er det null stress å spise mye, ofte. Hvis du trener mye er det kanskje naturlig å være sulten ofte også?

Lenke til kommentar

3 brødskiver ? Er jo mindre enn det jeg spiser i løpet av en lunch. Det går ca 1/2 brød + frokost i løpet av 1/2 dag. Etter det er det middag, ettermiddagsmat og kvelds, i tillegg til shake i forb. med trening. Jeg synes det høres ut som om du spiser waaay for lite. Jeg spiste enormt mye mer enn det der når jeg var 15, dog er jeg 175. ~75kg synes du er meget lett hvis du er i god form, du veier like mye som brodern (Han er også 175) og jeg synes han er skikkelig tynn.

Lenke til kommentar

Som de andre sier, spis mer ! Det høres nesten ut som om du prøver å sulte deg så lite du spiser.

 

Om du vil få litt bedre lår og rumpe kan du muligens også legge inn noen enkle styrkeøvelser for bena i programmet ditt, men det virker som at du trener såpass hardt at det ikke er lett å få tid til dette :p

Lenke til kommentar

Som de andre sier, spis mer ! Det høres nesten ut som om du prøver å sulte deg så lite du spiser.

 

 

hehe..

Jeg prøver ikke å sulte ihjæl, og jeg gjør det heller ikke ;)

Men, for se om jeg heller tar og spiser 2 brødskiver etter skolen :) så vill det bli øka til 5brødskiver og middag :p

Lenke til kommentar

Som de andre sier, spis mer ! Det høres nesten ut som om du prøver å sulte deg så lite du spiser.

 

 

hehe..

Jeg prøver ikke å sulte ihjæl, og jeg gjør det heller ikke ;)

Men, for se om jeg heller tar og spiser 2 brødskiver etter skolen :) så vill det bli øka til 5brødskiver og middag :p

8106979[/snapback]

 

Hvorfor skal du på død og liv eksludere kveldsmaten?

Lenke til kommentar
Har samme problemet, har verken lår eller ræv igjen etter militæret og kyssesyka  :(

8104044[/snapback]

Noe sier meg at det er litt mer igjen av dine kroppsdeler enn hans :D

8104640[/snapback]

hehe, jeg sier nja. Gått ned 10kg alt i alt. Men regner med at det meste er raskt tilbake, hvertfall god fettet. Å mye sitter vel i hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...