Gå til innhold

Kan dere se over om dette ser greit ut? :)


Anbefalte innlegg

Tenkte på å kjøpe en ny PC, før var jeg veldig inni hva som var inn å ikke :) Men nå har jeg vært ute av gamet en stund. å har prøvd å lest meg til hva som er tingen for tiden. Så har igrunn funnet meg 2 alternativer.

 

Gainward 7950 GT

NorthQ 400W Psu

Asus P5N-SLI

PC5300 Twin-mos DDR2 2GB Ram

Samsung Spin Point 320gb 16mb cache S-Ata

Apevia X-Infinity, Sort med Vindu, 2x80 mm Blå LED-Vifter (Uten Strømforsyning)

Intel E6300 Core duo.

 

Iom at jeg personlig liker AMD bedre. Så har jeg funnet fram ett likt alternativ, med med en A64 X2 4400+ 2.3ghz og NF 570 HK. koster ca det samme.

 

Hva vil være det beste? Å vil dette passe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware sin test av CPU-er i mellomklasse gir resultatene om hvilken som er best. X2 4400+ er ikke med, men man må regne med at den ligger litt over X2 4200+.

 

Og hvilken som er best, avhenger av hva du skal bruke maskina til. Dvs. på spill er E6300 klart bedre enn X2 4400+. På mye av det andre varierer det ikke så mye. Men så kommer E6300 sin klokkevillighet inn, og du har egentlig kjøpt deg en E6600.

 

Denne testen i AnandTech kan også være verdt å lese.

 

Jeg ville ikke ha kjøpt det TwinMos minne, velg heller GeIL eller Crucial, som begge har PC25300 (667Mhz) minne i prissjiktet 1100 - 1300 for 2 GB sett (2*1 GB). Da har du noe klokkepotensiale i minne.

 

HK du har valgt er også et brukbart kort til å klokke med.

Lenke til kommentar

Det er da Corsair som har Value Serien. Men må/skal du kjøpe på Komplett, her er mine alternativer.

 

Corsair TWIN2X 5400 DDR2 CL4. Dyrest, 1579, men med bra timing.

Crucial DDR2 PC5300 CL5. Rimeligere, men noe slappere timings.

 

Har selv både og erfaring med TwinMos, et gammelt sett med to 256 MB brikker DDR var produsert med BH5 chip (tror det var det som var navnet). Klokket bra. Senere brikker har vært et sorgens kapittel.

 

Etter det har jeg konsekvent brukt Geil, Corsair og Crucial (ikke Value, alltid litt dyrere). Og særlig Crucial har et godt rykte. Men ønsker man ikke framtidig klokking da fungerer hva som helts som er stabilt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

skjermkortet ditt er vell dyrt synest jeg, yter ca som et 1900gt, til 1150,- eller et 1950 gt. eventuellt sett meg rundt etter et 8800gts på kampanje til 300,- mere

 

 

psu vil jeg annbefale en hiper 530W eventuellt en 480W som jeg har selv, er i ca samme prisklasse som de andre over men har bra med Watt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...