Gå til innhold

Kirkebildene vender tilbake


Anbefalte innlegg

Jepp, man får vel feire 1års-jubileet (stor feiring, må vite!) med kirkebilder. Ett av dem vedlagt i denne posten. Allerede før jeg trykket på utløseren hadde jeg tegnefilm og spill i tankene, og har naturlig nok forsterket det i etterbehandlingen. Nei, det ser ikke realistisk ut, men det var aldri poenget.

Før noen nevner det, jeg har faktisk ikke byttet ut himmelen, tro det eller ei. Og skjevt skal det være. Man er da ikke profesjonell bolig-fotograf. :p

post-57260-1173240355_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinduene syns jeg absolutt ikke bør endres, da jeg sitter med en barnebok her, med et liknende bilde, og der er vinduene også slik, litt mystisk.

 

Jeg skulle gjerne sett litt mer av forgrunnen og litt mer av treet. Den halo'n du har mangler på høyre hustak, og ble litt rart da... Himmelen kunne også vært mindre blå... og litt mørkere....ellers et knallgodt bilde, eller er vel kanskje mer redigeringen, får vi se uten den effekten du har?

Lenke til kommentar

Takktakk for konstruktive kommentarer:)

 

Litt småtteri:

Den haloen over taket til venstre er helt naturlig, har ikke rørt det i det hele tatt. Alle tror at himmelen er tatt fra noe annet, men den var faktisk sånn. Har bare justert kontraster.

Det ante meg at vinduene ikke gikk rett hjem hos alle, siden det er lagd for å være kunstig.

 

Hvordan fikk man det til? Justere curves separat for de forskjellige elementene, "male med lys" (google paint with light, og det er haugevis av info), og litt streit fargejustering. Det er også lagd 2 bilder fra samme raw-fil, en mørkere for å få alle detaljer i himmelen tydelige nok.

 

Ellers ble bildet tatt midt på lyse dagen. :)

 

For de interesserte legger jeg ved en annen versjon som jeg selv liker like godt som denne, samt en urørt versjon, kun justert i raw med tanke på forgrunnen.

post-57260-1173453155_thumb.jpg

post-57260-1173453301_thumb.jpg

Endret av riktig
Lenke til kommentar

Det er alltid en glede å se bildene dine !

Det første som slo meg med dette bildet var himmelen. Den er unaturlig, noe som sikkert kan fungere i tegneserier. Allikevel blir den for utvisket.

Det andre er at du kunne ha klonet inn gitteret i det store vinduet til venstre.

Det burde sikkert vært der hvis kommunen hadde holdt bygget vedlike.

Altså kan du bli underbetalt kommunearbeider ?!

Lenke til kommentar
Allikevel blir den for utvisket.

8116636[/snapback]

Åkæi :ermm: Mindre utvisket himmel har jeg sjelden sett, men det er meg. Mulig jeg ikke skjønte setningen helt...

 

Jeg er så underbetalt at jeg må betale for å jobbe, så andre kan få ta seg av kommunejobben.

Lenke til kommentar
Allikevel blir den for utvisket.

8116636[/snapback]

Åkæi :ermm: Mindre utvisket himmel har jeg sjelden sett, men det er meg. Mulig jeg ikke skjønte setningen helt...

 

Jeg er så underbetalt at jeg må betale for å jobbe, så andre kan få ta seg av kommunejobben.

8117036[/snapback]

Når jeg ser nøyere etter er originalen også "utvasket" naturlig, dvs. at stratocumulusen ligger i to høyder med et nedre lag som er svakt utvisket , eller udefinerte kanter. Så du har rett, en skal ikke tukle med naturen, eller arkitekturen for den saks skyld. Og jeg er heller ikke for at rette linjer er det eneste salige. Så fra tidlige "usaklige" kritikk til deg, skal du selvfølgelig ha ros for det fine bildet, og at du ville ha det slik du valgte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...