Gå til innhold

GeForce 8800 GTS 320 MB Overklokking


Anbefalte innlegg

Sånn som det ser ut som på papiret er alle versjoner av 8800 GTS 320MB utstyrt med samme kjøler og samme specs. Det er derimot en 400kr å spare i prisen mellom de forskjellige produsentene.

 

Er det noen som har formeninger om det er noen forskjeller på kortene når det gjelder å overklokke dem? (vi ser bort i fra msi OC edition som er ferdigklokket til 1700MHz)

 

Hvis ikke vil jeg selvfølgelig gå for et XFX kort, i og med at disse er rimligst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et xfx 8800 kort.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331407

driver så vidt å klokker det litt nå, men trenger nytt kabinett for å få litt mer luft rundt det. er på 600/920 nå(org 580/900)

 

men det ser ut som det er en del mer å gå på for akkurat dette kortet.

 

http://www.legitreviews.com/article/459/10/

 

her er noen flere 8800 tester

http://www.guru3d.com/article/Videocards/416/

 

OC av 8800 serien

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1060

 

Ja, litt lesestoff til å begynne med der... :D

Lenke til kommentar
Tror det er rimelig trygt å gå for et XFX kort, de pleier å klokke bra ;)

8100757[/snapback]

 

Men de har en dårlig bundle :(

 

Pluss de aller fleste pleier å klokke sånn ca. like bra. XFX er på ingen måte bedre enn de andre produsentene her. De har standard kjerne, standard minne og standard kjøler.

 

Var jeg deg ville jeg bara valgt det som var billigst, kanskje helst Asus eller PoV (mine favoritter, pga. bundle)

 

PS: Bundle= fellesfortegnelse for det som følger med skjermkortet

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

På min xfx xxx utgave var det med det vanlige driver cd, div overganger dvi til vga , en hd komponent 'dings' (perfekt for min samsung 40m61 lcd) ,en s video kabel, og full versjon av Ghost Recon: Advanced Warfighter. En helt grei pakke det synes jeg. Et pluss er kanskje den doble livstidsgaranti på kortet.

 

Kjørte en stab test i ati tool i sted og da fikk jeg 625 på core og 1025 på mem.(org er 580/900)

Gleder meg til jeg får lian li kabinettet med litt med lufting en det jeg har nå.. :D

Lenke til kommentar

jeg har 500/1600 originalt.. kjører nå fint 580/1800..

sparte nå 6-700kr fra å ha dette 500/1600 til 2695,- enn det noe dyrere 580/1800 til 3395,- har jo samme greiene nå hehe. blir ikke varmt heller. spillte bf2142 i over to timer, og den var langt under 60c.. rundt 56c mener jeg å huske, etter jeg var ferdig å spille.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Rambo, hva slags kabinett har du?? Jeg fikk borti 80 grader på stress testen i ati tools , hot hot hot, hehe..regner med at jeg bytter ut dragon tårnet mitt med et

lian li v3 kabinett snart for å få litt bedre luftkjøling av komponentene.

 

Og ja la oss bruke ordet 'vanlig' :thumbup:

Lenke til kommentar
Før du kjøper deg vann kjøling les dette !

Hvordan lage en server i Counter Strike 1.6, Condition Zero og Source =)

Har du problemer med å klokke et Asus 680i SLI hovedkort ta en titt her !

8103420[/snapback]

whatever.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Folk som må irritere seg over velbrukte og vanlige gloser som "vanilla" og som må kommentere det uten å se seg selv i speilet, irriterer meg grønn. :sick:

 

1. Det heter "vannkjøling" - skal ikke være orddeling der.

 

2. Man lager ikke en server i Counter Strike, man setter opp en ved hjelp av tilgjengelig software.

 

3. Spør du et spørsmål eller roper du ut en oppfordring, når det gjelder overklokking av et Asus 68oi SLI hovedkort? Og si meg, er det hovedkortet eller prosessoren du overklokker? Uansett skal det ikke være mellomrom mellom siste bokstav i siste ordet og tegnet som avslutter setningen. Jeg tenker på det som kommer før utropstegnet ditt ja.

 

Kan du, så kan jeg. :mad:

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Rambo, hva slags kabinett har du?? Jeg fikk borti 80 grader på stress testen i ati tools , hot hot hot, hehe..regner med at jeg bytter ut dragon tårnet mitt med et

lian li v3 kabinett snart for å få litt bedre luftkjøling av komponentene.

 

Og ja la oss bruke ordet 'vanlig' :thumbup:

8103527[/snapback]

Jeg har ett Thermaltake kabinett. LINK:

http://

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710951

Alle vifter(3stk) er justerbare fra framsiden :)

Lenke til kommentar
Før du kjøper deg vann kjøling les dette !

Hvordan lage en server i Counter Strike 1.6, Condition Zero og Source =)

Har du problemer med å klokke et Asus 680i SLI hovedkort ta en titt her !

8103420[/snapback]

whatever.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Folk som må irritere seg over velbrukte og vanlige gloser som "vanilla" og som må kommentere det uten å se seg selv i speilet, irriterer meg grønn. :sick:

 

1. Det heter "vannkjøling" - skal ikke være orddeling der.

 

2. Man lager ikke en server i Counter Strike, man setter opp en ved hjelp av tilgjengelig software.

 

3. Spør du et spørsmål eller roper du ut en oppfordring, når det gjelder overklokking av et Asus 68oi SLI hovedkort? Og si meg, er det hovedkortet eller prosessoren du overklokker? Uansett skal det ikke være mellomrom mellom siste bokstav i siste ordet og tegnet som avslutter setningen. Jeg tenker på det som kommer før utropstegnet ditt ja.

 

Kan du, så kan jeg. :mad:

8103760[/snapback]

 

Stått opp på feil fot eller? :!:

 

Han spurte jo bare hvorfor folk bruker vanilla, som egentlig ikke er helt tiktig. Han irriterte seg heller ikke.

 

Punkt 1: Jeg er jeg enig med her, men jeg bryr meg ikke. Om han har EN feil der, trenger ikke du eller andre pirke på det, eller slenge dritt pga. det. Jeg er sikker på at du har gjort mange, lignende feil gjennom tidene.

 

Punkt 2: Snakk om å være pirkete. Det er vel det samme om du sier lage server eller sette opp en server? Hvorfor bryr du deg i det hele tatt? Jeg var for en liten tid med i ett serverhostingselskap, og gjett hva, vi brukte både lage server og sette opp server når vi lagde/satt opp servere for kunder.

 

Punkt 3: JA man overklokker hovedkortet når man klokker, og ikke bare CPU. Hadde du kunnet noe på dette området, hadde du nok visst om det og. Han prøver forresten bare å hjelpe andre her, og man kan formulere det slik som han har gjort det i signaturen sin.

 

 

Så vennligst ikke begynn med personangrep her, pga. han lurte på hvorfor folk, ikke bare du hadde begynt å si vanilla i stedet for vanlig. De to ordene har jo egentlig ingenting med hverandre å gjøre. Jeg syntes også, som The Ghost at dette er irriterende, akkurat som de som bruker hvem/hvordan i stedet for hvilket.

 

I tillegg så har du quotet feil ;) Du har bare quotet signaturen hans, mens du skulle tatt med at han lurte på hvorfor folk brukte vanilla, i stedet for vanlig.

Lenke til kommentar

Den kjøleren på 8800 kortene er veldig god ;) på 60% er den stille og kjøler veldig bra. Jeg tror du vil tjene lite på å sette på VF-900. Tror du vil få en kjøler som ikke kjøler bedre, og kanskje faktisk kjøler dårligere.

 

I tillegg tror jeg ikke den passer på 8800 kortene, pga. kjernen på de er så stor, at festehullene er langt ute, utenfor det maksimale man kan feste på VF900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...