Gå til innhold

får ikke åpnet azureus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har hatt det samme problemet flere ganger. min løsning ble å kvitte meg med hele greia, og ta i bruk rtorrent. det er en tekstbasert torrentklient, dvs den kjører bare i terminal. litt høyere terskel for å ta i bruk, men du verden så mye mindre systemressurser den bruker, for ikke å snakke om at den kjører problemfritt og oppfører seg nydelig. anbefales.

 

beklager at jeg ikke kunne komme med noe mer løsningsorientert.....

Lenke til kommentar
du kan jo prøve å starte den fra komandolinja og se hva som kommer av meldinger.

 

Sjekk også at det peker til riktig sted for java i selve azureus-scriptet.

8105461[/snapback]

Prøvde å starte fra terminalen og det er tydelig et problem med java. Jeg er newbie når det kommer til linux, jeg burde kanskje nevnt det tidligere, så vet ikke om jeg klarer å kontrollere at azureus peker til riktig sted for azureus.

 

Det med å starte fra terminalen var jo et riktig lurt triks for å se hva feilen kan være.. ja så newbie er jeg faktisk :blush:

Lenke til kommentar
hvis du ser etter å bytte torrent klient så ta en kikk på ktorrent. Veldig enkelt og bruke, kan sammenlignes med utorrent på noen måter...

8099286[/snapback]

ktorrent var jo faktisk ganske genialt. kult at man kan søke på mange av de mest kjente torrent sidene også :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ønsker å slite med azureus i java når det finnes gode alternative BT-klienter. ktorrent, som allerede er nevnt, passer bra for de med kdelibs (KDE). Hvis man gjerne vil holde seg til gtk2 (GNOME) er kanskje deluge-torrent verdt en titt (skrevet i python). Det er mange å velge blant.

Endret av kommers
Lenke til kommentar
du kan jo prøve å starte den fra komandolinja og se hva som kommer av meldinger.

 

Sjekk også at det peker til riktig sted for java i selve azureus-scriptet.

8105461[/snapback]

Prøvde å starte fra terminalen og det er tydelig et problem med java. Jeg er newbie når det kommer til linux, jeg burde kanskje nevnt det tidligere, så vet ikke om jeg klarer å kontrollere at azureus peker til riktig sted for azureus.

 

Det med å starte fra terminalen var jo et riktig lurt triks for å se hva feilen kan være.. ja så newbie er jeg faktisk :blush:

8116677[/snapback]

 

Sitter ikke på linux nå, men skal poste løsning til deg her. Det er ikke værre enn at filen azureus (som er programmet du kjører) er en tekstfil som må inneholde riktig path til hvor java ligger. Denne pathen ligger ganske langt oppe i fila. Er lett synlig og godt kommentert. backup orginalen (cp azureus azureus.old) og se om du finner ut av det. Hvis ikke skla jeg se hva jeg kan få postet i kveld.

 

 

Kommers: personlig sliter jeg mindere med Azureus enn jeg har gjort med en del andre klienter og den har en del funksjonalitet som heg ikke har funnet i andre klienter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...