ze5400 Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Trenger å kalle en void som ligger lavere i koden. Noe slikt: void1() { void2(); } void2() { void1(); } int main() { void2(); } Kan det gjøres? Eller må jeg slå sammen void1 og 2 til en ? Mvh; ze5400 Endret 13. mars 2007 av ze5400
Giddion Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Trenger å kalle en void som ligger lavere i koden. Noe slikt: void1() { void2(); } void2() { void1(); } int main() { void2(); } Kan det gjøres? Eller må jeg slå sammen void1 og 2 til en ? Mvh; haXXa 8088345[/snapback] Det er ikke noe problem du må legge til en deklarering av void2() så koden skal se noe slikt ut void void2(); //denne må legges til void void1() { void2(); } void void2() { void1(); } int main() { void2(); } ps. Jeg har også lagt til void som retur verdi.
ze5400 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 Takk! Det redda meg Jeg sjønner faktisk hvorfor også ^^, var jo ganske logisk egentlig, nå som du sa løsninga
Jaffe Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Det er lurt å ha funksjonsdefinisjoner for alle funksjoner øverst i koden (eller lignende). Det gjør det også lettere å se hvilke funksjoner som er i koden. Gjelder selvsagt ikke hvis du har store prosjekter; da legger du jo funksjonsdefinisjonene i header-filer.
Peter Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Det er lurt å ha funksjonsdefinisjoner for alle funksjoner øverst i koden (eller lignende). Det gjør det også lettere å se hvilke funksjoner som er i koden. Gjelder selvsagt ikke hvis du har store prosjekter; da legger du jo funksjonsdefinisjonene i header-filer. 8089875[/snapback] Legger dem vel helst i headerfilen med passende GOD dokumentasjon.
Dead_Rabbit Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Evt. funksjonsdeklarasjoner. Er jo nettopp funksjonsdefinisjoner han har. Funksjons- og klassedeklarasjoner legges i headerfiler, mens funksjons- og klasseimplementasjoner legges i kildefiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå