Gå til innhold

Nikon og Canon-forhandlere i Bergen?


Anbefalte innlegg

Har flyttet fra Stavanger til ikke akkurat verdens navle og kan ikke lenger nyte godt av Stavanger Foto for ta-og-føle-på opplevelser... :-(

 

Skal imidlertid til Bergen et par dager og lurte på om noen kan anbefale et par gode butikker som har D200, D80, 30D og 400D i hyllene for en nærmere titt? Evt separat Nikon og Canon forhandler?

 

Takker for gode tips! :-)

 

Mvh

Endre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fotovideo  (tidl. Ur og Foto. ) i Nygaten. God kompetanse og service.

 

mvh Reidar

8086795[/snapback]

 

Japp, uten tvil beste fotosjappa i Bergen. Hils Otto fra meg. :)

 

På andreplass er vel japan Photo, som sist jeg sjekket lå oppe ved teateret (men som sikkert har flyttet nå).

Lenke til kommentar

De har bare flyttet like over gaten.

8087501[/snapback]

 

Arghh, we have invested 2,2 million Nok in a complete new, 4x larger shop (and by far the biggest photo shop in Bergen) and carry all pro equippment from D2Xs over 1DsMarkII over the complete L-lens assortment, Leica etc stuff and you say "bare flyttet like over gaten"?

 

shame on you ;-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
Arghh, we have invested 2,2 million Nok in a complete new, 4x larger shop (and by far the biggest photo shop in Bergen) and carry all pro equippment from D2Xs over 1DsMarkII over the complete L-lens assortment, Leica etc stuff and you say "bare flyttet like over gaten"?

Hvordan ligger dere an med tanke på etablering i Tromsø da? ;o)
Lenke til kommentar

Sorry, I did not want to make it a Japan Photo advertising here and be off topic. So just the two answers and then back to the topic...

 

Tromsø: We have three very qualified "japanese" in Trondheim who sit on packed suitcase and would like to go and kick-start a shop up there, but we are currently busy with two new locations much further south than Tromsø. Sorry, no shop there soon... we can`t get the picture transport organized in a satisfying way...

 

Leica: We have just signed with Lars Farnes and the first models that are currently up in the shelf is D-Lux3, Digilux3, V-Lux1 and M8 (waiting for more supply) Farnes/Leica are giving additional training to our crew soon and then we will carry much more Leica stuff in local stock. Everything can be ordered today already.

 

Thanks for asking and now back to the topic ;-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
Tromsø: We have three very qualified "japanese" in Trondheim who sit on packed suitcase and would like to go and kick-start a shop up there, but we are currently busy with two new locations much further south than Tromsø. Sorry, no shop there soon... we can`t get the picture transport organized in a satisfying way...

Virkelig synd... Nå har en av de "gamle" har måtte legge inn årene (Landbakks Foto), trolig først og fremst av samme grunn som Lømorks Foto i Oslo, så nå er det bare én bra butikk og et lite knippe dårlige igjen. For å si det sånn - jeg tror virkelig det ville bli et bra marked for dere her... Selv om dere ikke ville kunne garantere gode tider på bildene som blir fremstilt i Tyskland, vil nok innbyggerne her være tilfreds med muligheten. Hvis det bare er dét som holder dere igjen, mener jeg...
Lenke til kommentar

Men, jeg skulle inn på den Japan Photo butikken i bergen som dere snakket om, men der kunne de ikke kalibrere Tamron 28-75 objektivet mitt som er en smule bakfokusert. Dette syntes jeg var litt drøyt, da det er en svær fotobutikk, og en av de ikke så veeeldig mange i Bergen.

Lenke til kommentar
Men, jeg skulle inn på den Japan Photo butikken i bergen som dere snakket om, men der kunne de ikke kalibrere Tamron 28-75 objektivet mitt som er en smule bakfokusert. Dette syntes jeg var litt drøyt, da det er en svær fotobutikk, og en av de ikke så veeeldig mange i Bergen.

Må ikke objektivet inn til serviceverksted for det da? Tror ikke de vanlige fotobutikkene (heller ikke de store) har utstyr for det...
Lenke til kommentar
Men, jeg skulle inn på den Japan Photo butikken i bergen som dere snakket om, men der kunne de ikke kalibrere Tamron 28-75 objektivet mitt som er en smule bakfokusert. Dette syntes jeg var litt drøyt, da det er en svær fotobutikk, og en av de ikke så veeeldig mange i Bergen.

8092310[/snapback]

 

 

Hei Litejk,

 

we are happy about all critics we get but this time we are innocent :innocent:

 

Here you have the comment from Scandiafilm, Norges importør for Tamron:

 

 

Hei Stephan,

 

Det er ingen butikker som kan utføre dette !

Objektivet må leveres inn til merkeverksted for å få dette utført.

Merkeverkstedet for Tamron i Norge er Kamerateknikk AS i Oslo:

www.kamerateknikk.no

 

Med vennlig hilsen / Best regards.

for Tom

Frode

 

Scandiafilm as

Bernt Ankers vei 1

N-2010 Strømmen

Phone: + 47 63890580

Fax: + 47 63890581

[email protected]

www.scandiafilm.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...