Gå til innhold

Hvilken: FS Amilo Pro V3505 vs. HP Compaq nx7400

Anbefalte innlegg

Skrevet

FS Amilo Pro V3505 vs. HP Compaq nx7400

Skal ha en ny bærbar til maks 10 000.- og har funnet de to over på komplett. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal velge. Hva er viktigst å tenke på? Maskinen skal ikke brukes til spilling, bare vanlig bruk.

Eller er det andre maskiner som er bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FS Amilo Pro V3505 vs. HP Compaq nx7400

Skal ha en ny bærbar til maks 10 000.- og har funnet de to over på komplett. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal velge. Hva er viktigst å tenke på? Maskinen skal ikke brukes til spilling, bare vanlig bruk.

Eller er det andre maskiner som er bedre?

8083496[/snapback]

Til ditt bruk så hadde jeg heller kjøpt ukens tilbud fra Komplett og spart en god sum da denne vil dekke de samme behov som dine egne forslag.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330108&cks=WYO

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som vet hvordan støynivået er på Toshibaen egentlig? Hvis det er noe støy, går vel dette utover trådstarters bruksområde siden han påpekte at dette var viktig. Det er vel noen her som har kjøpt denne i det siste og har erfaringer.

Skrevet

Da har jeg bestilt begge to. Så sender jeg tilbake den jeg ikke vil ha.

Hvorfor tenkte jeg ikke på det før. Andre som har gjort det?

Skrevet

8448129[/snapback]

Vell, du vil måtte betale returportoen på produktet du returnerer og du vil ikke få dekke hele fraktkostnaden til deg.

Du må også huske på at det du gjør belaster webshoppen økonomisk som de må ta igjen andre steder (da enten ved hjelp av høyere priser eller dårligere support). Webshoppen må refundere deler av portoen ut til deg, samt de må selge laptopen du sender inn igjen som demovare.

Skrevet
Hvordan er Turion cpuen i forhold til Core 2 Duo?

8449190[/snapback]

Jeg vil anta svakere, men jeg skal ikke banne på det. Kan ikke si annet enn at maskinen funker gull her, selv om jeg har en versjon med litt dårligere CPU, men mer RAM og disk.

Skrevet
Noen som vet hvordan støynivået er på Toshibaen egentlig? Hvis det er noe støy, går vel dette utover trådstarters bruksområde siden han påpekte at dette var viktig. Det er vel noen her som har kjøpt denne i det siste og har erfaringer.

8442161[/snapback]

Jeg er utrolig fornøyd med det lave støynivået! Vil si vifta kun har en hastighet som den går på hele tia og man må nærmest legge hodet inntil vifteuttaket for å i det hele tatt høre den. Ellers har maskina veldig god byggekvalitet, veldig god spillytelse og den jobber ufattelig raskt og effektivt. Innstaller f. eks 2 spill på en gang ved hjelp av Core Duo teknologien. Skjermen er også veldig god. Veldig fin kontrast(er sånn derre blank skjerm). Se HD 1080p på denne maskina er en drøm. :D

Skrevet

8448129[/snapback]

Vell, du vil måtte betale returportoen på produktet du returnerer og du vil ikke få dekke hele fraktkostnaden til deg.

Du må også huske på at det du gjør belaster webshoppen økonomisk som de må ta igjen andre steder (da enten ved hjelp av høyere priser eller dårligere support). Webshoppen må refundere deler av portoen ut til deg, samt de må selge laptopen du sender inn igjen som demovare.

8449068[/snapback]

Jeg ser hva du mener. Men når man ikke får svar fra webshopen på støynivå, tilkoblingsmuligheter, mulighet for å installere ekstra RAM uten å måtte bryte garantien osv. så vil jeg likevel forsvare det.

En kostnad er det naturligvis for meg også, men har ikke tenkt til å sitte på en bærbar i 3+ år som bråker.

Skrevet (endret)

8448129[/snapback]

8449068[/snapback]

Jeg ser hva du mener. Men når man ikke får svar fra webshopen på støynivå, tilkoblingsmuligheter, mulighet for å installere ekstra RAM uten å måtte bryte garantien osv. så vil jeg likevel forsvare det.

En kostnad er det naturligvis for meg også, men har ikke tenkt til å sitte på en bærbar i 3+ år som bråker.

8450395[/snapback]

Les reviews, eller stikk i en butikk som selger slikt? Er en grunn til at webshopper er billigere enn vanlige butikker, nemlig det at de slipper å ha masse produkter ute på visning.... Jeg kan ikke se annet enn at du kan forsvare å gå å kjøpe maskinen din hos Elkjøp/Expert, ikke forsvare at du misbruker angreretten. Angreretten kom for å sikre at ingen prøvde å lure på deg noe helt annet enn du fikk. Siden det ofte er vanskelig å beskrive ting over telefon eller ved hjelp av et bilde i en reklameblekke, evnt .... det er veldig lett å manipulere produktet til å bli noe helt annet enn det som det egentlig er uten å lyve.

Installere ekstra ram uten å bryte garanti.... svaret der er, du vil per def som regel bryte garantien, men dersom du kan sette maskinen tilbake til den stand den ble kjøpt og problemet fortsatt er der, så er det produsent/selger sitt ansvar å bevise at du har forårsaket skaden.

Tilkoblingsmuligheter .... alt det der står jo på sidene til komplett, og som en dobbelsjekk så kan du sjekke sidene til produsent.

Støynivå .... For det første er det veldig individuelt og for det andre så er det veldig stor forskjell om du driver med tunge ting som belaster cpu/disk/osv mye, eller om du gjør ingenting..

Endret av CrZy_T
Skrevet (endret)

Det er verdt å merke seg at NX7400 selges som en maskin rettet mot bedriftsmarkedet. Da er det ikke primært pris kontra ytelse som er vektlagt. Maskinene er gjerne mer robuste, leveres med mer avansert programvare, den har en lengre livstidssyklus, finnes mer ekstrautstyr osv. På service blir det også gjerne prioritert foran forbrukermodellene.

Det er ikke noe problem å finne maskiner med bedre spesifikasjoner til en lavere pris, men det kommer an på hva man prioriterer.

Endret av Nuffern
Skrevet
Hvordan er Turion cpuen i forhold til Core 2 Duo?

8449190[/snapback]

Noen flere med kunnskap om dette?

8453787[/snapback]

Core 2 Duo er på de fleste områder overlegne AMDs Turion. Det finnes ganske mange tester av dette rundt om på nettet hvis du er interesseret i mer dokumentasjon.

Skrevet

Jeg har visse krav til den bærbare jeg skal ha. For eksempel:

- Intel Core 2 Duo

- Helst 1*1GB RAM

- Mulighet for å sette inn mer ram selv uten å bryte garantien

- Stille - skal ikke høres ved normal bruk (surfing ol.)

- Minst 15" skjerm

- Maks 3 kilo

- IEEE1394 (helst)

- Ikke Dell eller Elkjøp/Expert-merke (feks Packard Bell)

- Gjerne Blåtann

Ikke rent få krav. Derfor er det ikke mange som har nådd opp. Da jeg fant Asus F3Jc var jeg strålende fornøyd, men ble desto mer skuffet da jeg startet den opp første gang. Den bråkte som et uvær (etter mine ører). Siden jeg kjøpte to av den; én til meg og én til en onkel sender jeg tilbake den som ennå ikke har vært ute av esken og altså med ubrutt forsegling. Koster kr. 120.- i returporto.

Har siden AMD kom med K7 kjøpt dette merket for stasjonære PCer, men på bærbare ser jeg (dessverre) Intel som overlegne med sine CPUer.

Skrevet

Hva med HP DV6133? Slank og stilren maskin med gode spesifikasjoner. 2 x 512 MB minne, men du kan jo plukke opp 2 GB minne til 850 kroner idag, så da ser jeg ikke helt problemet med det. Maskinen skal koste rundt 7700 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...