Gå til innhold

Omtale av The Blackwell Legacy (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg er ingen grafikkhore, men hvis spill med utdatert grafikk (kall det hva du vil) blir solgt til full pris nå (gjør det det? var det jeg spurte om) så syns jeg det er for sløvt av utviklere.

8088270[/snapback]

Vel, for det første er det ikke "utdatert grafikk". Det er, i mangel av et bedre ord, retrografikk. Utdatert grafikk ville vært en 3D-motor uten lyseffekter, f.eks. I dette spillet er grafikken så utdatert at å bruke et slikt uttrykk ikke passer lenger. Det ville være som å kalle veteranbiler for gamle vrak. ;)

 

Uansett, jeg kjøpte The Blackwell Legacy og The Shivah fra samme utvikler for 130,- til sammen, så det er ikke akkurat fullpris. The Blackwell Legacy koster USD 15 og The Shivah koster USD 5. Jeg kjøpte dem i går, og endte opp med å spille The Shivah (siden den ble ferdig nedlastet først ;) ). For meg som er gammel nok til at jeg spilte Monkey Island 1 da det ble utgitt første gang, så må jeg si at det bredte seg en varm og god følelse i hele kroppen når jeg startet The Shivah. Og den varte helt til jeg hadde spilt det igjennom. Nå skal jeg spille igjennom det en gang til med kommentarene til utvikleren aktivert. :) Og jeg gleder meg til å ta fatt på The Blackwell Legacy; etter erfaringene med The Shivah, så kan det ikke bli dårlig.

8088509[/snapback]

 

Man kan godt ha retrografikk og det er fint. Men det gjør jo ingenting å pumpe opp oppløsningen såpass at det ikke er veldig kornete (jeg har ikke sett bildene, da jeg av en eller annen grunn ikke fikk til det, så jeg baserer meg på påstandene om at oppløsningen er lav). Morer meg med gamle adventure spill, men selv der er det koselig å utjevne kantene (scummVM osv).

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

hva grafikken og produksjonen angår så må man ikke glemme at alt er laget av cirka en håndfull personer og mange freelancere såvidt jeg har skjønt.

 

har spilt blackwell nå og ble helt oppslukt! kjøpte også det fantastiske soundtracket!

 

er The SHiva like bra? er det noe overnaturlig der også?

Lenke til kommentar

skulle bare si at d er fint dere fant dette spillet å laget en omtale av det!

han som laget spillet synes nok det var kult att dere hjalp med å selge et par spill å han skulle likt å lest omtalen på engelsk :p

 

man vet spillet er indie når man får epost fra han som lager det 15 minutt etter å ha kjøpt det :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...