Gå til innhold

Homebrew på Xbox 360, nærmere?


Zappza

Anbefalte innlegg

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...FVFfajVjLfN.php

 

We got this interesting email from a trusted developer that wishes to remain anonymous for now. He has been working on a port of MAME and ScummVM for the Xbox360 for some time now. The development and pictures below are from a devkit, but with the recent Hypervisor Exploit (kernel 4532/4548 only for now) there's hope you'll be able to run this on a retail Xbox360 some day

 

Det er altså snakk om en programmer som har laget en port av MAME til Xbox 360, porten virker på dev-kits, men det kan være mulig å få den til å virke på butikkkjøpte om ikke så alt for lenge ved å bruke Hypervisor Exploiten ;)

 

Let's discuss ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med hypervisor-exploiten til nå er vel at vi ikke har noen måte å få byttet tilbake til gammel kernel. Dette gjelder de som har tatt imot live-updates for dashboardet i 360.

 

Og siden denne exploiten er patchet i de nyeste kernelene så må man ha en gammel box som ikke har blitt oppdatert for at denne exploiten skal funke. Dette medfører at man ikke kan spille på live samtidig som man har en box som har exploiten tilgjengelig. Og det er det vel ikke så mange som vil akkurat nå.

 

Derimot er det en veldig positiv sak med denne exploiten. Den har helt sikkert gitt mange hackere en god ide om hvor de kan begynne å lete etter nye exploits. Så har vi litt flaks her så finner noen en ny exploit som ikke er så lett å patche for MS. Sammlikner dette med "crackingen" av HD DVD og blu-ray. Når først en luring viste resten av flokken hvor man skulle lete så fant plutselig en haug med folk ut masse morro. Resultatet er jo nå at alle HD DVD-filmer og blu-ray-filmer på markedet kan dekrypteres med _en_ enkel nøkkel :thumbup:

 

Nedturen her er jo at han som fant exploiten i 360-kernelen var snill og informerte MS om den slik at de kunne patche exploiten før den ble offisiell.

 

Menmen, jeg vil også ha XBMC360 :w00t:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Hvorfor lager ikke MS noe lignende XBMC360 selv, eller lar det være litt lettere å lage for andre?

8088912[/snapback]

Dette har de jo prøvd på med muligheten for å koble til en pc som kjører Windows Media center.

 

Problemet er jo at MS neppe vil gi folk muligheten til å spille av alle de forskjellige formatene som XBMC støtter. De tviholder jo på sine wma og wmv-formater.

Lenke til kommentar
Nettopp det mener jeg ødelegger. Jeg kommer aldri til å ta meg bryet med å konvertere til wmv.

 

mp3 og aac funker på musikkfronten, så der er det heldigvis litt bedre.

8088962[/snapback]

Jepp..

 

Men så lenge MS tjener på at folk kjøper både 360 og windows med media center funksjonalitet så blir det nok ingen forandring her.

 

Merkelig nok så er det godt mulig at resultatet her blir at jeg personlig kjøper meg en PS3 og bruker den som min nye "XBMC-box" i stedet. Må bare vente til noen glupe hoder gjør all jobben med å sette opp linux med media center funksjonalitet for meg. Jeg tror nok det er mer sannsynlig at vi får en fullverdig erstatter for XBMC som kjører på PS3 enn at det kommer noe som vanlig folk kan kjøre på 360.

Lenke til kommentar
Nettopp det mener jeg ødelegger. Jeg kommer aldri til å ta meg bryet med å konvertere til wmv.

 

mp3 og aac funker på musikkfronten, så der er det heldigvis litt bedre.

8088962[/snapback]

Jepp..

 

Men så lenge MS tjener på at folk kjøper både 360 og windows med media center funksjonalitet så blir det nok ingen forandring her.

 

Merkelig nok så er det godt mulig at resultatet her blir at jeg personlig kjøper meg en PS3 og bruker den som min nye "XBMC-box" i stedet. Må bare vente til noen glupe hoder gjør all jobben med å sette opp linux med media center funksjonalitet for meg. Jeg tror nok det er mer sannsynlig at vi får en fullverdig erstatter for XBMC som kjører på PS3 enn at det kommer noe som vanlig folk kan kjøre på 360.

8089001[/snapback]

 

Ja, vi får håpe det blir lagd et så bra mediecenter til Ps3 at Ms ser at de er nødt til å ordne et skikkelig program selv. Det er skandaløst dårlig slik det er nå.

Lenke til kommentar
Ja, vi får håpe det blir lagd et så bra mediecenter til Ps3 at Ms ser at de er nødt til å ordne et skikkelig program selv. Det er skandaløst dårlig slik det er nå.

8089209[/snapback]

Nja. Jeg synes ikke at den løsningen MS kjører med Media Center Extender er så dårlig, med unntak av dårlig støtte for andre formater en de MS har selv. WMV, WMA o.l.

 

Jeg klarer meg helt fint sånn som det er nå, takket være Transcode 360. Noe jeg savner mer er mulighet for Fast Forward, ikke bare Skip som det er nå.

Lenke til kommentar
Ja, vi får håpe det blir lagd et så bra mediecenter til Ps3 at Ms ser at de er nødt til å ordne et skikkelig program selv. Det er skandaløst dårlig slik det er nå.

8089209[/snapback]

Nja. Jeg synes ikke at den løsningen MS kjører med Media Center Extender er så dårlig, med unntak av dårlig støtte for andre formater en de MS har selv. WMV, WMA o.l.

 

Jeg klarer meg helt fint sånn som det er nå, takket være Transcode 360. Noe jeg savner mer er mulighet for Fast Forward, ikke bare Skip som det er nå.

8089355[/snapback]

Det er jo stort sett de andre formatene som er interessante f.eks. divx. Kan ikke tenke meg at noen som har brukt xbmc på xbox 1 synes 360-løsningen er bra. Hvis du f.eks har mange mp3-filer i forskjellige foldere blir det jo helt håpløst siden 360 følger idtagene og ikke filnavn ved sortering av filer. Jeg har jo mp3-filene mine sortert først i f.eks folder A-C og deretter foldere med artistnavn. Jeg vil at mine foldere skal komme opp ikke en latterlig sortering som 360 gjør. I tillegg kan du jo ikke gå fra A til Å ved å trykk opp på fjernkontrollen. Du må selvfølgelig gå fra A gjennom hele alfabetet før du når Å. Direkte latterlig.... Hele greia er så lite gjennomtenkt at en kan bli sprø av mindre. Har man mange filer/filformat er 360 løsningen ubrukelig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Det er jo stort sett de andre formatene som er interessante f.eks. divx.  Kan ikke tenke meg at noen som har brukt xbmc på xbox 1 synes 360-løsningen er bra. Hvis du f.eks har mange mp3-filer i forskjellige foldere blir det jo helt håpløst siden 360 følger idtagene og ikke filnavn ved sortering av filer. Jeg har jo mp3-filene mine sortert først i f.eks folder A-C og deretter foldere med artistnavn. Jeg vil at mine foldere skal komme opp ikke en latterlig sortering som 360 gjør. I tillegg kan du jo ikke gå fra A til Å ved å trykk opp på fjernkontrollen. Du må selvfølgelig gå fra A gjennom hele alfabetet før du når Å. Direkte latterlig.... Hele greia er så lite gjennomtenkt at en kan bli sprø av mindre. Har man mange filer/filformat er 360 løsningen ubrukelig i mine øyne.

8089643[/snapback]

Er fullt klar over at det er de andre formatene som er interessante, men jeg klarer meg fint med Transcode 360.

 

Det med mappe ordningen ser jeg ikke helt problemet i siden jeg har ordnet ordentlige ID tager på alle sangene og albumene mine. Har også ordnet etter A-Å -> Artist -> Album. De kommer helt fint opp hos meg.

 

Du kan hoppe fra A-Å hvis du har Media Remote. Da bruker du nummertastene akkurat som en mobil til å velge bokstav.

Lenke til kommentar
Det er jo stort sett de andre formatene som er interessante f.eks. divx.  Kan ikke tenke meg at noen som har brukt xbmc på xbox 1 synes 360-løsningen er bra. Hvis du f.eks har mange mp3-filer i forskjellige foldere blir det jo helt håpløst siden 360 følger idtagene og ikke filnavn ved sortering av filer. Jeg har jo mp3-filene mine sortert først i f.eks folder A-C og deretter foldere med artistnavn. Jeg vil at mine foldere skal komme opp ikke en latterlig sortering som 360 gjør. I tillegg kan du jo ikke gå fra A til Å ved å trykk opp på fjernkontrollen. Du må selvfølgelig gå fra A gjennom hele alfabetet før du når Å. Direkte latterlig.... Hele greia er så lite gjennomtenkt at en kan bli sprø av mindre. Har man mange filer/filformat er 360 løsningen ubrukelig i mine øyne.

8089643[/snapback]

Er fullt klar over at det er de andre formatene som er interessante, men jeg klarer meg fint med Transcode 360.

 

Det med mappe ordningen ser jeg ikke helt problemet i siden jeg har ordnet ordentlige ID tager på alle sangene og albumene mine. Har også ordnet etter A-Å -> Artist -> Album. De kommer helt fint opp hos meg.

 

Du kan hoppe fra A-Å hvis du har Media Remote. Da bruker du nummertastene akkurat som en mobil til å velge bokstav.

8089751[/snapback]

 

Det er klart det blir et problem når du har flere titusener med mp3 filer liggende på diverse harddisker. Jeg holder jo også på ordne på idtaggene, men det tar jo selvfølgelig vannvittig lang tid selv med tag & rename. Xbmc følger mappestrukturen på pc'en og gjør det dermed mye enklere å finne fram selv med feil idtagger. Var ikke klar over at du kan bruke media remote på den måten imidlertid. Det som er så synd med media remote er at den bruker infrarød istedet for radiobølger som gamepaddene bruker. Står konsollen litt vanskelig må du bruke gamepadden istedet. Hvis du hele tatt har prøvd Xbmc er det ikke vanskelig å bli frustrert over Ms amatørmessige mediasenter.

Lenke til kommentar
Det er klart det blir et problem når du har flere titusener med mp3 filer liggende på diverse harddisker. Jeg holder jo også på ordne på idtaggene, men det tar jo selvfølgelig vannvittig lang tid selv med tag & rename. Xbmc følger mappestrukturen på pc'en og gjør det dermed mye enklere å finne fram selv med feil idtagger. Var ikke klar over at du kan bruke media remote på den måten imidlertid. Det som er så synd med media remote er at den bruker infrarød istedet for radiobølger som gamepaddene bruker. Står konsollen litt vanskelig må du bruke gamepadden istedet.  Hvis du hele tatt har prøvd Xbmc er det ikke vanskelig å bli frustrert over Ms amatørmessige mediasenter.

8089815[/snapback]

Hvis du har så mange så er det jo mye greiere med mappestruktur ja.

 

Det irriterer meg med Media Remoten ja. Hvorfor kunne de ikke ha brukt både IR og radiobølger >.<

 

Har ikke prøvd XBMC nei.

Lenke til kommentar
Hvis du hele tatt har prøvd Xbmc er det ikke vanskelig å bli frustrert over Ms amatørmessige mediasenter.

8089815[/snapback]

XBMC er jo rett og slett helt genialt da. Er ikke uten grunn at Windows Media Center ser nesten kliss likt ut som XBMP/XBMC så ut for ett par år siden.

 

MS tok jo nesten ren kopi av programmet når de lanserte Media Center versjon av windows.

 

XBMC er jo tross alt laget av brukere som vet hvordan de vil ha ting. De trenger jo ikke bekymre seg over rettigheter til filformater, drm etc.

 

Media center programvare er ett av få områder der jeg tror opensource-prosjekter så og si alltid vil være bedre enn programmer fra komersielle aktører.

Lenke til kommentar
Det er klart det blir et problem når du har flere titusener med mp3 filer liggende på diverse harddisker. Jeg holder jo også på ordne på idtaggene, men det tar jo selvfølgelig vannvittig lang tid selv med tag & rename. Xbmc følger mappestrukturen på pc'en og gjør det dermed mye enklere å finne fram selv med feil idtagger. Var ikke klar over at du kan bruke media remote på den måten imidlertid. Det som er så synd med media remote er at den bruker infrarød istedet for radiobølger som gamepaddene bruker. Står konsollen litt vanskelig må du bruke gamepadden istedet.  Hvis du hele tatt har prøvd Xbmc er det ikke vanskelig å bli frustrert over Ms amatørmessige mediasenter.

8089815[/snapback]

Hvis du har så mange så er det jo mye greiere med mappestruktur ja.

 

Det irriterer meg med Media Remoten ja. Hvorfor kunne de ikke ha brukt både IR og radiobølger >.<

 

Har ikke prøvd XBMC nei.

8089836[/snapback]

Hvis man ripper cd'ene selv er ikke dette noe problem. Dette problemet er nok størst for de som laster ned musikken, og de synes ikke jeg så veldig synd på.

Lenke til kommentar

Zappza: Det hadde holdt med radiobølger selvfølgelig :yes: Du burde sjekke ut xbmc hos noen som har det skikkelig satt opp, da hadde det vært lettere å se hva jeg mener. Blir noe helt annet å få prøvd det selv.

 

RRhoads: (Ot!) Kjøper masse plater, filmer og spill jeg. Jeg er nok en av de som kjøper mer pga fildeling. Men jeg er også veldig utålmodig etter å høre ny musikk, så når det kommer promoer og diverse så sjekker jeg det ut. Er jeg fornøyd, blir musikken kjøpt. Det er dessuten utrolig hvor mye som samler seg opp i løpet av årene. Største grunnen til nedadgående platesalg tror jeg forøvrig har mer med konkurranse fra andre medier, som spill og dvd, enn med fildeling å gjøre.

(Kjøpte min første cdspiller i 1987, så jeg har kjøpt plater i mange år før fildeling ble særlig aktuelt) (Gleder meg til Ozzy-konsert 8juni forresten.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...