Gå til innhold

Ting det ultimate FPS-spillet trenger


Anbefalte innlegg

*kuleholer i motstanderene!

*realsitiske måter og dø på(slik som i hitman bare bedre)

*geværer med mye rekyl

*granater som river beina og armene av motstandere når de blir truffet

*mulighet for og knuse alt slik som i red faction!

*en slow motion man kan skru av og på når man måtte ønske det

*over 20 kjørbare kjøretøyer

*en rå multiplayer

*DET MÅ VÆRE KRISGSSPILL!

*veldig gode animasjoner

*en super AI

*mulighet for og torturere fiender

*gode skuespiller stemmer

*noe med sinter russere eller towelheads

*store slagmarker

*imponerende eksplosjoner

nå kommer jeg ikke på¨mer nevn hva som mangler er dere greie

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-09 19:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sexy assistenter i ingame klippene

et eller to "kjør fra fienden" oppdrag,

må ha muligheten til å kunne spille "flere roller" dvs: man kan kjøre campaignen fra sjefens rolle eller fra en eller andre store roller i spillet, hvor man da ser oppdraget fra hans synsvinkel. slik blir det bedre å spille flere ganger.

Lenke til kommentar

Ettersom forskjellige mennesker har forskjellige oppfatninger av hva som er perfekt, vil det oppstå uanighet om disse kriteriene. Jeg liker ikke hverkern Molotov coctails eller flammekastere, særlig ikke i "realistiske" krigsspill.

 

En viktig ting som for all del ikke må med er uansett overnaturlige fiender, super higtech prototype våpen (selv om våpnene ikke er kopier av eksisterende våpen må de ikke være umulige med dagens teknologi) eller for mye humor. (Humor er en fin ting det, men det kan faktisk ødelegge stemningen totalt også)

 

Rollespillelementer (type Deus ex) er også ett stort pluss i min bok.

 

En god historie, gjerne med illusjon om valgfrihet (igjen eksempelet deus ex) og "open ended" historiestruktur må til. En rekke karakterer som ikke er fiendtlige må man ha, og en streng oppdeling med "fiendtlige" og "vennlige" områder er fysjom. (men man kan gjerne ha områder hvor karakteren kan føle seg rimelig trygg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 17:09, skrev jackson:

*kuleholer i motstanderene!

*realsitiske måter og dø på(slik som i hitman bare bedre)

*geværer med mye rekyl

*granater som river beina og armene av motstandere når de blir truffet

*mulighet for og knuse alt slik som i red faction!

*en slow motion man kan skru av og på når man måtte ønske det

*over 20 kjørbare kjøretøyer

*en rå multiplayer

*DET MÅ VÆRE KRISGSSPILL!

*veldig gode animasjoner

*en super AI

*mulighet for og torturere fiender

*gode skuespiller stemmer

*noe med sinter russere eller towelheads

*store slagmarker

*imponerende eksplosjoner

nå kommer jeg ikke på¨mer nevn hva som mangler er dere greie


Tror jeg hadde holdt meg til CS jeg.. Hater spill med tyskere som sier achtung, achtung, achtung!!

Lenke til kommentar

Quote:

*realsitiske måter og dø på(slik som i hitman bare bedre)


Har du sett hva ei kule gjør med folk i hitman?! De flyger 20 meter bakover bare du snerter dem! Det er jo så lite realistisk som det kan bli. Folk som blir skutt flyger ikke bakover!

 

Quote:

*DET MÅ VÆRE KRISGSSPILL!


Nesj

 

Quote:

*mulighet for og torturere fiender


For og torturere? For Å torturere mener du vel :razz:
Lenke til kommentar

Forslag til en spillidè (mitt drømmespill):

 

Kombinasjon av fps og 3personsperspektiv:

Vanlig skyting og interaksjon med omgivelsene i 1. person, nærkamp i 3. person (lignende JKII, men med flere moves og uten sabel) Setting: realistisk moderne storby/fasiliteter (kanskje litt skog også). Masse muligheter til karakteroppbygning som både gir special abilities (type nærkampmoves og sprø ninjabevegelser som i splinter cell) og bedre utnyttelse av våpen (kan bruke flere våpenklasser, kan bruke flere abilities med våpnene, treffer bedre) og fredelige ferdigheter som hacking, lockpicking og bartering. (men gjerne noe mer originalt) Det er viktig at også de fredelige ferdighetene er viktige, men man skal aldri stå fast i spillet fordi man mangler en ferdighet. Alikevel viktig at alt dette er relativt realistisk, dvs gjerne usannsynlig men aldri umulig. Man må kunne velge om man vil bruke stealth eller rå makt, eller en kombinasjon. Forskjellig utstyr og rustninger må til, og disse må selvsagt synes når man går i nærkampmodus eller ser seg i speil.

 

Hovedkarakteren må være steintøff, og spillet må være såpass urealistisk at det er moro å spille (man må få lov å få noen kuler i brystkassa før man tar kvelden. Dette kan forklares med skuddsikikre vester, men ikke noe prangende exo-skeleton, superprototype rustning, eller cyborg implants. Fiendene bør tåle lite, dvs, noen skudd i panser (vest) ett i ansikt, osv, men være mange (Skal man ha bosser må de ha hemningsløs body-armour eller kjøretøy, helst sistnevnte.)

Når man dreper noen må man kunne flytte på dem, og lik skal aldri forsvinne. Det er fint om man ser kulehullene, men lemlesting ala soldier of fortune er unødvendig. Fiender skal ikke dukke opp, dvs "spawne". De fleste fiender bør kunne overraskes, men mest om man velger en lite opplagt vei. Bra ragdoll fysikk er alikevel ett pluss (men egentlig ikke noe mer, det finnes langt viktigere ting for spillbarheten) Blodsprut SKAL forekomme og sitte igjen på omgivelsene, men være svært realistisk, og ikke overdrevent. Med andre ord skal noen våpen og kaliber lage ett lite hull med svak rød ring rundt, mens andre lager enorme sprutende utgangssår, og atter andre igjen totalt blåse ting i filler. Eksplosive kuler (type ghost in the shell) er ett must.

 

Historien er alfa omega. Siden det er viktig at man overraskes, og dette tross alt er MITT drømmespill vet jeg ikke hva den går ut på, men følgende bør være med:

 

- Masse plot-twists.

- En skummel multinasjonal organisasjon som har kontroll over statsapparatet.

- Scener hvor helten totalt overrasker underlegne fiender med sine ultimate power ninja skills (for eksempel om noen prøver å rane ham, eller to politimenn er gufne (slik som scenen i filmen "The Bourne Identity" hvor helten som sover på en benk vekkes av to politmenn som er litt for ivrige, og avvepner og banker dem opp ganske uanstrengt) Dette for at man skal føle seg skikkelig tøff.

- Mange steder hvor man kan påvirke historien, uten at dette setter ned kvaliteten. Historien må være scripted.

-Mystiske NPCer, hviss side i konflikten er usikker.

 

Cut Scenes i massevis må til, men om de skal være ingame må de også være interaktive, iallefall i så stor grad at de kan avbrytes) Cut scenes i gammeldags celleanimasjon (tegnefilmstil), slik som i Lucasarts gamle Outlaws er supert, ellers er jo Blizzards fantastiske CGI virkelig noe å trakte etter. Om de ikke er ingame må kvaliteten være så høy at de er noe å glede seg til, eller iallefall fortelle historien fra ett helt annet perspektiv en vi får se ellers.

 

Hmm. Var det alt? Sikkert noe mer, men det får vi ta siden.

Lenke til kommentar

Quote:


*realsitiske måter og dø på(slik som i hitman bare bedre)


Greit nok, men det er likene som er bra i hitman, ikke dødsmåten... Mafia har fin dødsmåte, men litt buggy og fæl innimellom... kult når folk ikke er nødt til å dø, men kan krype litt til blodet går tomt...

Quote:


*geværer med mye rekyl


Yes sir!

Quote:


*granater som river beina og armene av motstandere når de blir truffet


Sir! Yes Sir!

Quote:


*mulighet for og knuse alt slik som i red faction!


Red faction suger, det gjør knusegreine der og. Mellomting er fint, man kan knuse ting det går an å knuse, dvs, finnes det feite atomvåpen i spillet da er det greit om alt kan ødelegges;)

Quote:


*en slow motion man kan skru av og på når man måtte ønske det


Si meg, hvordan blir det multiplayer ut av det? dessuten er dette passé, max payne, og det er kjipt:P

Quote:


*over 20 kjørbare kjøretøyer


Hva skitt er det man skal kjøre ting for i fps spill? Spill battlefield!

Quote:


*en rå multiplayer


Logisk nok

Quote:


*DET MÅ VÆRE KRISGSSPILL!


Errrrrrr. Om alle lagde krigsspill ville singleplayer delen blitt gørr, story gjør spill syns jeg...

Quote:


*veldig gode animasjoner


Nei! Feil! ikke animasjoner, men at alt reagerer etter miljøet! (hey, drømmer man om det perfekte spill så gjør man det ordentlig!)

Quote:


*en super AI


Ikke noe er teitere enn teit AI

Quote:


*mulighet for og torturere fiender


Genialt! Men jeg syns man skulle kunne drepe eller torturere eller plage absolutt alle, ikke bare fiender...

Quote:


*gode skuespiller stemmer


Ja, det trenger man jo i krigsspill:P (men jeg er enig, blir bidige fort platt om det er dårlig skuespill)

Quote:


*noe med sinter russere eller towelheads


*verkeetteråskytetowelheads*

Quote:


*store slagmarker


NEI NEI NEI! Jeg GIDDER ikke gå 100 mil til nærmeste fiende, (evt kjøre) som i battlefield! ARGH! Jeg blir så innihelvette irritert over hvor hardt det spillet suger!

Quote:


*imponerende eksplosjoner


bang!

 

Du høres ut som en som liker battlefield...drittspill

Lenke til kommentar

Mitt drømmespill i krigs genren ville vært OFP 1985 / Resistance. Pluss på det nedenfor.

 

* La det bli et MMORPG / FPS som er mer dynamisk og fleksibelt enn noe vi har sett hittil.

 

* Mer realisme i våpnene, som rikosjett, kulebaner, vind og vær påvirkning o.s.v.

 

* Våpnene må jamme av og til.

 

* Uniformer blir skitne, og flerres om man blir skadet ved å være i nærheten av granatnedslag eller andre eksplosjoner. Uniformer har som regel "rip-stop" materiale (har en USMC skjorte som jeg fikk av en marines soldat, den har slikt stoff, om du skjærer en flenge vil den ikke utvides).

 

* AI må være mye høyere enn hva vi ser i noe som helst spill i dag. De må kunne tenke og ta avgjørelser, ha moral og skjønne konsekvensen av hva de gjør. I et MMORPG/FPS vil det ikke være behov for altfor mange AI, dog. Det vil typisk være leverandører, butikkeiere, portvakter og slikt.

 

* Man kan ikke bare hoppe ut fra en tank og inn i et helikopter, man må gjennomgå en viss trening for å få sertifikat til de forskjellie farkostene før man kan gjøre slikt, og repetere med en ny kjøretime etter så og så mange fly/kjøretimer i spillet.

 

* Dreper man sivile, blir man stilt for rettsak og i ytterste konsekvens henrettet. Dreper man en av sine egne, blir det rettsak med straff av varierende grad.

 

* Ubåter, torpedobåter, fly, helikoptre, biler, sykler, motorsykler, tanks o.s.v. OFP har alt (Ubåt er add-on), men det kunne godt vært en del mer realistisk.

 

* Ville dyr og husdyr som reagerer etter hva som skjer i omgivelsene. Braser en tank inn på gårdstunet, flyr hønene alle veier og kyrne brøler i fjøset og løper vekk på engen.

 

* Fungerende økonomisk system uten at spilleren nødvendigvis må styre det (overlat det til strategi spillerne).

 

* Mer levende natur. Fugler som synger og flyr omkring i skogene, og faktisk har egne hjem i forskjellige trær. Vegetasjon som vaier riktig i forhold til vindretning.

 

* Trær som kan hogges/sprenges/kjøres ned (har dere sett hvordan det ser ut når en 30t tank kjører på et tre..).

 

* Landskapet må kunne formes, som i Red Faction, som allerede nevnt. Desverre vil dette ikke være mulig i et MMO på mange år ennå. Utrolig ressurskrevende.

 

* Gjenskap WW1 eller WW2, se hva utfallet blir etter noen års krig og la spillerne faktisk avgjøre utviklingen av historien og utfallet. Det hadde vel vært moro å kunne fortelle din Tyske bestefar at dere vant krigen :grin: (var jeg slem nå?).

Lenke til kommentar

tine melk, må ha det ,bare må ha det.

neida, men i tillegg til alt dere har nevnt, synes jeg vi må ha disse tingene også:

siiinsykt svære roboter som du kan fjærnstyre, gigantiske atombombe eksplosjoner, aliens, laservåpen, terminatorer som kan kjøpes som lagmedlemmer, pen natur, masse hus å ødelegge, store jagerfly og luftkamper, stjærnekrig, ballistiske missiler, Kåre Willoch med maskinpistol, blitserne som ammunisjon i svære spretterter, alle forummedlemmene i hardware.no som tilskuere, politikerne som de onde bakmennene, 2*4 tommers plankebord, miksmastere, mikrobølgekanoner, ondskapens yppersteprest, afrikanere, ally mckbeal som sultoffer, håndballjentene i naken lesbisk lek,

månelandinger, bender, en ferarri og to volga.

ståltråd, øl, musikk som faktisk kan høres to ganger, nakne damer,men aller viktigst-MEG!

Lenke til kommentar

hmm når man nevner mmorpg/fps kan jeg ikke ungå å nevne planetside ( http://planetside.station.sony.com )

Dette blir et mmofps spill med rpg elementer dog svake siden hovedvekten til utviklerene er og blir på fps (som også er digg) å hvis dere er medlem på gamespot kan dere skjekke ut de sise ingame videoene og interjuene der. men ikke se på kvaliteten på screenshotene de er elendige se heller på http://www.planetside-universe.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...