Gå til innhold

Strikkemønster

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du vil ikke klare å lage blånisse lue "style" med nedover topp fordi måten lua er laget på ikke tillater dette. Lua er ikke "myk", fordu den er laget av ull og deretter hard vasket slik at ulla tover seg da blir det vasnkelig med noe som henger nedover.

Lager du derimot en uorginal, tynn i bomull (stygg) så er det sikkert bare å søke på http://www.google.com :smile:

Det er sikkert veldig vanskelig å gi en bestemt oppskrift da antall masker pr runde og antall runder kommer an på garnet, hvor stramt det strikkes og om den vaskes hardt etterpå.

Dessuten er det en h***** jobb å strikke. Uansett om ønske-lua koster mange hundre kr så er det lav "timebetaling" å strikke selv. Kun for spesiellt interreserte! (Bestemødre er jo ofte optatt med kakebaking og juleforberedelser for tiden også)

Quote:

Den 2002-12-09 22:14, skrev Simen1:

Det er sikkert veldig vanskelig å gi en bestemt oppskrift da antall masker pr runde og antall runder kommer an på garnet, hvor stramt det strikkes og om den vaskes hardt etterpå.

Dessuten er det en h***** jobb å strikke. Uansett om ønske-lua koster mange hundre kr så er det lav "timebetaling" å strikke selv. Kun for spesiellt interreserte! (Bestemødre er jo ofte optatt med kakebaking og juleforberedelser for tiden også)

Dette kan du! :lol:

Ja, hva er det man ikke datanerdene nå for tiden kan... :grin:

Vel, min erfaring er fra barneeskolen da jeg skulle strikke et bredt og langt godt skjerf. Startet med 20cm i bredden. Etter et par timer hadde jeg strikket 10cm av skjerfet som ble strammere og strammere og ca 12-13cm bredt. Da ga jeg opp og det ble en trapesformet gryteklut. :grin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...