AndersT2 Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Vil det skape noe problem å omgjøre en ekstern harddisk fra FAT 32 til NTSF format, slik at jeg kan få plass til en fil over 4 GB? Eller er det bare å formatere på vanlig måte. Burte jeg da ta full formatering, eller holder det med hurtigformatering?
Beaumont Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Vil det skape noe problem å omgjøre en ekstern harddisk fra FAT 32 til NTSF format, slik at jeg kan få plass til en fil over 4 GB? Eller er det bare å formatere på vanlig måte. Burte jeg da ta full formatering, eller holder det med hurtigformatering? 8068627[/snapback] command prompt eller fra run/kjør på start-menyen. Eksempel: For å konvertere stasjon D: fra FAT32 til NTFS skriv: CONVERT D: /FS:NTFS Da mister du ingen data som ligger på disken, har gjordt dette selv. Det optimale er da å formatere.
AndersT2 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Skrevet 3. mars 2007 Vil det skape noe problem å omgjøre en ekstern harddisk fra FAT 32 til NTSF format, slik at jeg kan få plass til en fil over 4 GB? Eller er det bare å formatere på vanlig måte. Burte jeg da ta full formatering, eller holder det med hurtigformatering? 8068627[/snapback] command prompt eller fra run/kjør på start-menyen. Eksempel: For å konvertere stasjon D: fra FAT32 til NTFS skriv: CONVERT D: /FS:NTFS Da mister du ingen data som ligger på disken, har gjordt dette selv. Det optimale er da å formatere. 8068675[/snapback] Det er ikke noe problem å miste filene på disken. Den er helt ny og tom
Hårek Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 I såfall bør du formatere så slipper du å få 512 Byte clusters, noe som vil gjøre disken tregere. Hurtig formatering holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå