Gå til innhold

Påfugl i nordlys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flott Nordlys!! Flott fanget! og flott med fjellene i forgrunne og lyset som speiler seg i vannet! :thumbup:

 

Fryktelig synd med alle som ødelegger et ellers bra bilde med en prangende signatur i bildet. Virker som om det er en slags motegreie for tiden, og jeg har ingen ting positivt å si om praksisen

 

Litt enig i det, at det kasnje ødelegger stemningen i bildet litt. Men ellers var bildet veldig flott!! :)

Lenke til kommentar
Fryktelig synd med alle som ødelegger et ellers bra bilde med en prangende signatur i bildet. Virker som om det er en slags motegreie for tiden, og jeg har ingen ting positivt å si om praksisen.

8068095[/snapback]

 

Er igrunden enig med det. Men jeg gjør det kunn på de jeg legger ut her på diskusjon, i frykt for at mange "stjeler" bilder her.

 

Men takk for hyggelige kommentarer.

Lenke til kommentar
Fryktelig synd med alle som ødelegger et ellers bra bilde med en prangende signatur i bildet. Virker som om det er en slags motegreie for tiden, og jeg har ingen ting positivt å si om praksisen.

8068095[/snapback]

Er *ikke* enig. Vi har utallige eksempler på internettbilder som "alle" tror de eier til fri bruk. Jeg vet om tilfeller der bruker har lastet ned andres bilder og solgt. Har man så en signatur, så er det nå litt mer arbeid å stjele bilde til egen fordel.

 

Personlig legger jeg ikke ut bilder jeg er særs fornøyd med uten signatur/vannmerke. "B-sorterte" bilder blir dog lagt ut uten signatur svidd fast..

 

[Edit]

mrtinnn; aldeles nydelig bilde og godt fanget. Er tromsøværing selv, og bør nok lugge meg ut i stjernenatten før det er for sent. Men for tiden er jeg på jobb/båt 14.850km lengere sørvest ;)

[/Edit]

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar
Fryktelig synd med alle som ødelegger et ellers bra bilde med en prangende signatur i bildet. Virker som om det er en slags motegreie for tiden, og jeg har ingen ting positivt å si om praksisen.

8068095[/snapback]

 

Er igrunden enig med det. Men jeg gjør det kunn på de jeg legger ut her på diskusjon, i frykt for at mange "stjeler" bilder her.

 

Men takk for hyggelige kommentarer.

8068528[/snapback]

Hvis man først skal stjele et bilde så er ikke signaturen et stort problem akkurat. ;)
Lenke til kommentar
Men, når man har så enormt stor ramme, kan man like godt legge signaturen i den!

8069256[/snapback]

Da er det vel fortsatt veldig enkelt å stjele bildet om man skulle ønske å gjøre det? Å beskjære bildet langs rammen klarer vel de aller fleste uten store problemer... Uansett så har vel bildet for lav oppløsning til at dette skal være interessant for tyver.

 

Ellers henger jeg meg på de andre om at bildet var fabelaktig! Her har du ikke bare tatt bilde av et flott nordlys, men miljøet rundt - speilingen i vannet, samt fjellene - gjør dette bildet nær perfekt! :thumbup:

Endret av sentimental
Lenke til kommentar

Skarpt og flott, fin balanse i lystoner og farger. Litt vel klassisk motiv etter min smak, men godt gjennomført! Litt usikker på om øynene mine liker byen eller om det hadde blitt kraftigere hvis de ble skåret bort.

 

On the other topic:

 

Ja, hvem i all verden vil bruke eller kjøpe et stjålet bilde på oppunder 1000 pixler langs langsiden? :) Det må da gjelde nesten alle bildene som legges ut her og på de fleste forum.

 

Og hvis man skulle komme over urettmessig bruk er det jo en smal sak å bevise at man selv sitter på originalen (regner med de fleste beholder en backup av den uredigerte originalen?)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...